کلیدستان

نسخه‌ی کامل: نحوه فعال سازی رمز پویا بانک سپه از طریق خودپرداز
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: ramz2-1.jpg]

بانک مرکزی با اجباری کردن دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای تراکنش‌های بانکی تا حد بسیار زیادی جلوی سو‌ءاستفاده‌های سایبری و سرقت اطلاعات بانکی افراد را گرفته است. البته همه دارندگان کارت بانکی که قصد انجام تراکنش‌های اینترنتی دارند باید نسبت به گرفتن رمز دوم یک بار مصرف اقدام کنند. اما نحوه دریافت رمز پویا به چه صورت انجام می‌شود. 
در سال 1397 بانک مرکزی مصوبه‌ای انجام داد که کلیه بانک‌های کشور را ملزم به ارائه خدمات رمز دوم یک بار مصرف به مشتریان خود کنند. در فاز اول قرار بود این مصوبه تا آخر آذر ماه سال گذشته به صورت کامل اجرا شود ولی برخی از بانک‌های کشور به دلایل فنی نتوانستند ساختار مد نظر بانک مرکزی را ایجاد کنند. اما این طرح حالا به مرحله اجرایی رسیده و دیگر از اول خرداد ماه تراکنش اینترنتی با رمز دوم ثابت ممکن نخواهد بود.
این اقدام بانک مرکزی در راستای افزایش امنیت تراکنش‌های اینترنتی و همچنین گسترده شدن استفاده از خرید‌های اینترنتی صورت گرفته است. همچنین می‌توان با استفاده از رمزهای یک بار مصرف تا حد بسیار زیادی جلوی سو‌ءاستفاده‌های سایبری و سرقت اطلاعات بانکی افراد را گرفت؛ چرا که همواره نیاز به تأیید تراکنش با شماره موبایل فرد تقاضا دهنده است و به همین خاطر هیچ فردی نمی‌تواند از حساب شما برای تراکنش استفاده کند.
بیشتر بخوانید: [/url][url=https://www.kelidestan.com/forum/showthread.php?tid=20978]تنها بسته اینترنت نامحدود ایرانسل
اما در این حالت سوال مهم این است که نحوه دریافت رمز پویا چگونه است؟ به این منظور بانک صادر کننده کارت شما و شعبه عامل باید ساختاری را در اختیارتان قرار دهد که بتوانید در لحظه خرید، رمز خود را دریافت کنید. دو راه برای رسیدن به این هدف وجود دارد که روش اول ساختار سنتی پیامکی است و ساختار دوم نیز نصب نرم‌افزارهای مربوطه بانکی برای دریافت رمز خواهد بود.
البته در نظر داشته باشید که این خدمت باید به صورت کامل و رایگان در اختیار کاربران قرار گیرد و هر گونه دریافت وجه فعالسازی با توجه به اعلام بانک مرکزی، غیرقانونی است.
نکته دیگر این است که با توجه به شرایط اعلام شده از سوی بانک مرکزی، برای رمزهای پویا در تراکنش‌های مبتنی بر کارت، حداقل طول رمز پویا جایگزین رمز اول، چهار رقم و رمز دوم کارت نیز باید هفت رقم باشد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به کلاس‌های کاری مختلف در کارت‌های حافظه
مشترکین برای نحوه فعال سازی رمز پویا بانک سپه از طریق خودپرداز، باید ابتدا به یکی از شعب بانک سپه مراجعه کرده و درخواست خود برای فعالسازی رمز پویا را ثبت کنند. سپس با نصب نرم افزار رمزساز سپه روی گوشی همراه این قابلیت را فعال کنند.