کلیدستان

نسخه‌ی کامل: کاربرد پوکه معدنی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
پوکه معدنی یا پومیس از فوران آتش فشان ها به وجود می آید.یکی از زباله های طبیعی محسوب می شود. اما کاربردهای جالبی در صنایع مختلف دارد که حتی در نگاه اول نمی توان به آن فکر کرد. ما برای درک این موضوع به چیستی و کاربرد آن می پردازیم.
 
پوکه های معدنی یکی از مهمترین ضایعات و زباله های طبیعی هستند که از فوران آتشفشان ها به دست می آیند. در ساختار هر یک از آن ها از موادی مانند شن و سنگ و خاک رس استفاده شده است. پوکه معدنی یا پومیس به عنوان ماده اولیه انواع صنایع ساختمانی شناخته می شوند. کاربرد پوکه معدنی با در نظر گرفتن نوع و مدل هر یک از این اقلام ساختمانی متفاوت است. برای آماده سازی برخی از مدل های این پوکه ها از افزودنی هایی استفاده می شود. استفاده از آن ها به عنوان ماده تصفیه کننده و جداکننده کارایی دارد. وزن پایین انواع پوکه معدنی از مهمترین ویژگی های آن ها به شمار می رود. 
کاربرد پومیس یا پوکه معدنی چیست؟
در پاسخ به سوال کاربرد پوکه معدنی چیست؟ باید گفت کاربردها و مصارف پوکه معدنی به نوع و مدل هر یک از آن ها بستگی دارد. اگرچه ارزش و بهای این مصالح به اندازه یاقوت و الماس نیست! با این حال مصارف و کاربردهای گسترده ای که در حوزه های مختلف صنعتی دارند، سبب افزایش خرید و فروش آن ها شده است. هر یک از آن ها سرشار از مواد و املاح معدنی هستند و به همین خاطر خواص و قابلیت های بی شماری دارند. 
این سنگ های بی نظیر از دل طبیعت به دست می آیند و با حبس شدن مقادیری گاز در ساختار آن ها، ساختاری متخلخل پیدا می کنند. استفاده از  این پوکه ها در عرصه های صنعتی، پزشکی، مصارف شخصی، کشاورزی و... بسیار رایج شده و این مصالح جایگزین بسیاری از اقلام و سازه های سنتی و قدیمی شده اند. شما می توانید هر یک از مدل های پوکه معدنی را با رنج قیمتی مورد نظر خود خریداری کنید. قیمت خرید پوکه در هر یک از مدل های آن ها متفاوت تعیین می شود.

 
منبع و ادامه مطلب:
https://hammihanonline.ir/news/economy/p...pwkh-m-dny