کلیدستان

نسخه‌ی کامل: شناخت ناکافي از يکديگر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
دانشجوياني که سالهاي آخر تحصيلات خود را مي گذرانند معمولاً از بين همکلاسيهاي خود همسر آينده را انتخاب مي کنند.اين افراد چهار سال در يک کلاس درس خوانده اند و معمولاً به قدر کافي با هم رفت و آمد داشته اند.و تا حدود زيادي در موقعيت هاي مختلف رفتار همديگر را مشاهده کرده اند و بر اساس شناخت متقابل همديگر را انتخاب نموده اند به اين نوع ازدواجها تا حدود زيادي مي توان اميدوار بود، اما متأسفانه تعداد زيادي از دانشجويان تا سال آخر صبر نمي کنند و در ترم هاي اول و دوم و بدون شناخت واقعي از همکلاسيهاي خود خواستگاري مي کنند.

مي دانيم که انسان موجودي پيچيده و بسيار مرموز است و مي تواند از خود تا حدودي شخصيتي مغاير با واقعيت نشان بدهد.و فقط در مواجه با نا ملايمات زندگي است که مي توانيم به شخصيت واقعي کسي پي ببريم.دوستان دانشجو فقط در شرايط مثبت با هم بوده اند و آشنايي آنها نيز بيشتر به تعريف و تمجيد از همديگر محدود شده است. لذا انتخاب همسر فقط با اين آشنايي سطحي اشتباه است و به اطلاعات بيشتري نياز دارد.

زن و مرد بايد قبل از ازدواج در زمينه هاي مختلف با نظرات يکديگر آشنا باشند.لحظات پر از استرس و اوقات راحت يکديگر را تجربه کنند.هر چه تجربيات آشنايي بيشتر باشد، احتمال برخورد با مشکلات کمتر مي شود.با دانشجوياني که بدون شناخت و در سال هاي اول دانشگاه تصميم به ازدواج مي گيرند مشاوره هاي زيادي انجام داده ام. اکثر آنها عقيده دارند که اگر مدتي صبر کنند تا شناخت حاصل شود ممکن است فرد ديگري از دختر مورد علاقه ي آنها خواستگاري کند و به اصطلاح يک مورد خوب را از دست بدهند. اما آگاه باشيد که موردهاي خوب به يک يا دو مورد خلاصه نمي شوند در هر گوشه دنيا شما مي توانيد دختري مناسب و زيبا براي ازدواج پيدا کنيد. مهم اين است که با چه فردي تفاهم بيشتري داشته باشيد و بتوانيد به يک عشق و علاقه پايدار برسيد.



زوج درمانگر خوب در تهران