کلیدستان

نسخه‌ی کامل: معرفی کتاب چشمهایش اثر بزرگ علوی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
کتاب چشمهایش، رمان بزرگ علوی است که برای اولین بار در سال 1331 در 271 صفحه منتشر شد. رمان چشمهایش را یکی از برجسته‌ترین رمان‌های معاصر صد سالۀ تاریخ ادبیات ایران می‌دانند.
 
رمان چشمهایش اثر بزرگ علوی یکی از مهم‌ترین رمان‌های معاصر است. رمان چشمهایش یک رمان عاشقانه و رازآلود است که نویسنده با استفاده از شگردی پازل‌گونه در روایت و شخصیت‌هایش، خواننده را با حس هیجان و کنجکاوی به پایان داستان می‌کشاند. نویسنده در رمان چشمهایش در فضایی عاشقانه و بستری اجتماعی- سیاسی داستانی ماندگار خلق کرده است. در چشمهایش با روایتی قوی و پرکشش، شخصیت‌های کامل و پرظرافت، اوج هنر نویسندگی بزرگ علوی به نمایش گذاشته شده است. داستان چشمهایش، داستان عشقی نافرجام است. وقایع این رمان در تهران و در دهۀ 1320 می‌گذرد و نویسنده در این کتاب گه‌گاهی به گذشته اشاره می‌کند. در این رمان، بزرگ علوی شخصیت اول داستانش یعنی استاد ماکان را نقاشی بزرگ معرفی می‌کند و داستان را تقریباً به شیوۀ ادبیات پلیسی به پیش می‌برد. شخصیت اول داستان ظاهراً یک زن است که تابلوی چشمهایش بر اساس چشمهای این زن مرموز کشیده شده است اما روای داستان یک ناظم مدرسه است که از سر کنجکاوی می‌خواهد صاحب این چشمها را پیدا کند.
 
اگر به رمان و داستان علاقه‌مند هستید اصلاً خواندن رمان چشمهایش را از دست ندهید. رمان چشمهایش بیشتر مناسب جوانان و بزرگسالان است.
پس از انتشار نه تنها مردم استقبال فراوانی از رمان چشمهایش به عمل آوردند بلکه این رمان تأثیر شگفت‌انگیزی بر سبک داستان‌نویسی نویسندگان پس از خود گذاشت. رمان چشمهایش همیشه محبوب‌ترین رمان‌ معاصر ایران بوده و تاکنون به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده است

کتاب چشمهایش نه تنها در ایران رمانی مشهور و برجسته محسوب می‌شود بلکه به دو زبان کُردی و عربی نیز ترجمه شده است و در برخی مناطق مانند کردستان عراق و لبنان طرفداران زیادی دارد.
 
ان چشمهایش یک عاشقانۀ جذاب به شمار می‌آید؛ داستان در زمان خودش بسیار ساختارشکنانه و تأثیرگذار بود. نام بزرگ علوی با رمان چشمهایش بر سر زبان‌ها افتاد. با این‌که رمان چشمهایش مضمون سیاسی دارد اما این مضمون چندان پررنگ نیست اما خواننده کاملاً متوجۀ فضای سیاسی داستان نیز می‌شود. فضاسازی قوی و داستان گیرای چشمهایش شما را مجذوب این اثر ماندگار خواهد کرد. قلم بزرگ علوی به قدری روان است که اصلاً متوجه نمی‌شوید این رمان هفتاد سال پیش نوشته شده است
 
دسترسی سریع و آسان به کتاب چشم‌هایش از طریق فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک.
Photosmile Wink