کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چگونه قطعات خراب ماشین لباسشویی را جایگزین کنیم؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تعمیر و تعویض قطعات را باید یک تعمیر کننده حرفه ای انجام دهد. در این مقاله میخواهیم درباره اینکه چگونه یک قطعه اصلی یا با کیفیت خوب پیدا کنیم صحبت کنیم. در ادامه میخواهیم مهمترین قطعات لباسشویی که خراب هم می شوند را نام ببریم.
موتور: موتور قلب ماشین لباسشویی است که وظیفه تامین نیروی چرخش درام، حرکت همزن یا تپنده و سایر اجزای مکانیکی را بر عهده دارد.
طبل: درام جایی است که لباس ها را برای شستن بار می کنند. برای هم زدن و تمیز کردن لباس ها در طول چرخه شستشو می چرخد.
کنترل پنل: کنترل پنل رابط کاربری را برای انتخاب برنامه های شستشو، تنظیم تنظیمات و نظارت بر فرآیند شستشو فراهم می کند. معمولاً شامل دکمه‌ها، دستگیره‌ها و نمایشگر می‌شود.
شیر ورودی آب: شیر ورودی آب، جریان آب را به داخل ماشین لباسشویی در طول چرخه پر کردن کنترل می کند. دارای اتصالات ورودی آب سرد و گرم است و تامین آب مناسب را برای هر برنامه شستشو تضمین می کند.
پمپ تخلیه: پمپ تخلیه آب را از ماشین لباسشویی در چرخه تخلیه خارج می کند و اجازه می دهد تا آب کثیف از ماشین خارج شود.
تایمر/برد کنترل: تایمر یا برد کنترل زمان بندی و ترتیب عملیات مختلف را در طول چرخه شستشو مدیریت می کند. مدت زمان هر چرخه را کنترل می کند و پیشرفت صحیح رویدادها را تضمین می کند.
سوئیچ درب / درب یا مجموعه درب / قفل: مجموعه درب یا درب، همراه با کلید یا مکانیزم قفل مربوطه، تضمین می کند که ماشین لباسشویی نمی تواند در هنگام باز بودن درب یا درب کار کند. ایمنی را فراهم می کند و از حوادث جلوگیری می کند.
برای آشنایی با قطعات لباسشویی بیشتر میتوانید این مقاله را بخوانید