کلیدستان

نسخه‌ی کامل: برنامه فیزیکی خانه سالمندان، به عنوان نمای فضای عمومی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
برنامه فیزیکی خانه سالمندان کتابخانه به عنوان درب و فضای آرامش بخش برای مطالعه، طرح ضوابط طراحی برنامه فیزیکی خانه سالمندان، به عنوان نمای فضای عمومی، و فضای داخلی بلوک به عنوان زمین بازی برای کودکان با غنای فضایی و روابط برای یک پروژه شهری پویا از نظر اجتماعی.
یک برنامه متنوع برای احیای یک منطقه شهری که فضای داخلی بلوک را بازیابی می کند.
کتابخانه، به عنوان یک در،برنامه فیزیکی خانه سالمندان نور را از طریق جعبه های اتاق مطالعه که بین دو طرف قرار گرفته اند، فیلتر می کند و به خورشید اجازه می دهد از گذرگاه باز از خیابان به باغ عبور کند.
خانه سالمندان در یک تنگنا، فضای عمومی را با نما و حیاط خلوت خود تنظیم می کند و به عنصری از انسجام اجتماعی تبدیل می شود تا رابطه کودکانی را که در حیاط بازی می کنند با افراد مسن تر که می آیند و می روند، تقویت کند. برنامه فیزیکی خانه سالمندان باغی با درختان، سائولوها، بازی‌ها و ... خود را از یک سو به عنوان امتداد اتاق‌های مطالعه کتابخانه نشان می‌دهد که فضایی طبقه‌بندی شده را برای استفاده بازیگوش‌تر پیشنهاد می‌کند و از سوی دیگر این توهم را ایجاد می‌کند که فراتر از خانه سالمندان ادامه دارد. خشکی زمین و افقی بی‌نهایت میدان کشاورزی اسپانیا - پر از توده‌های کوچک درختان کاج - بر منظره غالب است و اجرای هر ساختار یا مصنوع را مشروط می‌کند. به نوبه خود، رویکردهای ما مبتنی بر ایده‌های اصراری بود: محیطی مهربان برای سالمندان خود فراهم کنیم که باعث ایجاد ارتباط با طبیعت، با خورشید می‌شود، اما همچنین روابط نزدیک بین ساکنان ساختمان را تقویت می‌کند. روابط همسایگی بین صندلی‌های درب ورودی خانه‌ها که در مناطق روستایی کاستیا و لئون بسیار قابل تشخیص است.
در دشت خشک چشم‌انداز کاستیا و لئون، ساختمانی را قرار داده‌ایم که از بلوک‌های بتنی سفید که به‌صورت مخطط جفت شده‌اند، شکل گرفته‌اند و مرزی شدید اما ظریف را با زمین مشخص می‌کنند.
نمای بیرونی مانند محیط انتزاعی و سخت است. سدی به ظاهر غیرقابل عبور، پوسته ای برای محافظت از فضای داخلی که مهربان، گرم و پیچیده می شود. هندسه شدید خارجی با پیچیدگی درونی در تضاد است. اتاق‌ها به‌عنوان سلول‌های کوچکی تولید می‌شوند که به‌طور ارگانیک در اطراف حیاط به هم متصل می‌شوند و بینابینی‌ها و زمینه‌هایی را ایجاد می‌کنند که هر دو با خود حیاط به عنوان فضای داخلی ارتباط دارند. راهروی محیطی به مکانی پر از تفاوت‌ها و فضاها مانند یک شهر کوچک تبدیل می‌شود که در آن مردم می‌توانند جلوی درب خانه‌های خود صحبت کنند و از پیکربندی کلاسیک چنین مراکزی بیشتر به بیمارستان‌های مجلل نزدیک باشند تا ساختمان‌های مهربان و خوش‌آمد. . برنامه فیزیکی خانه سالمندان ما مکان‌هایی را می‌خواستیم که امکان ارتباط نزدیک بین ساکنان را فراهم کند. روابط همسایگی بین صندلی‌های درب ورودی خانه‌ها که در مناطق روستایی کاستیا و لئون بسیار قابل تشخیص است. هدف این پروژه بیش از یک محل سکونت، جستجوی یک خانه واقعی است، به طوری که عوامل روانی باید در رویکرد پروژه ضروری باشد
این سلول‌ها مسیرهای اتصال داخلی ساختمان را تشکیل می‌دهند و با فضاهای عمومی همزیستی می‌کنند: اتاق فعالیت، اتاق تناسب اندام، مشاوره پزشکی و اتاق بزرگی که برای ایجاد فضایی دقیق نور طبیعی برای ایجاد فضایی آرام و اغواکننده وجود داشته است.
کل کار با استفاده از مواد ساده و مقرون به صرفه و بدون هیاهو اداره می شود. برنامه فیزیکی خانه سالمندان هندسه، فضایی، رنگ و بافت های سبک و دقیق برای به دست آوردن یک فضای داخلی گرم و دنج محافظت شده توسط یک محدودیت انتزاعی و ریتمیک به بیرون.ر محوطه یک پارک شهری 4 هکتاری در شمال شرقی شهر کوردوبا، در ایالت وراکروز واقع شده است.
این پروژه با ایده ایجاد یک پناهگاه شروع می شود، مکانی که در آن می توانید در اجتماع با سالمندان، در یک محیط طبیعی، آرام، روان، با فضاهای مختلف داخلی و خارجی که از طریق کارگاه ها، تراس های بیرونی، خدمات سازماندهی شده اند، فعالیت هایی را انجام دهید. ، و مناطق چند منظوره.
از نظر برنامه‌ریزی، ساختمان در یک طبقه توسعه می‌یابد تا به دسترسی جهانی دست یابد. به همین دلیل، به دنبال قرار گرفتن در یکی از مناطق کم شیب زمین بود که اجازه می داد یک قسمت از ساختمان به طور طبیعی در جای خود قرار گیرد و قسمت دیگر کمی بالا بیاید، و به یک منطقه چند منظوره اجازه می دهد که توسط دو درخت موجود "در آغوش گرفته شود". به حداقل رساندن تاثیر در سایت و ایجاد دید مستقیم از محیط طبیعی آن.
بر اساس همزیستی با محیط، طرح معماری با چیدمان پوشش گیاهی موجود، ویژگی اساسی پروژه سازگار شده است. به همین ترتیب، کشش بصری محور اصلی گردش را ایجاد می کند و بین یکی از نشانه های تاریخی اصلی شهر و چشم انداز اطراف هماهنگ می شود.