کلیدستان

نسخه‌ی کامل: بهترین رستوران های ایران کدامند؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
یکی از بزرگترین لذت های سفر، امتحان کردن غذاهای هر شهری است. جدای از غذاهای ملی ایران، هر شهر غذا های منحصر به فردی دارد که نباید آن ها را از دست بدهید. ما بهترین رستوران های ایران که باید به برنامه سفر خود اضافه کنید، شناسایی کرده ایم. در این مطلب قصد داریم درباره بهترین رستوران های کشور اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.
بیکس
بیکس بخشی از موفق ترین و شناخته شده ترین شرکت های رستوران تهران یعنی گروه مونسون است. این شرکت به عنوان تولید کننده غذا های مد روز کالیفرنیایی تاسیس شد. با غذا های سبک و درجه یک مانند سالمون کبابی، آووکادو و کرم فریش روی پنکیک سیب زمینی ترد، یا میگوی کبابی جامبو با پاستا گشنیز لیمویی، گزینه‌ ای برای غذاخوری در طول ماه‌ های سوزان تابستان تهران را فراهم می ‌کند.
فضای داخلی آن بیش از اندازه جدید و مدرن است. دارای  نشیمن‌ گاه‌ های پر جنب و جوش و به ‌سبک کاناپه قرمز که با کف ‌پوش‌ های مرمر خاکستری، فضای میله فولادی ضد زنگ بکر و نورپردازی معاصر تکمیل شده است. بیرون، Bix دارای یک محوطه زیبا با مبلمان رافیای سفید و چترهای آفتابی بزرگ است که برای یک وعده غذایی عصرانه در فضای باز گزینه بسیار مناسبی است.
کافه شمرون
کافه شمرون یک غذ اخوری کوچک آرام در محیطی آرام و جذاب است که در تهران به خاطر صبحانه های فوق العاده اش شناخته شده است. حتی بعضی از مراجعه کنندگان ادعا دارند که خوشمزه ترین کیک های تهران را دارد. کافه هر روز بوفه صبحانه سرو می ‌کند، اما مهمانان می توانند قهوه یا چای با تکه ‌ای کیک هویج، لیموناد زنجبیلی یا چای سرد و برگر یا لازانیا را در باغ‌های زیبای آن میل کنند.
شمرون در محوطه باغ موزه هنر ایرانی، فضایی زیبا به مساحت تقریبی یک هکتار با درختان زیبای کهنسال، فواره ها و آبراهه ها و نمونه هایی از معماری باستانی ایران واقع شده است. در واقع، خود کافه اغلب آثار هنرمندان محلی را به نمایش می گذارد.
[عکس: %D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8...24x591.jpg]
البرز
البرز به نام رشته کوه زیبا که لبه شمالی شهر تهران را در بر می گیرد، در سال 1967 افتتاح شد. در کل پایتخت به عنوان یکی از مراکز معتبر و معروف پخت غذاهای با کیفیت کبابی شناخته شده است. با فضای شلوغ و پر جنب و جوش، رستوران محبوب اغلب مملو از زندگی است. در البرز علاوه بر کباب، غذای باربیکیو، استیک و برخی غذاهای دریایی نیز سرو می شود. غذای ملی ایران، چلو کباب است که با باسماتی بخارپز یا برنج ایرانی دم کرده با زعفران سرو می شود.
گیلان
گیلان با ارائه غذا های سنتی ایرانی در فضایی دنج و دلپذیر، در قلب مرکز شهر تهران واقع شده است. رستوران کوچک کمی در سمت گران ‌قیمت صحنه ناهار خوری شهر قرار دارد. اما ارزش  آن را دارد و محبوبیت آن در بین مردم محلی و بازدیدکنندگان به این معنی است که رزرو شام در آن لذت بخش است. این رستوران نام خود را از استان گیلان در شمال ایران گرفته است منطقه ای با تاریخچه آشپزی غنی که بیشتر منوی رستوران از آن الهام می گیرد.
