کلیدستان

نسخه‌ی کامل: Mycode چیست و چگونه یک Mycode بسازیم ؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام.
ابتدا به این موضوع بپردازیم که اصلا Mycode چیست.
همان طور که می دانید، انجمن mybb نیز همانند سایر صفحات وب، بر اساس یک سری کد و همچنین سایر محتویات که در میان این کدها قرار می گیرند، ساخته شده است. بنابراین اگر ما بخواهیم بخشی از ظاهر انجمن را تغییر بدهیم باید کدهای مربوط به آن را مطابق نظرمان عوض کنیم.
Mycode برای تغییر کدها یا محتویات نوشته شده در انجمن Mybb می باشد، مطمئنا سریع این سوال به ذهن شما می رسد که خوب ما با ویرایش پوسته و قالب در کنترل پنل مدیر کل می توانیم این کار را انجام دهیم و دیگر چه نیازی به Mycode می باشد. پاسخ این است که Mycode با روشی منحصر به فرد به شما امکان می دهد که تعیین کنید که یک کد خاص (یا محتویات خاص) با کدی دیگر (یا محتویاتی دیگر) جایگزین شود و البته این کار را برای تمامی قسمت های انجمن انجام می دهد (بنابراین مثل ویرایش قالب، مجبور نیستید که به صدها بخش مختلف سر بزنید و کدهای جایگزین را بنویسید).
در واقع Mycode یک الگوی کدنویسی تعریف می کند و می گوید که هر کجا که این الگو در میان کدها دیده شد، آنگاه یک الگوی کدنویسی دیگر به جای آن قرار گیرد. به مثال زیر توجه کنید (به همراه مثال، نحوه ساخت یک Mycode را هم شرح می دهیم) :

مثال :
فرض کنید که قصد داریم که هر وقت که یک کاربر، کلمه ((فارسی)) را در ارسال خود نوشت، به جای این کلمه، کلمه ((پارسی)) که صحیح تر است در ارسال نمایش داده شود. بنابراین باید Mycode بسازیم. برای این موضوع ابتدا باید به مسیر زیر برویم :
 
کنترل پنل مدیر کل >> پیکربندی >> مای کد Mycode >> افزودن Mycode تازه
 
در صفحه ای که باز می شود، در قسمت ((عنوان)) یک عنوان برای Mycode مورد نظرتان بنویسید. در قسمت ((عبارت منظم)) باید کلمه ((فارسی)) را بنویسید که قصد دارید به یک کلمه دیگر تبدیل شود. سپس در قسمت ((عبارت جایگزین))، کلمه ((پارسی)) را بنویسید که قرار است جایگزین شود. قسمت ((فعال باشد؟)) باید به صورت ((بله)) انتخاب شده باشد. اکنون بر روی گزینه ((ذخیره Mycode)) کلیک کنید.
خوب حالا Mycode مورد نظر ساخته شده است و می توانید آن را در لیست Mycode ها ببینید. حالا باید امتحان کنید و ببینید که آیا Mycode شما به درستی عمل می کند یا نه. یک موضوع جدید بسازید و در ارسال خود، کلمه ((فارسی)) را بنویسید. بعد از اینکه ارسال شما ذخیره شود، اگر آن را بیاورید، مشاهده خواهید کرد که به جای کلمه ((فارسی))، کلمه ((پارسی)) نمایش داده شده است.
 
این یکی از ساده ترین Mycode هایی بود که میشد ساخت اما باید دقت کنید که در Mycode ها می توان الگوی کدنویسی هم مشخص کرد. یعنی مثلا تعیین کنید که به جای هر چیزی که بین زوج تگ a برای ساخت لینک قرار بگیرد (و همچنین با خود زوج تگ a)، چه چیزی جایگزین شود. مثلا می توانید تعیین کنید که عبارت ((شما اجازه دیدن این لینک را ندارید)) را به جای تمامی لینک ها قرار بدهید.