کلیدستان

نسخه‌ی کامل: 10 عامل موثر در چین و چروک صورت و روش های درمان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
 خطوطی که معمولا در اثر افزایش سن روی پوست ایجاد می شوند، همان چین و چروک های روشن پوست هستند که اگر به موقع آن ها را درمان نکنید، به چین و چروک های عمیق تری تبدیل می شوند. چین و چروک های پوستی باعث می شود پوست شما در برابر عوامل محیطی مقاومت کمتری داشته باشد. علاوه بر این، زیبایی ظاهر نیز به دلیل وجود اثرات پوستی تغییر خواهد کرد. اگر اخیراً چین و چروک های ریز اطراف چشم و لب را دیده اید، نگران نباشید. زیرا با راه حل های ارائه شده در این مقاله می توانید این چین و چروک های ظریف را از بین ببرید. ضمنا اگر میخواهید از حیوان خانگی خود بخوبی مراقبت کنید، از خدمات حیوانات خانگی در منزل تیپ چین غافل نشوید.
 
چرا پوست چروک می شود؟
 
عواملی که باعث ایجاد چین و چروک پوست می شوند در واقع اجتناب ناپذیر هستند. برخی عادات غلط ممکن است چین و چروک دور چشم را افزایش دهند. به عنوان مثال، اگر عادت دارید شب ها روی شکم بخوابید. شما خودتان به افزایش چین و چروک صورتتان دامن می زنید. در ادامه 10 عامل مهم در ایجاد چین و چروک صورت را بررسی می کنیم.
1- سن: سن یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد چین و چروک صورت است. با افزایش سن، پوست انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و شکننده تر می شود. اگرچه نمی توانید به افزایش سن فکر کنید، اما همیشه می توانید با راه حل ها و روش های مراقبتی پوست خود را شاداب نگه دارید یا از ایجاد چین و چروک های جدید جلوگیری کنید.
2. نور خورشید: یکی دیگر از مواردی که در بروز چین و چروک پوست دخیل است، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید است. اگر شغل شما ایجاب می کند که در طول روز ساعت ها زیر نور آفتاب باشید، حتما قبل از خروج از خانه از کرم های ضد آفتابی که برای این منظور تولید شده اند استفاده کنید.
3. سیگار کشیدن: اگر زیبایی و شادابی پوست برای شما مهم است; همین الان تصمیم جدی برای ترک سیگار بگیرید. سیگار علاوه بر تخریب دندان ها و ایجاد بوی بد دهان، اثرات نامطلوبی نیز بر روی پوست دارد.
4. تغذیه نامناسب: یکی دیگر از عوامل مهمی که می تواند باعث ایجاد چین و چروک پوست شود، تغذیه است. برای این منظور بهتر است هفته ای یک بار از ماهی به خصوص ماهی آزاد استفاده شود. اسیدهای چرب امگا 3 در جلوگیری از چین و چروک صورت تاثیر بسزایی دارد. مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات و همچنین مصرف شکلات تلخ می تواند در کاهش چین و چروک پوست تاثیر داشته باشد.
5. کم خوابی: وقتی به اندازه کافی بخوابید، هورمون رشد بیشتری تولید می شود که به نازک شدن پوست شما کمک می کند. در واقع به دلیل نازک شدن پوست است که چین و چروک های پوست فرصت پیدا می کنند. بهتر است حداقل 8 ساعت خواب مفید در روز داشته باشید.
6. روش خوابیدن: ممکن است عادت داشته باشید که به روش خاصی بخوابید، اما باید بدانید که برای شب های متوالی به روش خاصی بخوابید. ممکن است باعث ایجاد خطوط ریز روی صورت شما شود. بهترین راه این است که به پشت بخوابید. در این صورت می توانید امیدوار باشید که پوست صورتتان به زودی دچار چین و چروک نشود.
7. عدم استفاده از مرطوب کننده ها: ممکن است تا زمانی که پزشک مرطوب کننده ای برای شما تجویز نکرده است، متوجه نقش مهم آن نشوید. در هر صورت باید مرطوب کننده در دسترس افراد باشد تا پوستی انعطاف پذیر و شاداب داشته باشند. بنابراین، توصیه می کنیم حتماً مرطوب کننده را در برنامه مراقبت از پوست خود داشته باشید.
8. شستشوی زیاد: فکر نکنید که هر چه در طول روز صورت خود را بیشتر بشویید، بیشتر به پوست خود لطف کرده اید. واقعیت این است که آب و مواد شوینده باعث می شود چربی و رطوبت طبیعی پوست از بین برود و پوست خشک تر شود. شستن صورت حداکثر دو بار در روز بهتر است.
9. استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت: اگر عادت به آرایش نکردن دارید. بهتر است سراغ لوازم آرایشی ارگانیک و مرغوب بروید. ممکن است برای دریافت آنها نیاز به پرداخت بیشتر داشته باشید، اما ارزشش را دارد. زیرا پوست شما گوهر گرانبهایی است که نباید با استفاده از مواد شیمیایی بی کیفیت آسیب ببیند.
10. خطوط اخم یا خنده: اگر یک حالت خاص در صورت بیش از حد تکرار شود، ممکن است باعث ایجاد خطوط ریز در پوست شود. برای رفع این مشکل می توانید از درمان های صورت یا ماساژ کمک بگیرید.
 