هتل جاده ابریشم
هتل جذاب جاده ابریشم که در قلب کوچه های پر پیچ و خم یزد واقع شده است، یک خانه سنتی بازسازی شده است. حیاط آرام مکان بسیار خوبی برای توقف برای ناهار است، شاید قبل یا بعد از بازدید از مسجد جامع، که فقط چند قدم با شما فاصله دارد. اگرچه غذاهای بین المللی در منو وجود دارد، اما توصیه می ‌کنیم غذاهای خاص این شهر مانند شولی، یک سوپ گیاهی خوشمزه از چغندر سفید و کرفس و خورش شتر با سیب زمینی را امتحان کنید. وعده غذایی خود را با چای همراه کنید و از این رستوران جذاب لذت ببرید.
تالار پذیرایی سنتی
در این رستوران صندلی وجود ندارد، اما تا زمانی که بتوانید نشستن روی تخت خواب های سنتی ایرانی را برای غذا خوردن تحمل کنید، مشکلی ندارید. این رستوران رنگارنگ که یکی از زیباترین رستوران های اصفهان است، در طبقه بالا، درست درد کنار مسجد شیخ لطف الله قرار دارد. این رستوران فضایی به سبک قاجاری را با شیشه های رنگی و کرکره های چوبی بازسازی کرده است.
بریانی اعظم
اگر گیاه خوار نیستید، حتی فکر نکنید که اصفهان را بدون امتحان کردن بریانی معروف، گوشت چرخ کرده بره یا گوسفند با ادویه و خلال بادام که در یک تابه کوچک و مسطح پخته شده و روی نان داغ سرو می شود، ترک کنید. بریانی اعظم که در این یک غذا تخصص دارد، جایی است که همه مردم محلی به آنجا می روند و همیشه بسیار محبوب است.
چایخانه وکیل
چایخانه وکیل، یک حمام بازسازی شده در بازار بزرگ کرمان بوده که باید حتما در آن توقف کنید. محیط پر جنب و جوش، سالن های طاق دار و موسیقی زنده ممکن است توقفی کوتاه برای چای را به یک وعده غذایی آرام و سپس قلیان تبدیل کند. محلی عالی برای چشیدن غذای مخصوص کرمان یعنی بزغورمه خورشی با گوشت گوسفند است. همچنین بهترین مکان برای امتحان کلوچه خرمای چرخ کرده و گردو، کلمپه و دسر رشته، فالوده است که تا حدودی با آن متفاوت است.
رستوران و نانوایی برنتین
برنتین یک کافه دوست داشتنی، سبک و مطبوع است. منو آن ترکیبی از غذاهای سنتی ایرانی و غذاهای نه چندان سنتی استیک و پاستا را با چند گزینه مناسب برای گیاهخواران ارائه می دهد. یک غذای مورد علاقه محلی جنوبی شامل قلیه ماهی یا میگو، یک خورش تند با سبزیجات سرخ شده است. در حالی که نوشیدنی های کنسرو شده در اینجا در دسترس نیستند. طیف گسترده ای از نوشیدنی های تخیلی شگفت انگیز مانند گلاب-زعفران و خیار-نعناع وجود دارد.  بازدید از برنتین در هنگام ناهار، در میان جمعیت محلی شیرازی بسیار محبوب است.
رستوران سنتی برکه
این رستوران با باغی دوست ‌داشتنی و استخری مملو از ماهی ‌های کوی از مراجعه کنندگان پذیرایی می‌ کند. برکه خدمات دوستانه، غذاهای لذیذ و فضایی فوق‌ العاده ارائه می‌ دهد. این منطقه که به ‌خاطر کباب ‌های ماهی و خورش دیزی که روی شعله سرو می ‌شود، معروف است، کمی خارج از شهر تبریز است. در مسیر بازگشت از رستوران بازدید از روستای تروگلودی کندوان، ایستگاهی عالی برای پذیرایی از خودتان است.
سخن پایانی
در این مطلب بهترین رستوران های ایران را به شما معرفی کرده ایم . قطعاً این لیست نمی تواند تمامی رستوران های درجه یک ایران را به شما معرفی کند. اما یک درک کلی از این رستوران ها را در اختیار شما قرار خواهد داد. شما می توانید به این رستوران ها مراجعه کرده و بهترین غذاها را در آن ها سرو کنید. توصیه می کنیم حتما از رستوران های سنتی ایرانی غافل نشوید در این رستوران ها غذاهای اصلی ایرانی با بهترین کیفیت در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌ گیرند.