کلیدستان

نسخه‌ی کامل: هزینه یک ماه زندگی در ترکیه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
هزینه زندگی در ترکیه یکی از معیارهای مهم برای مهاجران و گردشگران می باشد؛ البته هزینه زندگی در ترکیه به کیفیت زندگی، تعداد اعضای خانواده و محل اقامت شما در ترکیه بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم با توجه به آخرین اطلاعات به بررسی موضوعاتی اعم از آشنایی با کشور ترکیه، شرایط زندگی در ترکیه، هزینه یک ماه زندگی در ترکیه ، هزینه اقامت ترکیه، قیمت اجناس در ترکیه 2022، قیمت مواد غذایی در ترکیه 2022 و … میپردازیم.
پس با مجله مهاجرت همراه باشید. 
آشنایی با کشور ترکیه
کشور ترکیه (Turkey) واقع در قاره آسیا و همسایه غربی کشور ایران می باشد به همین دلیل یکی از مقاصد پرطرفدار و جذاب در بین مهاجران و توریستان است. پایتخت این کشور شهر آنکارا و بزرگترین شهر آن استانبول است و شهروندان این کشور به زبان ترکی استانبولی با یکدیگر صحبت می کنند.
بر اساس آخرین سرشماری در سال 2020 تعداد جمعیت ترکیه تقریبا به 85 میلیون نفر رسیده است. جالب است بدانید تقریبا 98 درصد جمعیت این کشور را مسلمانان دربرگرفته اند. ترکیه از لحاظ فرهنگ و سیستم آموزشی بسیار به کشور ایران شباهت دارد به همین سالانه افراد زیادی به این کشور مهاجرت می کنند.

هزینه خوراک و زندگی در ترکیه نسبت به برخی از کشورهای جهان کمتر است. اگر قصد خرید مواد غذایی، میوه جات و سبزیجات دارید به فروشگاه های میگروس یا A101 بروید زیرا قیمت اقلام در این مراکز کمتر از سوپرمارکت ها میباشد. هزینه خوراک در کشور ترکیه به شرح زیر است:
هزینه خوراک در ترکیه هزینه (لیر)
غذا در رستوران ارزان 50.00

غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط 220.00

مک میل در مک دونالد 45.00

کاپوچینو 19.77

نوشابه کوکاکولا، پپسی (بطری 0.33 لیتری) 8.51

آب (بطری 0.33 لیتری) 3.29

آب (بطری 1.5 لیتری) 3.34

شیر (1 لیتر) 11.13

نان سفید (500 گرم) 5.23

برنج (1 کیلوگرم) 17.36

تخم مرغ (12 عدد) 21.76

پنیر محلی (1 کیلوگرم) 68.81

فیله مرغ (1 کیلوگرم) 48.29

گوشت گاو (1 کیلوگرم) 110.14

سیب (1 کیلوگرم) 8.70

موز (1 کیلوگرم) 15.39

پرتقال (1 کیلوگرم) 7.86

گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 11.01

سیب زمینی (1 کیلوگرم) 5.28

پیاز (1 کیلوگرم) 3.35

کاهو (1 عدد) 7.82

سیگار 20 بسته (مارلبورو) 25.00




 قیمت غذا در ترکیه ۲۰۲۲

قیمت غذا در استانبول
درمورد قیمت غذا در استانبول در سال 2022 یا ۱۴۰۱ باید بگوییم که با توجه به اینکه استانبول دارای طیف گسترده ای از فرهنگ های مختلف می باشد شما انواع غذاها از سوشی گرفته تا پیتزای ایتالیایی را می توانید در استانبول پیدا کنید. اگر قصد دارید در آینده از تهران به استانبول سفر کنید بهتر است اینجا با لیست قیمت مواد غذایی در استانبول 2022 آشنا شوید. مهاجرمگ در این قسمت به بررسی قیمت مک دونالد در استانبول 2022ف قیمت صبحانه در استانبول، قیمت غذا در استانبول ۱۴۰۱، قیمت کباب ترکی در استانبول، قیمت حبوبات در استانبول، قیمت بستنی در استانبول، قیمت kfc در استانبول و … خواهد پرداخت.

قیمت مک دونالد در استانبول 2022

در نظر داشته باشید که قیمت مواد غذایی در شهراهای بزرگتر ترکیه مثل استانبول و مخصوصاً مناطق توریستی آن بیشتر است.

قیمت مک دونالد در استانبول در سال 2022 : حدود 40 لیر می باشد.

قیمت صبحانه در استانبول

به دلیل علاقه خود مردم استانبول به وعده صبحانه، صبحانه های استانبول در ترکیه بسیار معروف هستند و توجه زیادی به این وعده دارند. جالب است بدانید که قیمت صبحانه در استانبول برای دونفر در رستوران های این شهر چیزی حدود 60 تا 100 لیر می باشد و برای صبحانه های تک نفره تقریبا 20 تا 25 لیر . صبحانه های تکی در استانبول تنوع کمتری نسبت به دونفره دارند.

