کلیدستان

نسخه‌ی کامل: برای تبدیل شدن به یک روانشناس خانواده چه چیزی لازم است؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
  • نگرش مثبت/خوش بینی : روانشناسان خانواده این پتانسیل را دارند که از گذراندن بیشتر وقت خود در کنار افرادی که در وضعیت عاطفی منفی هستند فرسوده شوند مهم است که بتوانید کار را در محل کار ترک کنید و مثبت بمانید.

  • همدلی : یکی از مهارت‌هایی که یک روانشناس خانواده باید داشته باشد این است که بتواند بفهمد مشتری از کجا آمده و ارتباطی را که او می‌فهمد بیان کند. مهم این است که بتوانیم همدل باشیم و در عین حال به فرد اجازه کتک زدن خود را ندهیم.برای ارتباط با روانشناس خوب اینجا کلیک کنید

  • علاقه به یادگیری : یک روانشناس خوب در مورد آخرین شیوه های درمانی آگاه خواهد بود تا به بهترین نحو به مشتریان خود کمک کند. تمایل به یادگیری از سایر تمرین‌کنندگان نیز می‌تواند مهارت خوبی باشد.

  • وقف : بسیاری از مراجعینی که از افسردگی رنج می برند در طول مدت زمان قابل توجهی علائم دارند. این ممکن است نیاز به روانشناس داشته باشد که در طی جلسات متعدد با یک مشتری فردی رابطه کاری خود را حفظ کند. مصمم بودن در مواجهه با پیشرفت آهسته هم به مشتری و هم به درمانگر کمک می کند.

  • گوش دادن فعال : شنیدن آنچه مشتری می گوید و نمی گوید برای شناخت راه های کمک به فرد مهم است. مشتری باید همیشه احساس کند که به او گوش داده و شنیده می شود. این ممکن است به روانشناس نیاز داشته باشد که یادداشت نویسی را مکث کند تا مطمئن شود که توجه کامل خود را به مشتری معطوف می کند.

  • تعیین مرزها : در تمام محیط های درمانی، باید مرزهایی بین مراجع و درمانگر تعیین شود تا اطمینان حاصل شود که همه تعاملات اخلاقی هستند. صادق بودن و صریح بودن با مشتری در صورتی که از مرزها عبور کند نیاز به ارتباط شفاف دارد.