مطالب پیشنهادی: ارائه کلیه خدمات اصلاح سگ در منزل
 
روش های درمان و رفع چین و چروک پوست صورت
 
خوشبختانه می توان چین و چروک های پوست را درمان کرد یا با راه حل هایی از چین و چروک های جدید پوست جلوگیری کرد. برخی از بهترین راه حل ها عبارتند از:
 
 
ماساژ صورت
یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن خطوط ریز دور چشم، پیشانی و دهان ماساژ صورت و عضلات است. البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید در این کار پیگیر باشید. به این ترتیب ماساژ را به صورت صحیح و مداوم انجام دهید. برای راحتی بیشتر می توانید در حین ماساژ از روغن های گیاهی استفاده کنید. بهترین روغن برای این کار روغن بادام و نارگیل است.
 
بخور درمانی
 
یکی دیگر از راه های ساده برای از بین بردن چین و چروک های پوست استفاده از بخور است. بخور تراپی به شما این امکان را می دهد که پوست را به بهترین شکل آبرسانی و تقویت کنید. سعی کنید بخور درمانی را حداقل یک بار در هفته در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید.
 
بوتاکس طبیعی
 
اگرچه بوتاکس یک روش تهاجمی برای از بین بردن چین و چروک پوست است، اما می توانید از انواع طبیعی استفاده کنید. برای این کار باید شروع به ساخت ماسک های طبیعی کنید. به عنوان مثال، ماسک صورت موز می تواند یک بوتاکس طبیعی برای پوست باشد. برای این منظور یک موز رسیده را له کنید و وقتی به صورت خمیر در آمد آن را به آرامی روی صورت و گردن بمالید. بعد از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.
ماسک دیگری که برای این منظور استفاده می شود ماسک جوش شیرین است. جوش شیرین PH پوست را متعادل می کند و همچنین خاصیت لایه برداری دارد. با کمک این ماده می توانید سلول های پوست خود را ترمیم کنید. در نتیجه گردش خون در پوست بهبود می یابد و در نتیجه چین و چروک های پوست کاهش می یابد.
برای تهیه ماسک جوش شیرین کافی است یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و خمیری یکدست درست کنید. سپس خمیر را روی پوست مخصوصاً نواحی که چین و چروک دارند قرار دهید و 10 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. پس از آن باید صورت خود را با آب ولرم بشویید. برای نتیجه بهتر، استفاده از این ماسک دو بار در هفته توصیه می شود.
 
امیدواریم راه حل های ارائه شده در این مقاله به شما کمک کند تا همیشه پوستی جوان، شاداب و درخشان داشته باشید. همانطور که گفتیم یکی از راه حل های رفع چین و چروک پوست، ماساژ صورت است. اگر می خواهید ماساژ بگیرید، به سالن های زیبایی بروید. توصیه می کنیم برای این کار یک سالن معتبر و حرفه ای انتخاب کنید.
آرایشگاه تیپ چین با کادری مجرب و متخصص می تواند  خدمات ماساژ درمانی را برای شما مشتریان عزیز انجام دهد. می توانید از طریق وب سایت یا از طریق اپلیکیشن Tip Chin نوبت رزرو کنید.