کلیدستان

نسخه‌ی کامل: کارهایی که باید قبل از تماس با تعمیرکار ماشین لباسشویی انجام دهید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
قبل از تماس با تعمیرکار ماشین لباسشویی، می توانید این هفت مرحله ساده را برای عیب یابی مشکل و به طور بالقوه حل آن دنبال کنید. در اینجا یک چک لیست وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید: 
منبع تغذیه را بررسی کنید: مطمئن شوید که ماشین لباسشویی به درستی به پریز برق وصل شده است. با آزمایش پریز با دستگاه دیگری یا با بررسی جعبه شکن/فیوز برای بررسی اینکه آیا قطع کننده ها قطع شده یا فیوزها منفجر شده اند، اطمینان حاصل کنید که برق وجود دارد.
 منبع آب را بررسی کنید: اطمینان حاصل کنید که شیرهای تامین آب متصل به ماشین لباسشویی کاملا روشن هستند. مطمئن شوید که شیلنگ ها پیچ خورده یا آسیب نبینند و از ورود آب به دستگاه جلوگیری کنید.
 سوئیچ درب را بازرسی کنید: اگر ماشین لباسشویی شما کلید درب یا درب دارد، بررسی کنید که وقتی در یا درب بسته است به درستی درگیر شده است یا خیر. گاهی اوقات، سوئیچ معیوب می تواند از روشن شدن دستگاه جلوگیری کند.
 فیلتر را تمیز کنید: اگر ماشین لباسشویی شما فیلتر دارد، فیلتر را پیدا کرده و تمیز کنید. گرفتگی فیلتر می تواند جریان یا زهکشی آب را مختل کند و منجر به مشکلاتی مانند تمیز کردن ضعیف یا مشکلات تخلیه شود.
 بار را متعادل کنید: بارهای نابرابر توزیع شده یا اضافه بار می توانند باعث لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی یا تولید صداهای بلند شوند. اطمینان حاصل کنید که لباس ها به طور مساوی در درام توزیع شده اند و دستگاه را بیش از حد بار نمی کنید. 
کدهای خطا را بررسی کنید: اگر ماشین لباسشویی شما کد خطا را نشان می دهد، برای درک معنای کد به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید. برخی از کدهای خطا می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد مشکل خاص ارائه دهند. 
راه اندازی مجدد دستگاه: گاهی اوقات، یک راه اندازی مجدد ساده می تواند اشکالات جزئی را برطرف کند. ماشین لباسشویی را خاموش کنید، آن را از منبع برق جدا کنید، چند دقیقه صبر کنید و سپس دوباره آن را وصل کنید. یک چرخه تست را اجرا کنید تا ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. اگر این مراحل را انجام داده اید و هنوز با ماشین لباسشویی خود مشکل دارید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید. جزئیات مراحل عیب یابی که تاکنون انجام داده اید را در اختیار آنها قرار دهید، زیرا می تواند به آنها کمک کند تا مشکل را به طور موثرتری تشخیص دهند. برای شناخت بیشتر لوازم یدکی لباسشویی اینجا کلیک کنید.