قیمت کباب ترکی در استانبول

کباب ترکی یا دونر کباب از غذاهای معروف ترکیه می باشد که در رستوران های استانبول نیز به صورت پرسی سرو می شود. قیمت کباب ترکی در استانبول چیزی حدود 15 تا 40 لیر می باشد.

قیمت kfc در استانبول

اگر به غذاهای فست فودی علاقه دارید باید با مک دونالد و kfc هم آشنا باشید. در مورد قیمت kfc در استانبول باید بگوییم که به طور کلی قیمت غذای فست فودی در استانبول بین 30 الی 40 لیر می باشد. در حال حاضر بیش از 120 شعبه کی اف سی در ترکیه فعالیت دارند که بیشتر آن ها در استانبول و ازمیر و آنکارا می باشند.
از معروف ترین شعبه های kfc در استانبول در خیابان استقلال و نزدیک میدان تکسیم می باشد.
راههای مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به کشور ترکیه، راه های گوناگونی دارد که تمامی آنها در 6 دسته کلی قرار می گیرند. این 6 دسته عبارت است از:

مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق کار
یکی از روش های مهاجرت به کشور ترکیه، از طریق کار است. متقاضیانی که قصد دارند از طریق کار به ترکیه مهاجرت کنند، باید از وضعیت اقتصادی و نرخ بیکاری این کشور اطلاعات کافی را کسب نمایند. نرخ بیکاری در کشور ترکیه نزدیک به 14 درصد است. این عدد نشان دهنده مازاد نیروی کار و کمبود فرصت های شغلی در ترکیه است. متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را از طریق کار دارند، باید از کارفرمای ترکیه ای دعوت نامه کاری دریافت نمایند تا بتوانند به این کشور مهاجرت کنند.
اقامت و مهاجرت به کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری
از دیگر راه های اقامت در کشور ترکیه، سرمایه گذاری است. متقاضیان می توانند از طریق خرید مسکن، خرید سهام، خرید اوراق قرضه دولتی و کارآفرینی اقامت دائم ترکیه را اخذ نمایند. افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، باید به این نکته توجه کنند که ملک خریداری شده حداقل باید 250 هزار دلار ارزش داشته باشد. همچنین متقاضی به مدت 3 سال نمی تواند خانه خریداری شده را به فروش بگذارد.
متقاضیانی هم که از طریق کارآفرینی می خواهند اقامت ترکیه را اخذ نمایند، باید 5 شهروند ترکیه ای را مشغول به کار کنند و به دولت ترکیه، بیمه و مالیات هر یک را بپردازند.

اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
یکی از راه های اقامت در ترکیه از طریق تحصیل است. دانشجویان می توانند با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ترکیه، برای تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند. تحصیل در کشور ترکیه در تمامی مقاطع تحصیلی امکان پذیر است. متقاضیان قبل از اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه باید در آزمون های Yos و Sat شرکت کرده و نمره قبولی کسب نمایند؛ البته متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید در آزمون ورودی آلس شرکت نمایند. دانشجویانی که قصد اخذ بورسیه تحصیلی را دارند، باید رزومه تحصیلی قوی داشته باشند تا بتوانند بورسیه تحصیلی اخذ نمایند. دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های ترکیه، در این کشور مشغول به کار شده و اقامت ترکیه را اخذ نمایند
مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق پناهندگی
از دیگر راه های پر ریسک و خطرناک مهاجرت به کشور ترکیه، پناهندگی است. در این روش شما باید اثبات کنید که در کشور خود امنیت جانی و مالی ندارید و در معرض آزار و اذیت قرار دارید. این پروسه بسیار زمان بر است و جان و مال تان را به خطر می اندازد. موسسه آوام نیز هیچ گونه خدماتی را در این زمینه ارائه نمی کند.

 
مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق ازدواج
از دیگر راه های اخذ اقامت ترکیه، ازدواج با شهروندان ترکیه ای است. اثبات صوری نبودن ازدواج با شهروندان ترکیه ای کمی دشوار می باشد. در روش مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج، شما باید چند سال را با همسر ترکیه ای خود زندگی کنید تا بتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید.


 مهاجرت به ترکیه با آوام
اقامت و مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تولد
به طور کلی، اکثر کشور های جهان برای تولد فرزند از دو سیستم خون و خاک استفاده می نمایند. سیستم خون، بدین صورت است که یکی از والدین کودک متولد شده در کشور مقصد باید تابعیت آن کشور را دارا باشد؛ اما در سیستم خاک حتی اگر هیچ کدام از والدین هم تابع آن کشور نباشند، به کودک متولد شده تابعیت تعلق می گیرد. سیستم تولد در ترکیه بر اساس خون است و تنها به کودکانی تابعیت می دهد که یکی از والدین آن شهروند ترکیه باشد.
 آوام