کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ثبت نام مدارس شاهد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
عملیات ثبت نام مدارس شاهد مقطع ابتدایی  به صورت آنلاین از طریق سامانه پادا انجام می‌پذیرد. برای اولین بار ورود فرزند به محیط مدرسه، یکی از مسائل حائز اهمیت برای خانواده‌ها است. به همین دلیل، بسیاری از افراد به مدارس شاهد مراجعه می‌کنند که از نظر امکانات آموزشی و مدیریتی، و همچنین توجه به مسائل تربیتی، به خوبی عمل کرده‌اند. قبل از ثبت نام، اولیا و دانش‌آموزان باید با شرایط و مراحل پیش ثبت نام در سایت ثبت نام مدارس شاهد آشنا شوند. در این راستا، ما مطالبی درباره پیش ثبت نام کلاس اول مدارس شاهد  را ارائه کرده‌ایم.
نقل قول:بیش تر بخوانید: سایت ثبت نام مدارس شاهد
در زمان ثبت نام در مدارس شاهد ابتدایی، متقاضیان باید به سایت پادا مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. روش پذیرش دانش‌آموزان در این مدارس بر اساس سیستم امتیازدهی است و دانش‌آموزان به دو گروه شاهد و غیرشاهد تقسیم می‌شوند.
گروه دانش‌آموزان شاهد، شامل دانش‌آموزانی است که سهمیه شاهد را دارند و بیش از ۵۰ درصد از سهمیه فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان را به دست می‌آورند. برای این گروه دانش‌آموزان، مفهوم پیش ثبت نام در کلاس اول مدارس شاهد معنایی ندارد و ثبت نام اولیه آنها به عنوان قطعی در نظر گرفته می‌شود، زیرا اکثر ظرفیت مدارس شاهد برای این گروه مختص شده است.
دانش‌آموزان غیرشاهد، به دانش‌آموزانی اطلاق می‌شود که سهمیه شاهد را ندارند و دارای اولویت‌های ایثارگری و سایر اولویت‌ها می‌باشند. این اولویت‌ها شامل امتیازات مربوط به حافظان قرآن، برندگان مسابقات سالانه قرآن کریم و نهج البلاغه، مسابقات فرهنگی، ورزشی و علمی و موارد دیگر می‌شود.
دانش‌آموزان غیرشاهد باید فرم پیش‌نویس ثبت نام اولیه خود را در سامانه پادا تکمیل کنند. اگر امتیاز لازم را کسب کنند، باید برای تأیید نهایی ثبت نام خود در مدارس شاهد مربوطه اقدام کنند. مراحل ثبت نام برای این دانش‌آموزان شامل تکمیل فرم پیش‌نویس ثبت نام اولیه به عنوان مرحله موقت و کسب امتیازات، و ارائه مدارک به مدرسه شاهد مورد نظر به عنوان مرحله نهایی صورت می‌گیرد.
نقل قول:بیش تر بخوانید: ثبت نام تیزهوشان
زمان ثبت نام در کلاس اول مدارس شاهد
برای مقاطع تحصیلی مختلف، در بازه‌های زمانی متفاوتی تعیین می‌شود. در سال قبل، دانش‌آموزانی که تمایل به ثبت نام در کلاس اول مدارس شاهد  داشتند، ثبت نام پیش‌تر خود را از طریق سامانه پادا انجام دادند. در صورت ایفای شرایط لازم برای ثبت نام در مدارس شاهد، پس از اعلام نتایج اولیه در میانه ماه خرداد، در اواخر همان ماه، مدارک خود را به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر خود ارائه دادند.
روش امتیازدهی به دانش‌آموزان با سهمیه ایثارگری در ثبت نام مدارس شاهد
اولین اولویت در ثبت نام کلاس اول مدارس شاهد ابتدایی  به دانش‌آموزانی تعلق می‌گیرد که سهمیه ایثارگری را دارند و مدارس سعی می‌کنند با این دانش‌آموزان ظرفیت خود را تکمیل کنند. دانش‌آموزانی که سهمیه ایثارگری دارند، شامل فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازانی هستند که سهمیه ۲۵ درصد و بیشتر را دارا می‌باشند.
جدول امتیازدهی برای داوطلبان با سهمیه ایثارگری در دفترچه ثبت نام ابتدایی مدارس شاهد آمده است. این جدول به همراه توضیحات در مورد امتیازدهی به داوطلبان ارائه می‌شود.
نقل قول:بیش تر بخوانید: ثبت نام نمونه دولتی
اعلام نتایج ثبت نام کلاس اول مدارس شاهد ابتدایی
تمامی دانش‌آموزانی که قصد ورود به مدرسه شاهد در کلاس اول ابتدایی را دارند و مراحل ثبت نام را طبق توضیحات فوق تکمیل کرده‌اند، پس از یک تا دو هفته پس از ثبت نام می‌توانند مجدداً به سامانه پادا مراجعه کنند و نتایج خود را دریافت کنند.
دانش‌آموزانی که بر اساس نتایج اولیه، امتیاز لازم برای ورود به کلاس اول مدارس شاهد را کسب کرده‌اند، باید حضوراً به مدرسه مورد نظر خود مراجعه کرده و ثبت نام خود را قطعی کنند.
