کلیدستان

نسخه‌ی کامل: بررسی شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: vam-farzand-33.jpg]
برای تشکیل خانواده، یکی از اصلی ترین ارکان، داشتن شرایط اقتصادی مناسب، برای فراهم نمودن مایحتاج، در طول دوران زندگی مشترک می باشد. در سال های اخیر، متاسفانه نرخ فرزند آوری، با توجه به تورم و ناتوانی مالی خانواده ها، در تامین هزینه های فرزند، بسیار پایین آمده است.
دولت، جهت جلوگیری از کاهش نرخ فرزند آوری، طرحی را برای کمک به خانواده هایی که دارای فرزند می شوند، جهت ارائه تسهیلات، در نظر گرفته است که از اهداف اجرای این طرح، تشویق به ازدواج و فرزند آوری می باشد. به این ترتیب، افراد دارای شرایط، با توجه به شرایط وام نوزادان اعلام شده از سوی دولت، می توانند از وام نوزادان 1402، بهره مند شوند. بنابراین، سوال مهمی که در این رابطه مطرح می شود، این است که وام فرزند آوری به چه کسانی تعلق میگیره؟
باتوجه به اهمیت دریافت وام نوزادان، برای خانواده هایی که توان مالی برای نگهداری از فرزند را ندارند، در ادامه، در رابطه با شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲، مدارک لازم برای نوزاد اول، دوم و سوم، مبلغ وام تولد نوزاد، سایت ثبت نام این وام، نحوه ثبت نام تسهیلات فرزند آوری، ویرایش ثبت نام و همچنین، نحوه پیگیری آن، مطالبی آورده شده است.
شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲
آن دسته از افرادی که قصد دریافت وام فرزند آوری 1402 را دارند، همانند ثبت نام کنندگان وام مسکن فرزند سوم، می بایست که شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض الحسنه فرزند، داشته باشند، در غیر این صورت، امکان استفاده از این وام، برای افراد، وجود نخواهد داشت. لذا، در ادامه، در خصوص شرایط دریافت وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است.
وام فرزند آوری، نیاز به سپرده گذاری نخواهد داشت.
آغاز بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، پس از 6 ماه از دریافت این وام می باشد.
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا 2 سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند.
لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
همچنین، در صورتی که زمان بازپرداخت وام فرزند آوری، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا بیاید، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، طبق ضوابط دستورالعمل این تسهیلات، به کودک بعدی نیز، تعلق می گیرد.
براساس تبصره 4 ماده 1 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به افرادی تعلق خواهد گرفت که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای 2/5 نباشد.
کارمزد وام فرزند آوری، بر حسب مصوبات شورای پول و اعتبار، حداکثر 4 درصد، به صورت سالانه می باشد.
تسهیلات قرض ‌الحسنه فرزند، با گرفتن یک ضامن معتبر و سفته پرداخت می شود.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، شرط دارا بودن کارت پایان خدمت، برای دریافت وام فرزندآوری، حذف گردیده و لذا، متقاضیان، بدون ارائه این کارت نیز می توانند برای دریافت وام اقدام نمایند.
افرادی که قصد دارند، از تسهیلات ازدواج، بهره مند شوند، می توانند به صورت غیر حضوری، از طریق مراجعه به سامانه وام ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام وام ازدواج، به لینک زیر مراجعه نمایید.