کلیدستان

نسخه‌ی کامل: درمان نوروفیدبک در کرج
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
درمان نوروفیدبک چیست؟
نوروفیدبک یک نوع درمان غیرتهاجمی است که به بیماران کمک می کند تا علائم ADHD را مدیریت کنند. در این درمان از نرم افزار کامپیوتری و حسگرهای متصل به پوست سر برای بررسی فعالیت مغز استفاده می شود و سپس بازخوردی برای آموزش مجدد مغز ارائه می شود. این فرآیند حدود یک ساعت، یک یا دو بار در هفته طول می کشد.
هدف بهبود دامنه توجه و کنترل تکانه از طریق آموزش خودتنظیمی (SRT) است. این بدان معناست که از فناوری بیوفیدبک برای نظارت بر امواج مغزی خود استفاده کنید، سپس به شما بازخورد فوری در مورد اینکه چگونه عملکرد مغز شما در هر جلسه تغییر می کند، ارائه می دهد.
[عکس: gd_Neurofeedback_14Q1_BEE_Medic-1024x682.jpg]
نوروفیدبک چگونه کار می کند؟
در طول درمان نوروفیدبک، در حالی که یک هدست کوچک که امواج مغز شما را اندازه گیری می کند، به راحتی در مقابل صفحه کامپیوتر می نشینید. درمانگر از شما می‌خواهد که دستورالعمل‌های او را دنبال کنید، همانطور که او شما را در این فرآیند راهنمایی می‌کند. امواج مغزی شما در زمان واقعی بر روی صفحه نمایش داده می شود تا بتوانید آنچه را که در داخل سرتان اتفاق می افتد مشاهده کنید.
سپس درمانگر از این اطلاعات استفاده می کند تا شما را در جلسات آموزشی که برای بهبود مهارت های خاص طراحی شده اند راهنمایی کند. به عنوان مثال، اگر در تمرکز بر روی کارها یا کنترل احساسات مشکل دارید، ممکن است از شما خواسته شود که روی تصاویر یا صداها تمرکز کنید تا زمانی که واضح شوند. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که در حین تمرکز روی ناحیه یا فعالیت دیگری، مناطق خاصی از مغز را آرام کنید.
درمان نوروفیدبک در کلینیک روانشناسی راه آرامش
همانطور که گفته شد نوروفیدبک نوعی نوروتراپی است که از فناوری مبتنی بر EEG برای کمک به بیماران در مدیریت الگوهای امواج مغزی خود استفاده می کند. هدف از درمان نوروفیدبک بهبود عملکرد مغز، کاهش علائم و ارتقای رفاه است.
در کلینیک روانشناسی آرامش، درمانگر نوروفیدبک ما دکتر بصیرا افخمی نژاد است که بهترین روانشناس و نوروتراپیست (نوروفیدبک، TDCS) در کلینیک روانشناسی راه آرامش در کرج است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و رزور نوبت دهی می توانید با کارشناسان کلینیک روانشناسی راه آرامش در ارتباط باشید و یا فرم درج شده در صفحه اصلی سایت را پر نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.