کلیدستان

نسخه‌ی کامل: بهترین هتل‌ های ایران از نظر معماری کدامند؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
آیا می‌دانید که ایران حدودا هزار هتل دارد؟ هتل‌هایی که هرکدام به دلیل ویژگی خاصی معروف هستند. برخی به‌ دلیل داشتن رستوران‌های خاص، برخی دیگر به ‌دلیل ورزش‌های آبی و بعضی هم به دلیل داشتن معماری و دکوراسیون خاص معروف هستند.
 در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین هتل‌ های ایران از نظر معماری را بپردازیم. تا انتها با این مطلب همراه باشید تا علاوه‌ بر شناخت این هتل‌ها، با روشی امن و آسان برای رزرو هتل آشنا شوید.
 
سرای عامری‌ها در کاشان
 
در شهر کاشان یک خانه قدیمی زیبا هست که امروزه به عنوان هتل پنج ستاره معروف است؛ سرای عامری ‌ها منزلی قدیمی بوده که در ابتدا حاج ابراهیم خان کلانتر مالک آن بود؛ سپس در دوره قاجار به واسطه سهام السلطنه عامری توسعه پیدا کرد و چند سال پیش به هتل مبدل شد. هتلی که معماری و تزئینات فوق‌العاده‌ای دارد. در این هتل انواع مختلفی از غذاهای ایرانی و محلی سرو می‌شود که معروف هستند. همچنین اتاق‌ها با دکوراسیون سنتی طراحی شده‌اند.

۲)هتل صخره‌ای لاله در روستای کندوان
 
از دیگر  هتل‌های جالب که بیش از هر چیز معماری آن توجه را جلب می‌کند، هتل لاله کندوان است که در تبریز قرار دارد. هتلی پنج ستاره که تمام اتاق‌هایش داخل سنگ قرار دارد و می‌تواند یادآور گذشته‌های دور باشد. این هتل داخل روستای کندوان و میان باغ‌هایی سرسبز و تماشایی قرار دارد. لازم به ذکر است که برخی از اتاق‌های سنگی هتل لاله به جکوزی  مجهز هستند که گرمای آن از اعماق کوهستان تامین می‌شود.
 
۳)هتل اسپیناس پالاس، بزرگ‌ترین هتل ایران
 
یکی دیگر از بهترین هتل‌های ایران ، اسپیناس پالاس نام دارد که از نظر معماری  جالب است. این هتل لوکس و پنج ستاره به عنوان کاخ  معرفی می‌شود و قابلیت پذیرش بیش از هزار مهمان را دارد. همچنین رستوران و غذاهای هتل اسپیناس پالاس بسیار معروف و خوشمزه هستند. بنابراین اگر قصد اقامت در تهران را دارید و به دنبال یک هتل خوب می‌گردید، می‌توانید این هتل را رزرو کنید.
۴) هتل بین المللی قصر مشهد
در شهر مشهد هتل‌ها و اقامتگاه‌ های زیادی وجود دارد اما هتل بین المللی قصر یکی از مواردی است که از هر نظر مورد توجه است. ساختمان این هتل به قدری زیبا و مجلل است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. هتل بین المللی قصر مشهد امکانات رفاهی- تفریحی خوبی هم ارائه می‌دهد که در کنار معماری زیبا و دکوراسیون لوکس می‌تواند بهترین گزینه برای رزرو هتل در مشهد باشد.

5)هتل دادا یزد، اقامتگاهی قاجاری با معماری منحصر به فرد
 
در شهر یزد هتلی زیبا موجود است که به عنوان قدیمی‌ترین هتل بوتیک ایران شناخته می‌شود. هتل بوتیک‌ها مکان‌هایی هستند که عموما در آن‌ها خدمات لوکس ارائه نمی‌شود و هدف از احداث آن‌ها بیشتر نمایش معماری و فضای منحصر به فرد ساختمان‌ها است. بنابراین در هتل دادا یزد مسافران  زیباترین بناهای هتلی ایران را می بینند. در این هتل شما همراه با استشمام بوی خشت، شنیدن صدای آب و مشاهده بادگیرهای قدیمی صبحانه می خورید. تجربه‌ای که در کم‌تر مکانی به دست می‌آید.

6)هتل پنج دری در شیراز

 
یکی دیگر از بهترین هتل های ایران از نظر معماری، هتل پنج دری شیراز است. بنایی 120 ساله که در دوره قاجار ساخته شده و امروزه تحت عنوان یک بوتیک هتل شناخته می‌شود. این هتل باشکوه 11 اتاق دارد و بهره بردن از وسایل زیبایی که یادآور سبک زندگی گذشته هستند، تجهیز شده‌اند. موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و دسترسی مناسب به جاذبه‌های تاریخی مهم مانند مسجد نصیر الملک، شاهچراغ، سرای مشیر، بازار وکیل، حمام وکیل، خانه زینت الملک و...  از  دیگر دلایل محبوبیت هتل پنج دری در میان مسافران می باشد.

7)هتل داریوش کیش
 
یکی از بهترین هتل های ایران از نظر معماری، هتل بزرگ داریوش کیش است. برای ساخت این هتل زیبا معماران و حجاران ماهر ایرانی به کار گرفته شدند و آثاری بی‌نظیر ملهم از تخت جمشید را خلق نمودند. این هتل لوکس در مرکز جزیره کیش واقع است و دسترسی خوبی به مکان‌های تفریحی و تجاری شهر دارد. در هتل داریوش کیش همه امکانات رفاهی لازم مانند رستوران‌های مجهز، سال ورزشی، استخر، باغ، اتاق‌های لوکس با تمامی امکانات، سالن اجلاس و کنفرانس و... وجود دارد. بنابراین اگر خواهان اقامتی لوکس با امکانات و تفریحات ویژه هستید، هتل داریوش می‌تواند گزینه مناسبی برای رزرو هتل درکیش باشد.
در ایران هتل‌های زیادی موجود است که از نظر معماری و دکوراسیون خاص هستند. اما بررسی همه آن‌ها در یک مطلب امکان ندارد. بنابراین در ادامه تعدادی دیگر از بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری را معرفی می کنیم:
 
هتل اطلسی کاشان
 
مهمانسرای ماه منیر شیراز
 
هتل سنتی منوچهری کاشان
 
هتل ادیب کاشان
 
خانه مرشدی کاشان
 
هتل سنتی عتیق
 
هتل قصر منشی اصفهان
 
بوتیک هتل کریاس اصفهان
 
هتل نویذر الموت
 
کاروانسرای زین الدین یزد
 
هتل عباسی اصفهان

هتل نارنجستان مجمود آباد

هتل های کیش

همچنین شما می توانید لیست بهترین هتل های تهران را در سایت بهترین های ایران ببینید.