کلیدستان

نسخه‌ی کامل: شیلنگ سیلیکونی نسوز
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
شیلنگ سیلیکونی نسوز قابلیت تعامل با دمای بسیار بالایی دارد و بیشتر برای حمل سیالات داغ استفاده می شود. این شیلنگ از سیلیکون خالص تولید شده و می توان گفت که از بهترین نوع های لوله سیلیکونی می باشد. شیلنگ سیلیکونی نسوز قابلیت تعامل با دمای بسیار بالایی دارد و بیشتر برای حمل سیالات داغ استفاده می شود. این شیلنگ از سیلیکون خالص تولید شده و می توان گفت که از بهترین نوع های لوله سیلیکونی می باشد. انواع شیلنگ نسوز را می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • شیلنگ سیلیکونی نسوز آلمانیشیلنگ سیلیکونی نسوز کره‌ ایشیلنگ سیلیکونی نسوز چینی
هر کدام از این شیلنگ های نسوز درجه مقاومت متفاوتی دارد، در واقع علاوه بر ضخامت گوشه لوله، سختی آن نیز در کیفیت و قیمت شیلنگ سیلیکونی تاثیر دارد. البته تولیدی های بسیاری در ایران وجود دارد که طبق یکی از این استانداردهای ۳ کشور ذکر شده، لوله های نسوز را تولید و وارد بازار می کنند.
عمر شیلنگ سیلیکونی نسوز
شیلنگ های نسوز عمر طولانی دارند، چون که به شدت در برابر عومل محیطی مقاوم می باشند.
[عکس: 150216.jpeg?ts=1681548327601]
به عنوان مثال دمای فوق العاده پایین یا بالا تاثیری در کارکرد این لوله های ندارند. بهترین مدتی که برای کارکرد مفید یک شیلنگ در نظر گرفته شده، ده سال می باشد. لوله های نسوز مانند هر محصول دیگری دارای استادارد و شرایط خاص نگهداری می باشد. دمای مجاز و استاندارد برای لوله های نسوز بین بازه ۵۰- تا ۲۰۰+ است و اگر دمای محیط خارج از این بازه باشد، عمر شیلنگ کوتاه می شود.
ویژگی‌های شیلنگ سیلیکونی
  • مقاومت در برابر دمای بالا و پایینعملکرد بصورت عایق الکتریکی قویمقاومت در برابر پارگی و ترکیدن شیلنگمقاوم در برابر اشعه ماورا بنفششفافیت بالاانعطاف پذیری عالی بدون تغییر شکل و طی طول عمر مفیدشیلنگ سیلیکونی کیفیت بالایی دارد و به هیچ عنوان فرسوده نخواهد شد و جنس آن سخت و شکننده نیست.این شیلنگ به علت شعاع خمش بالا یا قدرت خمیدگی برای محیط هایی که دسترسی در آن ها دشوار می باشد بسیار مناسب است.شیلنگ سیلیکونی در دماهای بسیار بالا از دمای زندگی میکروب ها و قارچ مقاومت نشان می دهند.این شیلنگ ها برای فشارهای پایین بسیار کارکرد خوبی دارند.مقاومت در برابر بسیاری از موادهای شیمیاییبازدارنده شعله یا ضد شعله بودن شیلنگ های سیلیکونی نسوزبسیار نرم‌ تر از لوله‌های خلاء استاندارد می باشند.
قابلیت های شیلنگ پنوماتیک
شیلنگ پنوماتیک را می توان به شکل سیم پیچ های فلزی قاب کرد. این امکان اجازه می دهد که در صورت لازم طول شیلنگ را به طور قابل توجهی گسترش داد. باید بدانید که قطر سیم پیچ، قطر شیلنگ، ضخامت دیوار و نوع مواد روی شیلنگ های پنوماتیک تاثیر می گذارند. سیم پیچ های کوچک تر و محکم تر قابلیت جمع شدگی بیشتری نسبت به سیم پیچ های بزرگتر دارند.
منبع: شیلنگ سیلیکونی