راهنمایی درباره ثبت نام مدارس شاهد ابتدایی
همان‌طور که در متن بالا چندین بار اشاره شده است، دو دسته از داوطلبان، شاهد و غیر شاهد، می‌توانند در مدارس شاهد تحصیل کنند. ثبت نام در مدارس شاهد برای داوطلبان شاهد کاملاً قطعی است، اما داوطلبان غیر شاهد باید امتیاز لازم برای ورود به این مدارس را در جدول امتیازدهی کسب کنند.
دانش‌آموزان شاهد در صورت پذیرش در ثبت نام مدارس شاهد ابتدایی هیچ هزینه‌ای به عنوان شهریه پرداخت نمی‌کنند. اما دانش‌آموزان غیر شاهد که موفق به کسب امتیاز لازم و ورود به مدارس شاهد می‌شوند، باید در ابتدای هر سال شهریه مدارس شاهد را پرداخت کنند.
پرسش‌های متداول
۱. چگونه باید عمل کرد اگر یک دانش‌آموز قصد ثبت نام در کلاس اول مدارس شاهد را داشته باشد؟
دانش‌آموز باید ابتدا در سامانه پادا ثبت نام مدارس شاهد را انجام داده و سپس به صورت حضوری به مدرسه مربوطه مراجعه کند.
۲. در چه زمانی می‌توان درخواست پیش ثبت نام مدارس شاهد ابتدایی را ارسال کرد؟
مهلت پیش ثبت نام مدارس شاهد ابتدایی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه است.
۳. از کدام سایت می‌توان پیش ثبت نام مدارس شاهد را انجام داد؟
پیش ثبت نام مدارس شاهد از طریق سامانه پادا انجام می‌شود.
شرایط ثبت نام مدارس تحت عنوان شاهد در پایه اول ابتدایی
در سال تحصیلی وجود دارد. داوطلبان در دو گروه دانش‌آموزان شاهد و دانش‌آموزان غیر شاهد تقسیم می‌شوند و هر گروه شرایط عمومی یکسانی را دارند، اما شرایط اختصاصی به وضعیت و امتیاز دانش‌آموز وابسته است. دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی که تمایل به ورود به مدارس شاهد دارند، برای اخذ سهمیه شاهد و غیر شاهد باید شرایط عمومی زیر را داشته باشند:
- داشتن صلاحیت اخلاقی و رفتاری برای ثبت نام در مدارس شاهد ابتدایی.
- رعایت شئونات و پوشش مناسب برای دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس شاهد (به عنوان مثال، دانش‌آموزان دختر باید حجاب خود را رعایت کنند).
- پایبندی خانواده دانش‌آموز به حفظ شئونات و ارزش‌های اسلامی و تربیت دینی.
- رعایت مقررات و آئین‌نامه‌های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد توسط دانش‌آموز.
- داشتن درخواست ثبت نام در کلاس اول ابتدایی مدارس شاهد در یکی از مدارس نزدیک به محل سکونت (ثبت نام فرزندان فرهنگیان در محدوده محل کار والدین از طریق دریافت مجوز از شاهد منطقه امکان‌پذیر است).
برای ثبت نام در مدارس شاهد پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی، به مراحل زیر توجه کنید:
1. به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش با آدرس my.medu.ir مراجعه کنید.
2. وارد سامانه شده و نقش والدین را انتخاب کنید و بر روی گزینه ورود از درگاه دولت کلیک کنید.
3. شماره موبایل والدین دانش‌آموز را در صفحه درگاه دولت وارد کنید.
4. رمز عبور یکبار مصرفی که به شما پیامک شده است را وارد کنید.
5. کد ملی و تاریخ تولد دانش‌آموز را به دقت وارد کنید.
6. کد پستی خود را وارد کنید و مراحل را طبق دستورالعمل‌های سایت پیش بروید.
7. در بخش مربوطه، پیش ثبت نام پایه اول را انتخاب کنید.
8. تابعیت فرزند را مشخص کنید.
9. نوع مدرسه خود را انتخاب کنید (مدرسه شاهد).
10. اطلاعات اولیه دانش‌آموز را، شامل کد ملی و تاریخ تولد، وارد کنید.
11. مشخصات فردی فرزند را وارد کنید و عکس ثبت نام دانش‌آموز را با حجم حداکثر ۲۵۶ کیلوبایت بارگذاری کنید.
12. در این مرحله، تعیین کنید که دانش‌آموز با کی زندگی می‌کند.
13. اطلاعات تکمیلی دانش‌آموز را وارد کنید.
14. مشخصات پدر دانش‌آموز را به صورت کامل وارد کنید.
15. مشخصات مادر دانش‌آموز را به صورت کامل و صحیح تکمیل کنید.
16. امتیاز خود را براساس جدول ارائه شده محاسبه و وارد کنید.
17. در این مرحله، مدرسه مورد نظر خود را برای ثبت نام انتخاب کنید.
در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی به سایت مشاوره تحصیلی تلفنی سامانه ندای مشاور به نشانی moshaverin.org مراجعه نمایید.