کلیدستان

نسخه‌ی کامل: برترین تکنیک های کلاهبرداری NFT
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اگر می‌پرسید «چه چیزی کلاهبرداری نیست؟» این مقاله تمام آنچه را که باید بدانید، از جمله نحوه گزارش کلاهبرداری‌های NFT را نشان می‌دهد. کلاهبرداری NFT یک فعالیت متقلبانه است که شامل فروش یا تبلیغ NFT های جعلی، سرقت ادبی یا بی ارزش است. ارزش بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در طول سال‌ها افزایش یافته است و بیش از صد میلیارد دلار ارزش دارد.

با این حال، افزایش ارزش و سودآوری باعث افزایش فعالیت های تقلبی شده است. کلاهبرداران روش های متعددی مانند فیشینگ، گربه ماهیگیری، اجرای هدایای تقلبی و کشیدن فرش برای مقیاس افراد ناآگاه ایجاد کرده اند. حدود ⅔ از NFT های تولید شده در OpenSea جعلی هستند، و این مقاله نحوه شناسایی آنها و تکنیک های رایج کلاهبرداری NFT مورد استفاده در بزرگترین کلاهبرداری های NFT را بررسی می کند. آینده NFT بسیار برای کسب درآمد روشن و کاربردی است.

رایج ترین انواع کلاهبرداری های NFT

اگر ندانید کلاهبرداری های NFT چگونه کار می کنند و چگونه از کلاهبرداری های NFT اجتناب کنید، در معرض خطر کلاهبرداری هستید. در اینجا، رایج‌ترین تکنیک‌های کلاهبرداری NFT که کلاهبرداران استفاده می‌کنند را فهرست می‌کنیم. آنها عبارتند از:

1) سرقت ادبی

توکن های غیرقابل تعویض باید منحصر به فرد و غیر قابل تعویض باشند. با این حال، کلاهبرداران گاهی اوقات NFT های موجود را بدون اجازه مالک بازتولید می کنند و آن ها را به افراد ناآگاه می فروشند. این NFT ها به عنوان "NFT های سرقت ادبی" شناخته می شوند. این عمل حق چاپ و حقوق مالکیت معنوی را نقض می کند. در صورتی که خالق اصلی به دلیل نقض قانون شکایت کند و اثبات مالکیت ارائه دهد، خریداران ممکن است هنگام خرید NFT سرقت شده، حق مالکیت خود را از دست بدهند.

2) فیشینگ

این تکنیک کلاهبرداری NFT شامل استفاده از وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها یا سایر اشکال ارتباطی جعلی یا جعلی است تا افراد را فریب دهند تا اطلاعات یا سرمایه‌های حساس را کنار بگذارند یا آنها را برای شرکت در یک پروژه جعلی NFT فریب دهند. این یکی از محبوب‌ترین کلاهبرداری‌های NFT است و معمولاً از طریق ایمیل و پلتفرم‌های اجتماعی مانند توییتر و Discord رخ می‌دهد. OpenSea یکی از بازارهای محبوب رمزهای غیرقابل تعویض (NFT) است که با حملات فیشینگ مواجه شده است. در حدود فوریه 2022، این پلتفرم حدود 1.7 میلیون دلار NFT را به دلیل این کلاهبرداری NTFS از دست داد.

3) کلاهبرداری Airdrop/Giveaway

هدایای Airdrop و NFT تکنیک های ترویجی رایج برای پروژه های NFT هستند. با این حال، کلاهبرداران با پروژه‌های جعلی می‌توانند از این تکنیک برای دریافت اطلاعات حساس از افراد ناآگاه استفاده کنند یا آنها را وادار به سرمایه‌گذاری کنند. این شامل ارائه NFT های رایگان، معمولاً از طریق رسانه های اجتماعی یا سایر پلتفرم های آنلاین، به عنوان بخشی از یک تبلیغ یا هدیه است.

با این حال، برای به دست آوردن این NFT ها (که اغلب اوقات بی ارزش هستند یا وجود ندارند)، ممکن است افراد نیاز به ارائه برخی اطلاعات حساس یا تعهد با پول داشته باشند. آنها می توانند از شما بخواهند که در یک وب سایت ثبت نام کنید یا مقدار مشخصی را خریداری کنید تا NFT های مشخصی را به ارزش رایگان دریافت کنید. همه اینها معمولاً ترفندی برای کلاهبرداری از افراد ناآگاه است.