کلیدستان

نسخه‌ی کامل: حجم بازی های ایکس باکس سری اس xbox series s
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
همانطور که می دانید حجم بازی های ایکس باکس سری اس xbox series s با رونمایی از نسل جدید کنسول ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این روند افزایشی به اندازه ای است که دیگر برای بازی های پر حجمی که جدیدا به بازار آمده اند، می توان گفت یک ترابایت برای فضای داخلی کافی نیست. در این رابطه پیشرفت روزافزون در سخت افزار و افزایش قدرت فناوری آنها، عامل مهمی است که در افزایش حجم بازی های گیم پس دخیل هستند.
در حقیقت می توان گفت هر قدر بازی در مقایسه با بازی های دیگر بهتر باشد، به همان اندازه نیز حجم بیشتری را اشغال خواهد کرد. البته همیشه این موضوع درست نیست و باید دقت کنید. معمولا بازی هایی که حجم بالایی دارند می توانند گرافیک بهتری را به همراه محتوای بیشتر به کاربر ارائه دهند.
در ادامه باید اشاره کنیم که مایکروسافت کنسولی بسیار کوچک طراحی و در اختیار کاربران قرار داده است که ظاهری بسیار خوب و دل نشین دارد. طراحی این محصول که سری اس می باشد، به گونه ای انجام گرفته است که با محصولات دیگر ایکس باکس هم خوانی داشته باشد.
گیم پس Xbox سری s
طراحی کنسول بازی ایکس باکس سری اس به گونه ای ساده و شیک صورت گرفته که علاوه بر امکان قرار دادن آن به صورت عمودی، به صورت افقی نیز می توانید آن را بر روی میز، کنار رایانه و یا تلویزیون قرار دهید. اما از نظر تیم طراحی این کنسول، قرارگیری افقی آن بهتر است. اگر به دکمه خاموش و روشن کنسول دقت کرده و به چگونگی قرارگیری آن دقت کنید، به این موضوع پی خواهید برد؛ زیرا لگوی ایکس باکس در صورتی صحیح نمایش داده خواهد شد که کنسول را به صورت افقی قرار دهید.
حافظه ویدئویی در ایکس باکس سری اس
مایکروسافت در سال 2020 از جدیدترین نسخه کنسول های ایکس رونمایی کرد که در دو نسخه ایکس و اس بودند. البته نسخه ایکس را می توان قوی ترین نسخه و البته گران ترین آنها دانست. کنسول [color=var(--color-primary, #2a282f)]گیم پس ایکس باکس سری اس را می توان به کاربرانی پیشنهاد کرد که برای بازی های جدید به دنبال کنسولی با قیمت کمتر هستند.[/color]
حجم حافظه ویدئویی و همچنین قدرت گرافیکی دو مورد از تفاوت های اساسی بین سری ایکس و اس از کنسول های ایکس باکس می باشد. در مورد سخت افزار کنسول xbox سری اس در سال گذشته نارضایتی هایی از سوی توسعه دهندگان بازی منتشر شد. پایه و اساس این نارضایتی ها به دلیل مقدار حافظه ویدئویی کنسول بود که نمی توانست نیاز کاربران را رفع نماید. بهینه سازی بازی ها توسط توسعه دهندگان در سری اس با مشکلاتی همراه بود که نمی توانستند آن را برای کابران مناسب بدانند.
برخی از گیمرها و کاربران اعلام کردند که در زمان بازی با ایکس باکس سری اس با خطای پر شدن حافظه ویدئویی مواجه می شوند و این نشان می دهد که حافظه کافی برای بازی وجود ندارد. به همین دلیل برخی از کاربران در مورد این سری معتقدند بازی ها به شیوه نادرست و ضعیف بهینه شده اند و شاید بتوان گفت سری اس ارزش خرید ندارد.
حجم بازی های ایکس باکس سری اس
همان طور که می دانید بازی ها روز به روز بهبود می یابند و این موضوع موجب افزایش حجم آنها می شود. در مورد خرید یک کنسول بازی، مهمترین مسئله میزان حجم حافظه داخلی آن است که در مورد کنسول هایی که فاقد درایو دیسک نوری هستند این موضوع نقش پر رنگ تری به خود می گیرد. بیشتر بازی های جدید به حجمی بالای 50 گیگابایت نیاز دارند.
