کلیدستان

نسخه‌ی کامل: پولیش دندان کامپوزیت شده چیست و چه زمانی انجام می‌شود؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
کامپوزیت ونیر دندان یک روش دائمی نیست و پس از مدتی دچار کدری و زردی می‌شود. برای رفع این کدری و زردی می‌توان از پالیش دندان کامپوزیت شده کمک گرفت. دندان کامپوزیت شده با پولیش، مانند روز اول زیبا و درخشنده می‌شود. با انتخاب یک دندانپزشک با تجربه می‌توانید با خیال راحت پولیش دندان‌های خود را انجام دهید.
پولیش دندان کامپوزیت شده در آخرین مرحله بعد از نصب کامپوزیت انجام می‌شود. با این کار کامپوزیت دندان کاملا طبیعی و بی‌نقص خواهد بود. همچنین پولیش دندان بعد از گذشت ۱ الی ۲ سال بعد از کامپوزیت دندان باید انجام شود. بعد از گذشت ۱ تا ۲ سال، کامپوزیت دندان دیگر مانند روز اول زیبا و درخشان نیست. به این ترتیب می‌توان با پولیش کامپوزیت دندان، آن‌ها را مانند روز اول زیبا و درخشان کرد.

پولیش دندان کامپوزیت شده چه اهمیتی دارد؟
پولیش دندان کامپوزیت شده علاوه بر بازیابی مجدد زیبایی ترمیم کامپوزیتی، مزایای زیر را نیز به همراه دارد:

  • کمک به مراقبت از مینای دندان

  • براق و درخشان شدن دوباره کامپوزیت دندان

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت

  • پیشگیری از تجمع پلاک‌های دندانی و سوزش لثه

  • موثر در تقویت ریشه دندان‌ها

  • ممانعت از بروز بیماری‌های لثه‌ای
نحوه پولیش دندان کامپوزیت شده

پالیش دندان کامپوزیت شده یکی از روش‌های برطرف کردن زرد شدن کامپوزیت است و باید حتما توسط دندانپزشکی با تجربه و در مطب انجام شود. دندانپزشک برای پالیش دندان، ابتدا سطح دندان‌ها را به خوبی بررسی می‌کند. همچنین وضعیت کامپوزیت دندان را ارزیابی می‌کند که آیا کامپوزیت دندان به درستی انجام شده است؟ آیا ونیر کامپوزیتی شما به ترمیم نیاز ندارد؟

سپس در مرحله بعد با تکنیک لایه‌گذاری، پالیش دندان کامپوزیت شده شروع می‌شود. این مرحله بسیار مهم و حساس است. در صورتی که دندانپزشک مناسبی را انتخاب نکرده باشید، به احتمال زیاد از پالیش دندان‌های خود رضایت نخواهید داشت. برای دستیابی به یک سطح صاف و هموار باید از حداقل تعداد لایه در این مرحله استفاده شود.
پس از لایه‌گذاری با استفاده از ابزارهای خاص مثل دیسک و نوار پولیش، لایه‌ها شکل‌دهی می‌شوند. دندانپزشک سعی می‌کند لایه‌ها به بهترین شکل ممکن فرم دهد. مرحله آخر یا مرحله فینیشینگ، بعد از سفت شدن کامپوزیت دندان است. این مرحله به کمک یک ابزار چرخنده انجام می‌شود. در نهایت کامپوزیت دندان‌های شما مانند روز اول زیبا، صاف و درخشان خواهند بود.


منبع: پولیش دندان
نوشته: دکتر محمد نیکزاد دنداپزشک متخصص