کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ویتنی هیوستون؛ با استعداد ترین خواننده دنیا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ویتنی هیوستون یکی از بااستعدادترین و موفق ترین خوانندگان تمام دوران بود که به خاطر گستره آوازی باورنکردنی و اجرای روح نوازش شهرت داشت. ویتنی متولد 9 آگوست 1963 در نیوآرک، نیوجرسی، کوچکترین فرزند خواننده انجیل سیسی هیوستون و همسرش، جان راسل هیوستون جونیور، مدیر سرگرمی بود.
ویتنی که در خانواده ای خواننده بزرگ شد، از دوران جوانی در معرض موسیقی قرار گرفت و در سن 11 سالگی شروع به خواندن در گروه کر کلیسا کرد. او همچنین به عنوان یک خواننده پشتیبان برای مادرش و هنرمندان دیگر از جمله چاکا خان و لو رالز اجرا می کرد. .

استعداد ویتنی غیرقابل انکار بود، و او به زودی توجه کلایو دیویس، تهیه کننده موسیقی را به خود جلب کرد، او در سال 1983 با لیبل خود، Arista Records قرارداد امضا کرد. اولین آلبوم او، "Whitney Houston" در سال 1985 منتشر شد و به سرعت به موفقیت بزرگی دست یافت. این آلبوم سه موفقیت شماره یک، از جمله "Saving All My Love for You"، "How Will I Know" و "Greatest Love of All" را به همراه داشت و اولین جایزه گرمی خود را برای ویتنی برای بهترین اجرای موسیقی پاپ، زن، به ارمغان آورد.
همچنین شما میتوانید برای مشاهده برای اطلاع از رابطه تتلو و پویان مختاری ما را همراه کنید.

در طول دهه بعد، حرفه ویتنی به شکوفایی ادامه داد و او به یکی از موفق ترین و محبوب ترین خوانندگان زمان خود تبدیل شد. او مجموعه‌ای از آلبوم‌های موفق را منتشر کرد، از جمله «ویتنی» (1987)، «I'm Your Baby Tonight» (1990)، و موسیقی متن «بادیگارد» (1992)، که شامل اجرای نمادین او از «I Will Always» از دالی پارتون بود. دوستت دارم." این آهنگ 14 هفته در رتبه اول جدول 100 بیلبورد قرار گرفت و به یکی از پرفروش ترین تک آهنگ های تمام دوران تبدیل شد.

ویتنی علاوه بر موفقیت به عنوان خواننده، حرفه بازیگری را نیز دنبال کرد و در چندین فیلم از جمله "بادیگارد" (1992)، "در انتظار بازدم" (1995) و "همسر واعظ" (1996) ظاهر شد. او همچنین به اجرا و تور ادامه داد و تحسین منتقدان را برای اجراهای زنده و حضور پر انرژی خود در صحنه به دست آورد.

با این حال، علیرغم استعداد و موفقیت بسیار زیاد، ویتنی در طول زندگی خود با شیاطین شخصی مبارزه کرد. او به مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر معروف بود و ازدواج پر سر و صدای او با خواننده بابی براون اغلب موضوع شایعات روزنامه ها بود. رفتار او در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 به طور فزاینده ای نامنظم شد و منجر به حوادث عمومی و دستگیری های متعدد شد.

به طرز غم انگیزی، مبارزه ویتنی با اعتیاد و مشکلات شخصی در نهایت منجر به مرگ نابهنگام او در 11 فوریه 2012 در سن 48 سالگی شد. درگذشت او ضایعه ای عمیق برای دنیای موسیقی بود و طرفداران در سراسر جهان برای از دست دادن یک نماد واقعی عزادار شدند. و اسطوره موسیقی
با وجود چالش هایی که در زندگی شخصی خود با آن مواجه بود، میراث ویتنی به عنوان خواننده و مجری بی نظیر باقی مانده است. صدای باورنکردنی و اجراهای قدرتمند او همچنان باعث الهام بخشیدن و تحریک طرفداران در سراسر جهان می شود و تأثیر او بر صنعت موسیقی برای نسل های آینده محسوس خواهد بود.

استعداد و موفقیت ویتنی به عنوان یک خواننده از دوران جوانی آشکار بود. او در کودکی اغلب در گروه کر کلیسا در کنار مادرش و سایر اعضای خانواده آواز می خواند. استعداد او به سرعت توجه کلایو دیویس را به خود جلب کرد که تحت تأثیر طیف آوازی و اجرای قدرتمند او قرار گرفت. او در سال 1983 با Arista Records قرارداد امضا کرد و اولین آلبوم او به نام "Whitney Houston" در سال 1985 منتشر شد.

این آلبوم فوراً به موفقیت رسید و اولین جایزه گرمی را برای ویتنی برای بهترین اجرای آواز پاپ، زن به ارمغان آورد. همچنین سه آهنگ شماره یک، از جمله "Saving All My Love for You"، "How Will I Know" و "Greatest Love of All" را ایجاد کرد که به یکی از نمادین ترین آهنگ های او تبدیل شد.