کلیدستان

نسخه‌ی کامل: خدمات بالابر صنعتی و بالابرهای متحرک و ثابت و هیدرولیکی در شرکت آسیا برج
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
هنگامی که واژه آسانسور را می‌شنویم، معمولا آسانسورهای معمولی در آپارتمان‌ها و برج‌ها در ذهنمان نقش می‌گیرد. آسانسور که در زبان فارسی با نام بالابر شناخته می‌شود، می‌تواند کاربردهای بسیار متنوعی از آنچه در ذهن ما شکل می بندد داشته باشد. عموما از بالابر برای رساندن تجهیزات و افراد به ارتفاعی مشخص استفاده می‌شود و انواع بسیار متنوعی دارد. در ادامه این مطلب به بررسی انواع بالابر و معرفی شرکت آسیا برج به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصولات در ایران خواهیم پرداخت.
 [عکس: b_hn99.png]
انواع بالابر

انواع بالابر ها هم دارای شکل و اندازه های گوناگونی هستند و دارای سازوکارهای مختلفی هستند. شیوه کار بالابری روی عملکرد، شکل و اندازه و ظرفیت دستگاه تاثیر می گذارد .بالابرها در یک تقسیم‌بندی ساده به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند:

·        بالابر ثابت

انواع بالابر و کاربرد آن‌ها در این سبک به‌گونه‌ای است که ثابت در یک جا قرار داشته و بیشتر برای جابه‌جایی و حمل افراد و انواع کالا در کارخانه‌ها، تولیدی‌ها و انبارهای مختلف استفاده می‌شود. برای معرفی انواع بالابر ثابت می‌توان مواردی مثل بالابر‌های هیدرولیک، مکانیزم بالابرهای آکاردئونی کابلی – زنجیری و مفصلی را نام برد.

·        بالابر متحرک

همان طور که از اسم آن پیدا است، این نوع  بالابرهای متحرک و جابه‌جا شونده قابلیت جابجایی از نقطه‌ای به نقطه دیگر را دارند. برخی مدل‌های آن ( بالابر های پشت خودرویی ) قابلیت جابجایی بین مسافت‌های طولانی را نیز دارند. از کاربردهای این نوع بالابر  می‌توان به کار در ارتفاع ساختمان‌ها کار در خطوط برق آتش‌نشانی و اشاره نمود.

·       بالابر نفربر

این نوع بالابر یک نوع وسیله مکانیکی برای دسترسی افراد به سطوح در ارتفاع یا شیب است. این دستگاه به افراد دسترسی موقت اما با ثبات و تعادل برای تعمیر، نگهداری و ساخت و ساز به دست می‌دهد.

·       بالابر الکتروهیدرولیکی

بالابر هیدرولیکی یکی از پرفروش ترین انواع بالابر است که با توجه به داشتن مکانیزم هیدرولیکی در حرکت دارای ضریب امنیتی بالایی بوده و یکی از محبوب‌ترین انواع بالابر در دنیا می‌باشد.
بالابرهای هیدرولیکی برای اولین بار در دهه 1930 برای کاهش صدای بالابرهای مکانیکی قدیمی اختراع شدند، بالابرهای هیدرولیک رایج‌ترین انواع بالابرهای موجود در بازار هستند. با این حال، به دلیل هزینه بالاتر، آن‌ها تا دهه 1950 وارد بازار انبوه نشدند.
بالابر هیدرولیکی از یک بدنه استوانه‌ای با پیستون داخلی تشکیل‌شده‌اند که از بالا بیرون زده است.  در بالابرهای هیدرولیکی از نیروی هیدرولیک استفاده می‌شود، بالابر هیدرولیک را برای انتقال قدرت از جریان سیال پر فشار در لوله‌ها استفاده می‌کند. علت طراحی ساده سیستم بالابر هیدرولیک ، استفاده کم از اجزای محرک است که همین طراحی ساده باعث افزایش راندمان بالابر شده است.
 از مزیت‌های استفاده بالابر  های هیدرولیکی می‌توان موارد زیر اشاره کرد:
·       به صرفه بودن از نظر هزینه
·       درصد خرابی پایین قطعات
·       اشغال کم فضا
·       نیاز نداشتن به ساخت موتورخانه
انواع بالابر هیدرولیک شامل: بالابر هیدرولیکی ویلچر ، بالابر هیدرولیکی صنعتی، بالابر مغازه ، بالابر فروشگاه ، بالابر خانگی ، بالابر هیدرولیکی انبار اشاره کرد. از بالابر هیدرولیک نه تنها برای جابه‌جایی وسیله‌ها بلکه برای جابه‌جایی افراد در مراکز صنعتی و فروشگاه و مغازه‌ها حتی در منزل نیز استفاده می‌شود. این محصول را می‌توانید از مجموعه آسیا برج تهیه کنید.

