کلیدستان

نسخه‌ی کامل: جدیدترین روش درمان واریس پا بدون جراحی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
درمان واریس پا بدون نیاز به جراحی و به روش‌های مدرن به‌خوبی می‌تواند علائم و نشانه‌های واریس را به طور قابل‌ملاحظه‌ای بهبود دهد.  و رادیوفرکوئنسی دو روش رایجی که بدون نیاز به بیهوشی و بدون بخیه بوده و درمان واریس پا را متحول کرده است. در کنار درمان‌های متداول خانگی با روش‌های نوین درمان واریس از جمله clarivein و sonovein نیز آشنا خواهید شوید.

Sonovein جدیدترین روش درمان واریس پا

روش sonovein یا اکوتراپی رگ واریسی روشی است که امواج اولتراساند به روشی بسیار دقیق رگ را هدف قرار داده و با ایجاد حرارت آن را از بین می‌برد.
این درمان از خارج بدن و از طریق پوست انجام می‌گیرد به این معنی که فیبر یا کاتتری وارد رگ نمی‌شود. زمان درمان ۱۰ دقیقه و بدون برش و سوزن انجام می‌گیرد. این دستگاه حتی نیاز به محیط استریل ندارد. هزینه این درمان چندین برابر درمان‌های معمول مانند لیزر است.

روش درمانی sonovein برای درمان واریس در لندن و در  انجام می‌پذیرد و هزینه درمان در سال 2022 میلادی معادل 2-3 هزار پوند می‌باشد.
Clarivein یکی از جدیدترین روش‌های درمان واریس
روش تلفیقی Clarivein استفاده از فیبر نازکی است که داخل رگ قرار گرفته و با دور تند می‌چرخد و با چرخش سریع جداره رگ را به‌صورت مکانیکی از درون تخریب می‌کند و در حین چرخش محلول اسکلروتراپی را نیز به داخل رگ تزریق کرده که باعث تخریب شیمیایی بیشتر می‌شود. یعنی به‌صورت تلفیقی از روش فیزیکی و شیمیایی عمل می‌کند.

روش‌های درمان واریس پا

راه‌های درمانی مختلفی برای درمان واریس وجود دارد که می‌توانند در رفع این اختلال مؤثر واقع شوند. نمونه‌هایی از این روش‌ها عبارت‌اند از:
درمان سریع واریس با روش دکتر مهرداد اقدسی

دکتر مهرداد اقدسی از روش‌های درمانی خاصی برای درمان سریع رگ‌های واریسی استفاده می‌کند تا بتواند به تمام انتظارات بیماران پاسخ داده و در زمانی کوتاه بالاترین کیفیت درمانی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. دکتر اقدسی پس از 18 سال تجربه در درمان واریس استفاده از این روش‌های کلینیکی را به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌کند تا بیماران به اهداف زیر دست یابند.

  • به حداقل رساندن تعداد مراجعه‌های حضوری به کلینیک و کوتاه کردن زمان اقامت در تهران

  • درمان سریع درد واریس و ظاهر نازیبای ناشی از آن بدون آسیب به پوست، در تعداد جلسات کمتر با فاصله کوتاه‌تر

  • به حداقل رساندن ‌زمان استفاده از جوراب واریس پس از پایان جلسات درمانی
مزایای درمان واریس با روش تلفیقی دکتر اقدسی

هر روش درمانی می‌تواند معایب و عوارض خاص خود را به همراه آورد. بااین‌حال در روش تلفیقی دکتر اقدسی که در آن از 4 درمان متداول و مؤثر به طور هم‌زمان برای تسکین واریس استفاده می‌شود، این عوارض و مشکلات به حداقل می‌رسند و از بروز آن‌‌ها جلوگیری می‌شود.

از دیگر مزایای روش تلفیقی درمان فوری واریس می‌توان به ویژگی‌های دیگری نیز اشاره کرد که عبارت‌اند از:

  • تعداد جلسات درمانی با روش تلفیقی برای درمان واریس طنابی معمولاً یک جلسه است.

  • عدم وجود دوره نقاهت این امکان را ایجاد می‌کند که از فردای روز درمان، بیمار کارهای روزانه خود را از سر گرفته و حتی به سفر برود.

  • تنها نکاتی که رعایت آن توسط بیمار بعد از اتمام جلسات درمانی تلفیقی ضروری است، مصرف داروهای تجویزشده به مدت 2 روز و پوشیدن جوراب‌های واریس برای دوهفته خواهد بود.