کلیدستان

نسخه‌ی کامل: برنامه فیزیکی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در شهر در منطقه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
برنامه فیزیکی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در شهر در منطقه Hai در کلیمانجارو در شمال تانزانیا، طراحی معماری برنامه فیزیکی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در شهر در منطقه یک یتیم خانه یک طبقه خانه 60 کودک بین 3 تا 18 سال است. در یک ساختمان اجاره ای شلوغ که در آن 3-4 کودک می توانند یک تخت مشترک داشته باشند.برنامه فیزیکی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست اتاق ها تاریک هستند و زمین فضای کمی برای بازی در بیرون دارد.
نیاز روزافزون از نارسایی ساختمان فراتر رفته است، زیرا تعداد خیره‌کننده‌ای از کودکان در شمال تانزانیا یتیم می‌شوند، برخی در سنین نوزادی و برخی دیگر نوجوانان کامل. والدین از سوء مصرف مواد مخدر، اچ آی وی و سایر بیماری ها رنج می برند. پدربزرگ و مادربزرگ ممکن است نقش والدین را بر عهده بگیرند، اما با مراقبت طولانی مدت مبارزه می کنند.برنامه فیزیکی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در میان کودکان رها شده، مالاریا، سل و اچ آی وی بیداد می کنند و ناامنی غذایی اغلب به این معنی است که کودکان دچار سوء تغذیه و نیاز به مراقبت های پزشکی می شوند. تأثیر روانی و نیاز به بهبودی و ثبات می تواند بسیار زیاد باشد. به همین دلایل است که پرورشگاه باید به اندازه کودکانی که در آن پناه می‌دهد، مقاوم باشد.
، یک مؤسسه خیریه ایرلندی، و سازمان خواهر آنها، ، ماموریت دارند تا هر چه بیشتر از این کودکان را تامین کنند. با راهنمایی آنها، تیم طراحی ماده 25 یک طرح جامع و طرح های ساختمانی برای دهکده کودکان کائو لا امانی تهیه کرد و در 5 اکتبر 2021، مدرسه و مقامات محلی مرحله اول ساخت و ساز را آغاز کردند.
دهکده کودکان کائو لا امانی، شمال تانزانیا، آفریقا
ایجاد محیطی امن و سالم
فاز اول دهکده کودکان شامل سه کلبه انفرادی، یک سالن غذاخوری آشپزخانه و یک کتابخانه است که در اطراف یک حیاط قرار دارد. کلبه‌های مجزا برای رسیدگی به تفاوت‌های سنی کودکان طراحی شده‌اند و به آن‌ها اجازه می‌دهند در همان دارایی رشد و توسعه پیدا کنند. هر کلبه یک مادر زنده خواهد داشت که در یک فضا می خوابد و بیدار می شود و ثبات و ثبات را ارائه می دهد. یک دیوار حائل محوطه را احاطه کرده است.برنامه فیزیکی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست ترکیبی از جنبه‌های طراحی، لایه‌های محافظ و حس امنیت آرامش‌بخش را فراهم می‌کند.
منطقه ناهار خوری یک تراس سرپوشیده است که هوای تازه و نور طبیعی فضا را پر می کند، کوه کلیمانجارو یک ثابت ثابت در دوردست است. یک فضای بیرونی مشترک برای بازی و معاشرت، روابط و آزادی حرکت را تحریک می کند، در حالی که یک کتابخانه دنج فضایی برای مطالعه و مطالعه و دری به جهان فراتر از Boma Ng'ombe ارائه می دهد. فضای بیرونی فراوان باعث تقویت فعالیت بدنی و ورزش می شود.
دهکده کودکان کائو لا امانی، شمال تانزانیا، آفریقا
ابتکار مثبت آب و هوای ما
دهکده کودکان کائو لا امانی مستقل از انرژی خواهد بود و می تواند "خارج از شبکه" کار کند. انرژی خورشیدی تاسیسات را روشن می کند و برق را تامین می کند، از جمله آبگرمکن برای کلبه ها، اتاق غذاخوری،برنامه فیزیکی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست حمام، لباسشویی و آشپزخانه. یک پمپ آب را از یک گمانه برای برج آب جمع آوری می کند. برداشت آب باران در مخزن کنار ناهار خوری و مناطق اجتماعی برای شستشو و آبیاری مزرعه همراه در زمین مجاور استفاده خواهد شد. زهکشی زیرزمینی از یک مخزن سپتیک و تالاب ساخته شده برای تصفیه عبور می کند که می تواند برای آبیاری استفاده شود یا به رودخانه سانیا در نزدیکی تخلیه شود.
مزرعه مجاور به ترسیب کربن اجازه می دهد تا به تعادل انتشار CO2 موجود در مصالح ساختمانی و کاهش گرمایش جهانی کمک کند.
دهکده کودکان کائو لا امانی، شمال تانزانیا، آفریقا
همانطور که Bea Sennewald، مدیر پروژه ها در ماده 25، خاطرنشان می کند:
«معماری بشردوستانه نقش بزرگی در هدایت محیط زیست از طریق محیط ساخته شده دارد. این پروژه جدید در تانزانیا برای اولین بار در ماده 25 برای محاسبه دقیق و دقیق انتشار CO2 مجسم شده و بررسی نحوه جبران آنها در همان سایت است. از طریق دهکده کودکان،برنامه فیزیکی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست ما به دنبال توسعه درک خود از افستینگ هستیم تا بتوانیم این روش را در تمام پروژه های خود در سراسر جهان بکار ببریم و امیدواریم که جبران کربن در آینده نزدیک به هنجار معماری بشردوستانه تبدیل شود.
کتاب داستان ویدیویی: تجسم یک رویا در تانزانیا :
ماده 25 که پس از اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل متحد و بیانیه آن برای برابری دسترسی به سرپناه نامگذاری شده است، مدارس، بیمارستان ها و خانه ها را در جوامع آسیب پذیر در سراسر جهان طراحی و می سازد. از زمان تأسیس خود در سال 2006، این موسسه خیریه بر روی بیش از نود پروژه در سی و شش کشور کار کرده است که به مردم کمک می کند تا پس از بلایای طبیعی، درگیری ها و فقر بازسازی و بازسازی شوند.
ماده 25 با همکاری با جوامع محلی، اتصال نیروی کار محلی متشکل از کارگران ماهر و غیر ماهر، به مردم کمک می کند تا فرصت های شغلی بهتری در طولانی مدت به دست آورند و احساس قوی مالکیت و انسجام را در طول فرآیند طراحی و ساخت تشویق می کند. خیریه نه تنها ساختمان های عالی را پشت سر می گذارد، بلکه جامعه ای را نیز به جا می گذارد که توانایی ساختن برای خود و ایجاد آینده ای مثبت برای نسل های آینده را دارد.
مکان: ، منطقه Hai، کلیمانجارو، شمال تانزانیا، شرق آفریقا
دهکده کودکان کائو لا امانی در شرق آفریقا تصاویر / اطلاعاتی از ماده 25