·        بالابر خانگی

بالابر خانگی یکی از انواع پر فروش بالابر می‌باشد که برای ساختمان‌های مسکونی و منازل استفاده می‌شود. این مدل در زبان عامیانه همان آسانسور است. این مدل بالابر در انواع مختلفی و با کارکردهای متنوعی ارائه می‌شود. شرکت آسیا برج ارائه دهنده تمامی خدمات ساخت، فروش و نصب انواع بالابر نظیر بالابر خانگی را بر عهده دارد.

·        پالت بر

پالت بر ها نوعی از بالابر است که برای جابه‌جایی و حمل و نقل انواع کالا در مکان‌های مختلف مانند انبار، کارخانه، سردخانه و ... استفاده می‌شود.

·        بالابرهای مکانیکی

بالابرهای هیدرولیک از دهه 1950 تا 1980 در اوج شکوفایی خود بودند، زمانی که تقریباً در هر اتومبیلی در جاده یافت می‌شدند. با این حال، برخی از خودروهای جدید دوباره استفاده از بالابرهای مکانیکی را آغاز کرده‌اند.
بالابرهای مکانیکی چند مزیت متمایز نسبت به همتایان هیدرولیک خود دارند. اولا، آن‌ها ارزان هستند و تعمیر و نگهداری پایینی دارند، بنابراین برای خودروهای اقتصادی عالی هستند. آن‌ها همچنین برای خودروهای پرفورمنس مفید هستند زیرا در دورهای بالاتر به طور قابل اعتماد کار می کنند.
دو نوع اصلی بالابرهای مکانیکی وجود دارد: بالابرهای جامد و بالابرهای غلتکی. یک بالابر جامد دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد: یک سیلندر فلزی جامد. همان‌طور که بادامک می‌چرخد، یا روی سیلندر فشار می‌آورد یا به آن اجازه می‌دهد تا بالا بیاید.
بالابرهای غلتکی طراحی مشابهی دارند اما برای کاهش صدای بالابرهای جامد مهندسی شده‌اند. به جای پشتی صاف، آن‌ها غلتک‌هایی در پشت‌دارند که به بادامک اجازه می‌دهد تا به آرامی از بالا بچرخد.
غلتک‌ها نسبت به یک بالابر جامد معمولی تعمیر و نگهداری بالاتری دارند و دراز مدت منجر به هزینه‌های مکانیکی بالاتر می‌شود.

معرفی مجموعه آسیا برج

مجموعه آسیا برج در سال 72 با اخذ مجوز رسمی از وزارت صنایع، فعالیت خود را در تولید انواع بالابرهای متحرک، نفربر، تحت زاویه، دستی و .... آغاز کرد. این مجموعه در اواخر سال 1394 بزرگ‌ترین بالابر متحرک آکاردئونی را در ایران تولید کرد. اين شرکت توانسته به پشتوانه نيروي انساني متخصص و تجهيزات پيشرفته، انواع بالابرهاي خاص را در پاسخ به نیازمندی‌های صنعتي و کاربردهاي خاص طراحي و توليد نمايد و گام بلندي را در صنعت کشور بردارد و همچنين محصولات خود را به کشورهاي ديگر اعم از امارات متحد عربي، کويت، عراق، ازبکستان، آذربايجان، افغانستان و ... صادر نمايد. از سایر محصولات این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    بالابر هیدرولیکی
2.    بالابر نفربر
3.    بالابر الکتروهیدرولیکی
4.    بالابر صنعتی
5.    بالابر خانگی
6.    بالابر متحرک
7.    بالابر ثابت
8.    استاکر
9.    پالت بر
از بهترین نمونه کارهای این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
·       گلرنگ (شرکت پاکشو)
·       املاك خانه سبز تهران
·       شرکت سازه پايدارصبا
·       مجموعه زنجیره‌ای افق کوروش (سه دستگاه)
·       تجهيزات پزشکي هلال ايران،
·       شرکت همراه اول
·       شرکت رايتل
·       شرکت چاي گلستان
·       قوه قضاييه
·       حرم حضرت عبدالعظيم
·       انتشارات گاج (3 دستگاه واحدهاي مختلف)
·       شرکت صنعتي بهشهر
·       ترمه رنگ ماهان