با توجه به این مسئله یکی از چالش اصلی در بازی با کنسول ایکس باکس سری اس، حافظه SSD داخلی آن است. درست است که مایکروسافت بر روی بسته بندی این کنسول بازی حجم آن را 512 گیگابایت ذکر کرده است؛ ولی حافظه در دسترس کاربر تنها مقداری برابر با 364 گیگابایت دارد. سیستم عامل و امکانات دیگر موجود در این کنسول از قبیل کوییک رزیوم، مابقی حافظه کنسول را به خود اختصاص داده اند.
مشکل حجم بازی های xbox series s و راه حل آن
با توجه به این که حجم بازی های ایکس باکس سری اس زیاد بوده و حافظه کنسول نیز کمتر است، مایکروسافت سعی کرده است تا با ارائه ویژگی های مختلف این مشکل را حل نماید. برای این منظور چند راهکار وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:
1. خرید حافظه:
گیمرهایی که قصد دارند با کنسول ایکس باکس سری اس بازی کنند می توانند برای کنسول خود یک حافظه خارجی اختصاصی تهیه کنند. این روش در عین سادگی، هزینه زیادی برای کاربران در پی خواهد داشت. این حافظه را می توان توسط درگاه خاصی که در قسمت پشت کنسول قرار دارد به آن متصل نمود. تنها عیبی که این روش می تواند داشته باشد هزینه بالای خرید حافظه است.
2. استفاده از هارد اکسترنال:
در این روش کاربر می تواند هارد اکسترنال را به وسیله درگاه یو اس پی به کنسول بازی وصل نماید. با این روش اجرای بازی های نسل قبل بر روی کنسول جدید ممکن خواهد شد. با توجه به این که بازی در این روش به وسیله هارد اکسترنال اجرا می گردد، دیگر نمی توان لودینگ بازی ها را سریعا انجام داد.
3. کاهش حجم بازی های ایکس باکس سری اس توسط سازنده های بازی و شرکت مایکروسافت:
لازم به ذکر است که بیشتر بازی هایی از قبیل Gear 5 نیاز به حجم کمتری دارند و در کنسول ایکس باکس سری اس نیز حافظه کمتری را اشغال می کنند. علت اصلی این موضوع این است که دیگر دانلود تکسچرهای K4 در سری اس بازی ها انجام نمی گیرد. در نهایت این مسئله می تواند از حجم بازی بکاهد.
4. خاموش کردن به روزرسانی خودکار:
یکی دیگر از روش هایی که می تواند حجم [color=var(--color-primary, #2a282f)]بازی های گیم پس را کاهش دهد، خاموش کردن گزینه به روزرسانی پس از خرید کنسول جدید است. در صورتی که این گزینه فعال باشد کنسول های سری ایکس و اس به محض اتصال به اینترنت، دانلود نسخه های به روز بازی ها را به صورت خودکار آغاز خواهند کرد. این مسئله در کنار مصرف اینترنت، فضای بیشتری از حافظه را برای ذخیره سازی اشغال خواهد کرد. توصیه می کنیم تنها بازی هایی را که به آنها علاقه دارید را آپدیت کنید و در مورد بقیه بازی ها این گزینه را فعال نکنید.[/color]
جمع بندی
حجم بازی های گیم پس در کنسول بازی ایکس باکس سری اس خیلی کم است. و گیمرها را با چالش ها و مشکلاتی مواجه نموده است. در این مقاله در مورد اینکه نسخه سری اس از کنسول بازی ایکس باکس مایکروسافت [color=var(--color-primary, #2a282f)]گیم پس التیمیت چیست صحبت کردیم. و در مورد حجم بازی های xbox series s نیز مطالب ارزشمندی ارائه کردیم. در ادامه چند راه حل اساسی و کاربردی برای رفع مشکل کمبود حجم بازی های ایکس باکس سری اس نیز معرفی کردیم تا با استفاده از این روش ها بتوانید تجربه بازی خود را بهبود ببخشید.[/color]


منبع: https://accsell.ir/blog/%D8%AD%D8%AC%D9%...A%A9%D8%B3