کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چهار روشی که مدارس می توانند از کل کودک حمایت کنند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در حال حاضر، سیستم آموزشی ما اغلب بر بخش کوچکی از رشد شناختی کودکان با تأکید بر انتقال دانش محتوایی تمرکز می‌کند، که اغلب باید به همان شکلی که دریافت می‌شود به خاطر بسپارد و تکرار شود. درس‌های ریاضی، علوم، و خواندن - و آزمون‌های مربوط به آن مهارت‌ها - بر برنامه درسی غالب هستند..برای مشاوره با روانشناس کودک خوب در تهران اینجا کلیک کنید


در حالی که این موضوعات اساسی هستند، یادگیری بسیار بیشتر از کسب دانش بی اثر در جبر یا شیمی است. چنین تمرکز محدودی به روش‌هایی که کودکان برای رشد و یادگیری در روابط، هویت، درک عاطفی و رفاه کلی نیاز دارند، کوتاه می‌کند. از این گذشته، کودکان موجوداتی «کل» چند بعدی هستند که رشد آنها پیچیده و غنی است.




[*]تحقیقات اخیر در علوم اعصاب، علوم رشد و یادگیری، آموزش، جامعه‌شناسی و بسیاری از زمینه‌های دیگر تأیید می‌کند که رویکرد «کل کودک» نه تنها مطلوب است، بلکه ضروری است تا اطمینان حاصل شود که کودکان خوب یاد می‌گیرند. بر اساس دو بررسی جامع از علم رشد و یادگیری کودکان:[url=https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10888691.2017.1398649]

  • رشد مغز توسط روابط حمایتی و پایدار شکل می گیرد. ارتباطات پاسخگو؛ و مدل سازی رفتارهای تولیدی زمانی که کودکان و نوجوانان از نظر احساسی و جسمی احساس امنیت می کنند، ظرفیت مغز به طور کامل رشد می کند. و زمانی که احساس می کنند مرتبط، درگیر و به چالش کشیده می شوند.
  • یادگیری اجتماعی، عاطفی و تحصیلی است. روابط مثبت، از جمله اعتماد به معلم، و احساسات مثبت، مانند علاقه و هیجان، ذهن را برای یادگیری باز می کند. احساسات منفی مانند ترس از شکست، اضطراب و شک به خود، ظرفیت مغز را برای پردازش اطلاعات و یادگیری کاهش می دهد. کودکان می توانند مهارت ها و آگاهی هایی را برای کار با احساسات در خود و روابطشان ایجاد کنند.
  • ناملایمات - فقر، مسکن و ناامنی غذایی، سوء استفاده یا بی توجهی - استرس سمی ایجاد می کند که بر یادگیری و رفتار تأثیر می گذارد، اما نحوه واکنش مدارس مهم است. روابط مثبت و پایدار - زمانی که بزرگسالان از آگاهی، همدلی و شایستگی فرهنگی برای درک و گوش دادن به کودکان برخوردار باشند - می تواند اثرات حتی ناملایمات جدی را خنثی کند.
[*]در مؤسسه سیاست یادگیری، به عنوان بخشی از یک ابتکار جدید در زمینه علم یادگیری و توسعه، ما این یافته های علمی را برای شناسایی اینکه چگونه مدارس می توانند به بهترین شکل رشد کودک را ارتقا دهند، ترکیب کردیم . ما چهار مؤلفه اصلی موفقیت در مدرسه را شناسایی کردیم که به ما امکان می دهد از پتانسیل های همه بچه ها مراقبت و پرورش دهیم: جو مدرسه مثبت، استراتژی های آموزشی سازنده، رشد اجتماعی-عاطفی، و حمایت های فردی. در اینجا چیزی است که ما تاکنون در مورد اینکه چرا این مواد معنی دار هستند و چگونه آنها را عملی کنیم، یاد گرفته ایم.