کلیدستان

نسخه‌ی کامل: نحوه مراقبت از سگ های شیتزو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
 [عکس: b2fd3732285e0d6df9d5405313962c2f.jpg]
در نژادهای مختلف سگ، معمولاً آنهایی که برای بودن با انسان آموزش دیده اند، زندگی آپارتمان نشینی را بهتر می توانند بپذیرند. یکی از این سگ ها نژاد شیتزو است. سگ شیتزو یک سگ خانگی بسیار مهربان و دوست داشتنی است که طبق آمار یکی از محبوب ترین نژادهای سگ خانگی است.
اگر شما نیز علاقه مند به نگهداری از حیوانات خانگی هستید، نژاد شیتزو می تواند کاندیدای مناسبی برای شما باشد. این سگ به تحرک و فعالیت کمی نیاز دارد و به دلیل کوتاهی پاها علاقه زیادی به فعالیت زیاد ندارد. اگر زمان کافی برای گذراندن با این نژاد سگ دارید، یکی از آنها را برای نگهداری بدون معطلی انتخاب کنید. نژاد سگ شیتزو آنقدر بامزه است که هرگز از این انتخاب پشیمان نخواهید شد.
اما فراتر از سرگرم شدن با حیوان؛ همچنین باید بدانید که چگونه از او مراقبت کنید. در واقع هر چه اطلاعات بیشتری در مورد حیوانی که قصد نگهداری آن را دارید داشته باشید، بهتر می توانید با حیوان ارتباط برقرار کنید و آن را برای مدت طولانی نزد خود نگه دارید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد سگ شیتزو و نحوه نگهداری از او بنویسیم.
 
آشنایی با سگ های شیتزو
 
قبل از اینکه به نکات مراقبتی مربوط به نگهداری سگ شیتزو بپردازیم؛ بهتر است در مورد خصوصیات مثبت این حیوان به شما اطلاعاتی بدهم. نژاد شیتزو بسیار پرانرژی است. بنابراین اگر به دنبال یک سگ بازیگوش و شیطون هستید، شیتزو انتخاب خوبی است.
سگ شیتزو وفادار است و بیش از هر چیزی در دنیا دوست دارد با صاحبش وقت بگذراند. این نژاد سگ رابطه خوبی با غریبه ها دارد اما نمی تواند آنها را به اندازه صاحبش دوست داشته باشد. به طور کلی روابط اجتماعی سگ های شیتزو بسیار بالاست. آنها به راحتی می توانند با سایر حیوانات خانگی کنار بیایند و با شرایط مختلف محیطی سازگار شوند.
اگر سگ شیتزو دارید؛ از اعتماد به نفس و سطح بالای اجتماعی بودن آن شگفت زده خواهید شد. سگی اجتماعی، بازیگوش و پرانرژی. این همان چیزی است که بیشتر مردم از حیوان خانگی خود انتظار دارند.
تا اینجا در مورد ویژگی های مثبت سگ شیتزو صحبت کردیم، اما بد نیست نگاهی به ویژگی های منفی او بیندازیم. اگر فرصت کافی برای بازی و گذراندن وقت با سگ ندارید، بهتر است نژاد شیتزو را کنار بگذارید. زیرا سگ های این نژاد نمی توانند چندین ساعت در روز در خانه تنها بمانند. در این صورت دچار افسردگی و اضطراب می شوند.
یکی دیگر از ویژگی های منفی این نژاد از سگ ها صدای زیاد آنهاست. در ابتدا که عادت به نگهداری از سگ ها ندارید، ممکن است این صدا برای شما بسیار آزاردهنده باشد. سگ های شیتزو چندان باهوش نیستند. بنابراین باید کمی صبور باشید و زمان کافی را صرف آموزش او کنید.
همچنین باید توجه داشت که سگ های شیتزو نمی توانند گرما را تحمل کنند و به همین دلیل به سرعت خسته می شوند. پس بهتر است در محیط هایی با دمای مناسب نگهداری شوند.
 
