کلیدستان

نسخه‌ی کامل: روان درمانی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
روان درمانی که گفتار درمانی نیز نامیده می شود، شامل صحبت در مورد وضعیت شما و مسائل مربوط به آن با یک متخصص سلامت روان است. در طول روان درمانی، شما در مورد وضعیت و حالات، احساسات، افکار و رفتار خود یاد می گیرید. با بینش و دانشی که به دست می آورید، می توانید مهارت های مقابله و مدیریت استرس را بیاموزید.
انواع مختلفی از روان درمانی وجود دارد که هر کدام رویکرد خاص خود را برای بهبود سلامت روانی شما دارند. روان درمانی اغلب می تواند با موفقیت در چند ماه تکمیل شود، اما در برخی موارد ممکن است به درمان طولانی مدت نیاز باشد. این می تواند به صورت تک به تک، در یک گروه یا با اعضای خانواده انجام شود.
هنگام انتخاب یک درمانگر، باید احساس راحتی کنید و مطمئن باشید که او قادر به گوش دادن و شنیدن حرف های شماست. همچنین، مهم است که درمانگر شما سفر زندگی را که به شکل گیری شما و نحوه زندگی شما در جهان کمک کرده است، درک کند.
درمان های تحریک مغز
گاهی اوقات از درمان های تحریک مغز برای افسردگی و سایر اختلالات سلامت روان استفاده می شود. آنها معمولاً برای موقعیت‌هایی که داروها و روان‌درمانی مؤثر نبوده‌اند، در نظر گرفته می‌شوند. آنها شامل درمان الکتروشوک، تحریک مغناطیسی جمجمه ای مکرر، تحریک عمقی مغز و تحریک عصب واگ هستند.
مطمئن شوید که تمام خطرات و مزایای هر درمان توصیه شده را درک کرده اید.
برنامه های درمانی بیمارستانی و مسکونی
گاهی اوقات بیماری روانی آنقدر شدید می شود که نیاز به مراقبت در بیمارستان روانی دارید. این معمولا زمانی توصیه می شود که نمی توانید به درستی از خود مراقبت کنید یا زمانی که در خطر فوری آسیب رساندن به خود یا شخص دیگری هستید.
گزینه‌ها شامل مراقبت 24 ساعته بستری، بستری شدن جزئی یا روزانه، یا درمان اقامتی است که یک مکان حمایتی موقت برای زندگی ارائه می‌دهد. گزینه دیگر ممکن است درمان سرپایی فشرده باشد.
درمان سوء مصرف مواد
مشکلات مربوط به مصرف مواد معمولاً همراه با بیماری روانی رخ می دهد. اغلب با درمان تداخل می کند و بیماری روانی را بدتر می کند. اگر نمی توانید به تنهایی مصرف مواد مخدر یا الکل را متوقف کنید، نیاز به درمان دارید. در مورد گزینه های درمانی با پزشک خود صحبت کنید.
مشارکت در مراقبت از خود
با همکاری، شما و ارائه دهنده مراقبت های اولیه یا متخصص سلامت روان می توانید بسته به علائم و شدت آنها، ترجیحات شخصی، عوارض جانبی دارو و سایر عوامل تصمیم بگیرید که کدام درمان ممکن است بهترین باشد. در برخی موارد، یک بیماری روانی ممکن است آنقدر شدید باشد که یک پزشک یا یکی از عزیزان ممکن است نیاز داشته باشد مراقبت های شما را تا زمانی که به اندازه کافی خوب شوید و در تصمیم گیری شرکت کنید، راهنمایی کند.