کلیدستان

نسخه‌ی کامل: استفاده از PHP یا HTML ؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام .
میخواستم بدونم که آیا برای طراحی سایت حتما باید از PHP استفاده کنم یا اینکه نیازی نیست و استفاده از HTML کافیه ؟
سلام .
خیلی کلی پرسیدید . بستگی داره چطور سایتی رو قصد داشته باشید که بسازید .
اگر قصد توسعه سایت در آینده رو دارید ، توصیه می کنم از php استفاده کنید . اما اول برید و کدهای html رو یاد بگیرید ، چون پایه و اساس طراحی سایت ، بر مبنای کدهای html می باشد .
من خودم ابتدا سایت کلیدستان را با html طراحی کردم اما وقتی سایت بزرگتر شد مجبور شدم که تمامی صفحات رو به php تغییر بدم . در php یک دستور به نام include هست که به وسیله اون تونستم حجم کدنویسی رو کمتر کنم . اینها رو گفتم تا بدونید که اگر می خواهید یک سایت طراحی کنید که قراره مثل ((شغل اول)) برای اون زمان بگذارید ، باید کار خود را مرحله به مرحله پیش ببرید و البته روز به روز هم کار سختتر میشه .
در ضمن ، نیازی نیست که حتما کل کدهای php رو بدونید و بعد سایت رو بر اساس php طراحی کنید بلکه تنها کافی است که پسوند فایل هایی که می سازید ، php باشه و فعلا تنها از کدهای html استفاده کنید .
همزمان هم دارم html رو می خونم ، هم php و هم css . اشکالی نداره چندین سوال همینجا ازتون بپرسم ؟ یعنی دوست دارم سریع طراحی وب سایت رو یاد بگیرم و نمی خوام خیلی کتاب وار و روی قاعده مطالب رو بخونم . اگه امکان داره کمکم کنید تا این زمان رو به حداقل برسونم .
یک سری ویژگی ها رو توی سایت های دیگه دیدم که دوست دارم بدونم چطوری طراحی شدن . مثل رنگین کمان نشون دادن لینک ها ، بخش نظرات هر صفحه ، متن های متحرک ، شکل هایی که به صورت ستونی کنار (و البته جدا از اصل صفحه) قرار دارند و اگر به بالا یا پایین صفحه برویم باز هم موقعیت آنها در پنجره مرورگر ثابت است .
مشکلی نیست ، فقط لطفا برای هر سوال یک تاپیک (موضوع) جدید بسازید تا سایر کاربران سایت دچار گیجی نشوند و مباحث دلخواه خود را به راحتی پیدا کنند . پرسیدن چندین سوال در یک موضوع ، برای ساختار انجمن مناسب نیست .
من هر زمان که فرصت کنم سوالات مورد نظرتان را پاسخ خواهم داد .
(۱۳۹۲/۰۱/۱۰, ۰۶:۰۳ ب.ظ)حامد نوشته: [ -> ]سلام .
میخواستم بدونم که آیا برای طراحی سایت حتما باید از PHP استفاده کنم یا اینکه نیازی نیست و استفاده از HTML کافیه ؟

سلام .
باید دوتاشو یاد بگیری اول html بعد php هردوش نیاز هست .
html برای محتوای صفحه .
php برای دستابیس .
موفق باشی  Blush Blush Blush