کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مراقبت بعد از ایمپلنت دندان چه مراحلی دارد؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت دندان را که دکتر فرشید اختری متخصص ایمپلنت به بیماران خود توصیه و تاکید دارند را در ادامه می خوانید:
1- استفاده از دهان‌شویه آب نمک (توصیه دکتر اختری) یا کلرهگزیدین سه بار در روز از فردای روز جراحی- روش استفاده کلرهگزیدین: به مدت 5 روز پس از میل کردن هر وعده غذایی مسواک بزنید و پس از آن به ‌اندازه یک درب دهان‌شویه بدون رقیق کردن به مدت یک دقیقه در دهان بچرخانید و تا یک ساعت پس‌ از آن دهانتان را آب نزنید و غذایی میل نکنید.)
2- در صورتی ‌که داروی آنتی‌بیوتیک برای شما تجویزشده در اولین فرصت استفاده نموده و طبق دستور ادامه دهید. (بهترین زمان شروع انتی بیوتیک 3-2 روز قبل از جراحی می‌باشد.)
3- استفاده از مسکن (دیکلوفناک 50 میلی‌گرم هر 12 ساعت یک عدد) تا دو روز اول بعد از کاشت ایمپلنت دندان جهت کاهش درد توصیه می‌شود. (بهترین زمان شروع مسکن از یک‌ساعت قبل از جراحی می باشد.)
4- از تف کردن پرهیز نمایید و در هر صورت آب دهان  را ببلعید.
5- دو ساعت بعد از جراحی غذا خوردن مانعی نداشته، اما سعی نمایید به مدت 48 ساعت غذای سرد و رقیق میل نمایید. بعد از این مدت خوردن غذاهای گرم هیچ‌گونه مانعی نداشته اما به مدت یک هفته از خوردن غذاهای جویدنی پرهیز کنید.
6- از مکیدن و استفاده کردن نی برای خوردن و آشامیدن پرهیز نمایید.