کلیدستان

نسخه‌ی کامل: خواندن و معکوس کردن فایل متنی در متلب
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام دوستان
من یک فایل اکسل دارم که حاوی 100تا رشته است. یعنی یک ستون که 100 تا ردیف داره و در هر ردیف یک رشته ای از حروف (AGGU ) قرار داره. من می خوام این فایل رو در متلب بخونم و بعد ازش بخوام که تمام رشته ها رو واسم معکوس کنه. یعنی مثلا رشته ی بالا این طوری بشه (UGGA) . لطفا راهنمایی کنید چه طوری باید عمل کنم و چه کدی بنویسم؟

ممنون لطفا سریع جواب بدید.
 
من از کد زیر برای معکوس کردن رشته ها استفاده کردم. ولی با این کد باید یکی یکی 100 تا رشته رو معکوس کنم که خیلی وقت گیره. من می خوام کل فایل رو متلب بگیره و معکوس کنه. لطف راهنمایی کنید.

کد:
str1='AGGU'
inv_str1=str1(end:-1:1)
سلام.
برای وارد کردن اطلاعات از Excel به درون متلب، کلید زیر را بخوانید :

http://www.kelidestan.com/keys/keys.php?key=141

برای قرینه کردن متن (رشته - string)، کلید زیر :

http://www.kelidestan.com/keys/keys.php?key=193

 برای قرینه کردن عدد، کلید زیر : 

http://www.kelidestan.com/keys/keys.php?key=194

اگر مقادیر به صورت عدد باشند، آنها را در بردار قرار می دهید یا اگر متن باشند، می توانید آنها را در آرایه سلولی (cell array) قرار بدهید (ببینید که وقتی اطلاعات به درون متلب وارد می شوند، چه ساختاری دارد و سپس بر اساس آن، کد بنویسید). وقتی که تمامی مقادیر را در یک آرایه داشته باشید، آنگاه با استفاده از حلقه for ، می توانید عملیات های مورد نظرتان را بر روی همه آنها اعمال کنید.

ممنون از پاسختون

ولی همونطور که گفتم فایل من عدد نیست و شامل حروف است. و وقتی از مسیری که شما گفتین میرم نمیشه و یک سری حروف ناخوانا میاره. چیکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید.
من مباحث مربوط به قرینه کردن رشته (string) و عدد رو گفتم که هر دو رو بدونید (شما مبحث مربوط به قرینه کردن یک رشته را بخوانید).
فایل اکسل مورد نظر رو ضمیمه ارسال کنید تا بررسی کنم (اگر خیلی بزرگ است، می توانید یک کپی از آن ضمیمه کنید که تنها شامل 10 ردیف اول باشد).