کلیدستان

نسخه‌ی کامل: انتخاب تصادفی ستون داده ها ی اکسل بعنوان ورودی متلب
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام

من قرار است از فایل داده هایم که در قالب اکسل است به عنوان ورودی متلب استفاده کنم اما نمیدانم که چگونه میتوانم به طور تصادفی و فقط تعداد معینی از ستون داده ها را از اکسل به متلب فراخوانی کنم. ممنون خواهم شد اگر در مورد دستور مربوطه در متلب مرا راهنمایی کنید.
سلام.
ابتدا تمامی اطلاعات را به صورت یک ماتریس وارد متلب کنید و سپس با دستورات متلب، اطلاعات غیر لازم را می توانید حذف کنید (یا یک ماتریس جدید بسازید و اطلاعات مورد نیازتان را به صورت انتخاب تصادفی یا با هر روش انتخاب دلخواه، درون آن قرار دهید).
اصلا به فکر پردازش اطلاعات در خود اکسل نباشید و اطلاعات رو به متلب وارد کنید و سپس عملیات های دلخواه خود را بر روی آن انجام بدهید.
با سلام
از راهنمایی شما ممنونم.
یقینا به پردازش داده ها در اکسل نخواهم پرداخت اما مایل بودم از دستوری در متلب استفاده کنم که خود بطور تصادفی ستونهایی از فایل اکسل را در هر iteration از محاسبات انتخاب کرده و بکارببرد.
منظورم از پردازش، همان انتخاب تصادفی اطلاعات و موارد مشابه دیگر است، اما به هر حال به نظر من همیشه ساده ترین روش را انتخاب کنید که همان انتقال کل اطلاعات به متلب و سپس انجام محاسبات و تغییرات دلخواه است.
این موردی رو هم که گفتید، بنده اطلاعی ندارم که چنین امکانی هست یا نه.
ممنونم.