کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مهم ترین نکات خرید تسمه دینام پژو 206
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به محض این‌که شما سوییج ماشین را می‌چرخانید و آن را روشن می‌کنید، تسمه دینام ۲۰۶ فعالیت خود را آغاز می‌کند تا تبدیل نیروی حرکتی موتور به نیروی الکتریکی شروع و انرژی لازم به همه سیستم برسد. نیرویی که توسط این تسمه به حرکت درآمده، به سمت باطری حرکت می‌کند و شارژ می‌شود. در ادامه این مسیر، این قطعه با کمک قرقره متصل به میل لنگ حرکت می‌کند و به این ترتیب تمام اجزای متصل به آن، به حرکت در می‌آیند. پس باید در نظر داشته باشید که باتوجه به فعالیت دائمی این قطعه حیاتی، عمر مشخصی دارد و پس از مدتی فرسوده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص قطعات مصرفی خودرو باید در نظر داشت، بررسی منظم آن‌ها در دوره‌های مختلف است، این کمک می‌کند تا به محض ایجاد هر مشکلی متوجه آن شوید و قطعه را تعویض کنید. در این فواصل علائمی هم هستند که از آن‌ها می‌توان به‌عنوان زنگ‌ خطر یاد کرد:

ترک تسمه
شکستگی یا بریدگی
چرب شدن تسمه
صدای جیر جیر
داغ کردن ماشین
عدم کنترل روی فرما
همچنین در نظر داشته باشید که پس از هر 60 هزار کیلومتر تا 100 هزار کیلومتر، باید آن را عوض کنید. در نهایت تمام این موارد رابطه بسیار مستقیمی با کیفیت محصولی که خریداری می‌کنید دارد، پس در انتخاب‌هایتان دقت کافی را داشته باشید.

محدوده قیمت تسمه دینام پژو 206
چند عامل اثرگذار در قیمت تسمه دینام پژو 206، کیفیت مواد، برند و... است. در حالت کلی می‌توان گفت قیمت این محصول بین 100 تا 180 هزار تومان است.