کلیدستان

نسخه‌ی کامل: هزینه زندگی در قبرس شمالی برای یک ماه چقدر است؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: Picture4.webp]
قبرس یکی از کشورهایی است که همیشه تقاضای زیادی برای اقامت وجود دارد. اما سوالی که پیش می آید این است که هزینه اقامت یک ماهه در قبرس شمالی چقدر است و آیا ارزش زندگی در این کشور را دارد؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که هزینه زندگی در قبرس شمالی بسیار کمتر از کشورهای اروپایی مانند انگلستان، آلمان و فرانسه است. همچنین نرخ مالیات در این کشور بسیار کمتر از کشورهای ذکر شده است و همین امر باعث می شود هزینه کلی زندگی در آنجا کمتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی باشد. در این مقاله به بررسی هزینه های زندگی در قبرس شمالی از جنبه های مختلف می پردازیم تا اگر تصمیم به خرید ملک در قبرس شمالی داشتید بتوانید براحتی خرید خود را انجام دهید.
 
مقایسه هزینه زندگی در قبرس شمالی و قبرس جنوبی برای یک ماه
 
با توجه به اینکه قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود، همیشه این سوال وجود دارد که آیا هزینه زندگی در قبرس شمالی کمتر است یا قبرس جنوبی؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به طور کلی هزینه زندگی در قبرس شمالی بین 25 تا 35 درصد کمتر از قبرس جنوبی است. زیرا واحد پول این کشور لیر ترکیه و واحد پول قبرس جنوبی یورو می باشد.
همچنین در بخش خرید و اجاره مسکن بین دو کشور قبرس شمالی و جنوبی تفاوت قیمت و هزینه وجود دارد. به طوری که در قبرس جنوبی قیمت ملک بین 50 تا 70 درصد بیشتر از قبرس شمالی است. از سوی دیگر، نرخ درآمد در قبرس شمالی بسیار کمتر از قبرس جنوبی است. حداقل حقوق در این کشور حدود 315 یورو برآورد شده است. در حالی که مردم قبرس جنوبی حداقل حقوقی معادل 585 یورو دارند.
 
قیمت مسکن در قبرس شمالی چقدر است؟
 
به عنوان فردی که قصد بررسی هزینه های یک ماهه زندگی در قبرس شمالی را دارید، باید با قیمت ملک در این کشور آشنا باشید. به طور کلی می توان گفت که قبرس شمالی از نرخ مسکن بسیار پایینی برخوردار است و همین امر باعث شده تا بسیاری از مهاجرانی که در این کشور اقامت دریافت می کنند مشکلی برای اقامت نداشته باشند.
 
با توجه به اینکه واحد پول رسمی قبرس شمالی لیر ترکیه است، نرخ ها را به این واحد پول بیان می کنیم. برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در قبرس شمالی، باید حدود 1770 لیر در ماه پرداخت کنید. ضمناً برای اجاره همین آپارتمان در خارج از مرکز شهر، اجاره شما به 1000 لیر کاهش می یابد. هزینه ماهانه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر در قبرس حدود 3 هزار لیر می باشد. نرخ اجاره همین خانه در خارج از مرکز شهر حدود 1800 لیر خواهد بود.
اگر قصد اجاره ملک در قبرس شمالی را ندارید و می خواهید خانه مورد نظر خود را در این کشور خریداری کنید، خوب است بدانید که قیمت املاک در مرکز شهر تقریبا دو برابر حومه شهر است. به طوری که قیمت خانه در مرکز شهر متری حدود 6700 لیر و خانه خارج از مرکز شهر حدود 3500 لیر است.
آیا نرخ درآمد با هزینه در قبرس شمالی متناسب است؟
هنگام در نظر گرفتن هزینه زندگی در قبرس شمالی برای یک ماه، باید نرخ درآمد را نیز در نظر بگیرید. بر اساس واحد پول لیر، کمترین میزان درآمد در این کشور حدود 3100 لیر در ماه است. اما متوسط درآمد در قبرس شمالی را می توان 5900 لیر تخمین زد که برای یک زندگی عادی کافی است.
 
در قبرس شمالی باید بر اساس نرخ درآمد خود مالیات بپردازید. این نرخ مالیات برای درآمد بیشتر از 5000 لیر حدود 10 درصد است. اما افرادی که بیش از 30000 لیر درآمد دارند باید حدود 37 درصد مالیات بپردازند.
هزینه امکانات در قبرس شمالی
میانگین هزینه قبوض آب، برق و گاز در قبرس شمالی برای یک ماه 460 لیر برآورد شده است. همچنین برای هر دقیقه تماس تلفنی باید حدود 0.77 لیر بپردازید. علاوه بر این موارد، برای دریافت اینترنت نامحدود با سرعت 60 مگابیت بر ثانیه باید ماهیانه 100 لیر بپردازند که بسیار کمتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است.
هزینه غذا در قبرس شمالی
در مورد هزینه زندگی یک ماهه در قبرس شمالی از نظر غذا باید بگوییم که برای یک وعده غذایی معمولی در یک رستوران معمولی در این کشور باید حدود 25 لیر ترکیه بپردازید. در ضمن برای خرید فست فود باید حدود 19 لیر بپردازید.
 
در ادامه با برخی از هزینه های غذا در قبرس شمالی آشنا می شویم:
یک لیتر شیر: 5.29 لیر
یک قرص نان: 2.79 لیر
پنیر محلی یک کیلوگرم: 39.93 لیر
گوشت یک کیلو 59.52 لیر
یک کیلو سیب: 4.99 لیر
زندگی در قبرس شمالی نسبت به کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است
از بسیاری جهات می توان کشور قبرس شمالی را به عنوان یکی از بهترین گزینه های زندگی معرفی کرد. اگرچه این کشور در اروپا واقع شده است، اما هزینه زندگی در قبرس شمالی برای یک ماه بسیار کمتر از کشورهایی مانند آلمان و انگلیس است.
 
نقل قول:
منبع مقاله:
پرشیا هومز
[url=https://persiahomes.com/cost-living-north-cyprus-one-month/][/url]