نحوه مراقبت از سگ های شیتزو
 
به طور کلی، شیتزو به مراقبت زیادی نیاز دارد و باید زمان کافی برای مراقبت از او داشته باشید. آموزش این سگ تا حدودی آسان است، اما برای هر تمرینی باید پیگیر و پیگیر باشید. البته باید اشاره کنیم که سگ شیتزو ممکن است در ابتدا از دستورات شما سرپیچی کند پس باید در این راه صبر کافی داشته باشید.
در مورد ویژگی های ظاهری سگ شیتزو می توان گفت که معمولاً به رنگ خاکستری، سفید و سیاه است. پوزه کوچکی دارد و صورتش پر از مو است.
ویژگی های شخصیتی سگ شیتزو این است که دوست دارد همیشه در کنار شما باشد. بنابراین، نباید انتظار داشته باشید که این نژاد از اشیاء پرتاب شده محافظت کند، شکار کند یا برگرداند. چون اصلا با سبک زندگی این نژاد همخوانی ندارد. سگ شیتزو دوست دارد روی پاهای شما بنشیند، بسیار احساساتی است و تقریباً به یک دوست صمیمی برای شما تبدیل می شود.
 
اما اجازه دهید در مورد مهم ترین موضوع که تمیز کردن و مراقبت از سگ شیتزو است صحبت کنیم. برای داشتن یک سگ سالم و شاداب؛ شما باید مواردی را که برای نگهداری از این نژاد مهم است در نظر بگیرید. سعی کنید از کیفیت غذای سگ شیتزو اطمینان حاصل کنید. زیرا غذا با سلامت بدن، ظاهر، رفتار و طول عمر سگ رابطه مستقیم دارد.
اگر سیگاری هستید، هرگز در نزدیکی سگ شیتزو خود از سیگار یا قلیان استفاده نکنید. چون برای او بیماری های تنفسی ایجاد می کنید. همچنین مواد شوینده معطر نباید به دست این سگ برسد.
غذای سگ را باید در ساعت مقرر برای او تهیه کرد و تقریباً ربع ساعت بعد از آن خارج کرد. به این ترتیب سگ به این زمان عادت می کند و سعی می کند در زمانی که دارد غذایش را تمام کند. ظروف آب و غذا باید فولادی باشد و هر روز شسته شود.
اگر شیتزو فقط غذای خشک می خورد، باید بین 4 تا 6 وعده در روز به او غذا بدهید. فکر نکنید هر چقدر هم که به سگ غذا بدهید، به او لطف کرده اید. اگر سگ ها آزادانه غذا بخورند، ممکن است دچار چاقی و مشکلات سلامتی شوند.
شاید بپرسید بهترین غذا برای سگ های شیتزو چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که میوه ها و سبزیجات تازه و خام یا پخته مانند هویج، اسفناج، تره فرنگی، سیب زمینی و کرفس بهترین غذا برای این نژاد سگ هستند. حبوبات پخته و نرم شده یا پوره آنها مانند نخود، لوبیا، عدس و لپه برای سگ مفید است.
همچنین غذاهای گوشتی پخته و نرم مانند گوشت مرغ، ماهی بدون استخوان و گوشت قرمز از جمله غذاهای مفید برای سگ های شیتزو هستند. همچنین می توانید برنج، نان و عسل را در وعده های غذایی این سگ قرار دهید. اگر قصد استفاده از غذاهای آماده را دارید به این نکته توجه کنید که غذای مذکور دارای پروتئین کافی باشد.
موضوع مهم دیگر نحوه شستشو و مراقبت از حیوان است. برای جلوگیری از بیماری های پوستی باید به صورت دوره ای حیوان را برای کوتاه کردن مو به آرایشگاه ببرید. اگرچه بسیاری از افراد این کار را در خانه و تنهایی انجام می دهند. اما اگر تجربه کافی در انجام این کار ندارید، بهتر است حیوان را به یک آرایشگر حرفه ای بسپارید. هر آرایشگری نمی تواند این کار را انجام دهد. کوتاه کردن موی حیوانات نیاز به تخصص و مهارت دارد و تنها توسط آرایشگران حرفه ای انجام می شود.
اگر می خواهید موهای سگ مورد علاقه خود را کوتاه کنید؛ پیشنهاد می کنیم از تخصص و تجربه آرایشگران چینی بهره ببرید. تیپ چین یک آرایشگاه تخصصی است که در زمینه خدمات حیوانات خانگی، آرایش صورت مردانه، سلمانی مردانه، ماساژ پوست، پاکسازی و لایه برداری پوست و مدل موی مردانه طبق به روزترین مدل های روز دنیا فعالیت می کند.
می توانید در آرایشگاه تیپ چین وقت رزرو کنید. از طریق وب سایت یا اپلیکیشن تیپ چین اقدام کنید.
 
منبع مقاله:
[/url]
نقل قول:تیپ چین
[url=https://tipchin.com/learn/details/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%DA%AF-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%AA%D8%B2%D9%88]