کلیدستان

نسخه‌ی کامل: معرفی کتاب دختری که ماه را نوشید اثر کلی بارن هیل
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
دختری که ماه را نوشید کتابی فانتزی اثر کلی بارن هیل نویسندۀ آمریکایی است که در سال 2016 منتشر شد. این کتاب در سال 2017 برندۀ مدال نیوبری شددختری که ماه را نوشید داستان دختری به نام لونا است که به دست جادوگری به نام زان بزرگ می‌شود، لونا که تصادفی قدرت‌های جادویی پیدا کرده است حالا باید قبل از این‌که خیلی دیر بشود یاد بگیرد که چطور قدرت‌های جادویی خود را کنترل کند.
خلاصۀ داستان دختری که ماه را نوشید
دختری که ماه را نوشید داستان مردم شهر پروتِکتُریت است، شهری که همه آن را با نام شهر غم‌ها می‌شناسند. این شهر قبل از وقایع داستان به عنوان پناهگاهی امن برای پناهندگانی ساخته شد که از دست ویرانی آتشفشان فرار می‌کردند. اما این شهر آن‌قدرها که به‌نظر می‌رسد امن نیست. ادارۀ این شهر به دست شورای بزرگان و خواهران ستاره است که در یک برج عظیم زندگی می‌کنند و دانش زیادی دارند که از اشتراک گذاشتن آن با مردم شهر خودداری می‌کنند

این انجمن و خواهران ستاره به رهبری خواهر ایگناتیا، برای برانگیختن ترس و وفاداری مردم شایعه‌ای در شهر پخش کرده‌اند، که یک جادوگر شیطانی در جنگل و باتلاقی دورتر از شهر زندگی می‌کند و تا زمانی دست به تخریب شهر نمی‌زند که هر سال یک نوزاد تازه متولد شده را برایش در جنگل بگذارند. اما این قصه کاملاً تخیلی است، البته جادوگری در جنگل زندگی می‌کند اما این جادوگر بسیار مهربان است. نام این جادوگر زان است و او هر سال نوزادان رها شده را پیدا می‌کند و آن‌ها را به شهرهای امن‌تر و شادتر می‌برد تا والدینی مهربان آن‌ها را بزرگ کنند و در حین رفتن به شهرها آن‌ها را با نور ستارگان تغذیه می‌کند.

تا این‌که یک سال زان نوزادی خاص را پیدا می‌کند، این نوزاد چنان زان را محسور می‌کند که حواسش پرت می‌شود و به طور تصادفی به جای نور ستاره، به او نور مهتاب می‌دهد و حالا نوزاد قدرت‌های جادویی دارد. او نام نوزاد را لونا می‌گذارد و تصمیم می‌گیرد خودش او را بزرگ کند و پس از مدتی قدرت جادویی لونا که هم برای خودش و هم اطرافیان خطرناک شده است را با جادویی خاص مهر و موم می‌کند اما این جادو فقط تا سیزده سالگی لونا دوام می‌آورد و بهای آن بسیار گزاف است.
می‌توانید کتاب دختری که ماه را نوشید را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب  30بوک تهیه نمایید.