کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مزایای گرمایش به روش تابشی مانند خورشید :
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
امکان گرمایش مناطق خاص
تمرکز گرما در سطح کف (کف سالن و محل کار کارکنان)
از دمنده برای چرخش و حرکت هوا استفاده کنید.
شیب تغییر دما را از سقف به کف کاهش دهید
بدون گرد و غبار در هنگام گرم کردن
گرم کردن محیط سرباز و تامین هوای تازه به منطقه گرمایش
نیازی به موتورخانه نیست
بویلرها، مشعل ها، لوله ها، سیالات میانی (آب، نفت و بخار)، هیترها، هیترهای واحد، پمپ های گردشی، شیرهای کنترل، کانال ها، تابلوهای برق و غیره.
اینرسی حرارتی کم در سراسر سیستم
امکان گرم کردن یک منطقه خاص تا دمای متفاوت
حداقل خدمات سالانه
کاهش مصرف انرژی
بازگشت سرمایه در کمتر از یک سال
قرار گرفتن در میان مصرف کنندگان کم مصرف سوخت و استفاده از سیاست های تشویقی دولت
نگرفتن یک کار مهم
دمای مورد نظر را در مدت زمان کوتاهی ایجاد کنید
قابلیت گرمایش فضاهای بلند و باز با کمترین هزینه ممکن
راندمان احتراق بالا (بیش از 90%) و رعایت مسائل زیست محیطی
استفاده از سیستم مانیتورینگ و برنامه نویسی با توجه به ساعات کاری کارخانه
آلودگی هوا به دلیل گردش هوا را کاهش می دهد
با باز شدن درها، گرمای خوبی ارائه دهید
به دلیل هوای خوب احساس آرامش بیشتری کنید
در روش گرمایش تابشی از پرتوهای مادون قرمز برای انتقال گرما استفاده می‌شود، بنابراین می‌توان مسیر گرمایش را هدایت کرد و گرما را در جایی که نیاز است، مانند نزدیک کف، متمرکز کرد.
مقایسه روش گرمایش مرسوم (دستگاه گرمایش) و گرمایش تابشی
در سیستم گرمایشی از طریق حرکت هوای گرم گرما بیشتر در زیر سقف متمرکز می شود و سطوح نزدیک به کف و محل کار کارکنان دمای مناسبی نخواهد داشت. در نتیجه اتلاف انرژی از طریق سقف بسیار زیاد است.
گرما از طریق هوا توسط تابش جذب نمی شود و اتلاف حرارت در اثر تبادل هوا ناچیز است. در صورتی که تلفات حرارتی ناشی از حرکت هوای گرم و خروج آن از دیوارها، درها، پنجره ها و هوا در سیستم گردش خون بسیار زیاد باشد.
امکان منطقه بندی و کنترل منطقه ای در سیستم گرمایش تابشی و انعطاف پذیری بالای این سیستم امکان گرمایش در مناطق انتخابی را با توجه به نیازهای پیش بینی شده فراهم می کند. در سیستم گرمایش جابه جایی امکان کنترل و مدیریت حرکت هوا وجود ندارد به همین دلیل هوای گرم وارد فضاهای ناخواسته شده و باعث افزایش مصرف سوخت و هزینه ها می شود.
سیستم گرمایش تابشی باعث گردش هوا نمی شود در نتیجه آلودگی مواد معلق و گرد و غبار موجود در هوا بسیار کاهش یافته و در بهبود وضعیت سلامت مجموعه موثر است. اما گرمایش با جابجایی به حرکت هوای گرم بستگی دارد و در نتیجه در کارخانه های رنگ سازی، صنایع غذایی و بسیاری از صنایع دیگر حرکت هوا، گرد و غبار نامطلوب، محیط کار و کیفیت محصول را کاهش می دهند.
گرمای منتقل شده توسط سیستم های هیتر تابشی مستقیماً روی طبقات، اشیاء و افراد در خیابان گرم می شود بدون اینکه کل محیط را گرم کند. در نتیجه گرمای تابشی به سرعت محیط را گرم می کند. کاهش زمان گرمایش، صرفه جویی در انرژی و زمان بیشتر. تسریع در راه اندازی محیط کار (زمان ریکاوری) و عدم نیاز به روشن نشدن سیستم گرمایش قبل و بعد از ساعات کاری کارآمد از دیگر مزایای این سیستم است. اگر گرمایش محیط به آرامی انجام شود، گرمایش تمام هوای محیط. علاوه بر این، خاموش کردن سیستم گرمایش در زمان بیکاری امکان پذیر نیست، با وجود مصرف سوخت بالا، منطقه نزدیک محل کار (کف) دیرتر گرم می شود.
در سیستم گرمایش تابشی هیچ مشکل رایجی در اطراف سیستم گرمایش مرکزی مانند سختی آب، یخ زدگی لوله ها، نشتی لوله ها و کانال ها، عایق کاری و ... وجود ندارد و از این نظر هیچ ضرری ندارد. ناشی از آن سیستم گرمایش تابشی (به عنوان مثال لوله های انفجاری و هر نوع انگشت
کاهش اثرات زیست محیطی:
سیستم های گرمایش تابشی به سه دلیل اصلی تاثیر منفی کمتری بر محیط زیست دارند: 1. مصرف سوخت کمتر در واحد سطح تحت گرمایش NOx و... 2. راندمان احتراق بالاتر در مقایسه با سایر سیستم ها که باعث کاهش آلودگی CO می شود. 3. انتقال هوا به جو زمین و فرآورده های احتراق در دمای پایین که تاثیر کمی در افزایش آنتروپی زمین خواهد داشت.