کلیدستان

نسخه‌ی کامل: طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان می کند؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
طب سوزنی فقط برای درمان به کار نمیره بلکه برای پیشگیری هم هست.

در اینجا چند نمونه از موارد درمانی طب سوزنی را برای شما عزیزان شرح می دهم .
- اولیش برای افزایش قد در نوجوانانه.
طب سوزنی به عنوان یک روش غیرتهاجمی و تقریباً بی‌خطر با تحریک هورمون‌های مربوط به افزایش اشتها رشد قد در کودکان و نوجوانان کمک می‌کنه. دوره درمانی طب سوزنی با توجه به عوامل مختلفی مانند سن فرد مراجعه کننده حدوداً سه ماه طول می‌کشه. افزایش قد با طب سوزنی در افرادی که هنوز صفحه رشد باز دارند، تاثیر خارق العاده‌ای داره.

-بعدیش درمان سلولیت با طب سوزنیه
معمولاً طب سوزنی با توجه به این که نیاز به بیهوشی و عمل جراحی نداره روشی است که مورد استقبال همه قرار می‌گیره. برای درمان سلولیت با استفاده از طب سوزنی، باید نقاط خاصی از بدن که این وضعیت در آن وجود داره توسط پزشک معاینه بشه و نقاط خاصی برای ورود سوزن در نظر گرفته بشه.

- درمان عوارض سرطان با طب سوزنی هم امکان پذیره
طب سوزنی و طب سنتی در کنار درمان‌های سرطان برای بهبود کیفیت زندگی بیمار بسیار موثره. از طب سوزنی برای کاهش عوارض شیمی درمانی استفاده می‌شه. همچنین برای نورو


درمان بیماری مغز و اعصاب با طب سوزنی
این روش درمانی در درمان بیماری‌های مغز و اعصاب مانند ام اس، پارکینسون، نوروپاتی و… به عنوان روش بازتوانی شناخته می‌شه. به عنوان مثال بیماران ام اس ممکن است دچار گرفتگی عضلات، مشکلات ادراری، ضعف و خستگی و یا درد باشند. سوزن درمانی به‌خوبی به بیمار کمک می‌کند که این علائم و دردها کاهش پیدا کنه. البته این انتظار وجود ندارد که با استفاده از این روش، ام اس به طور کامل بهبود پیدا کنه. اما این روش درمانی به خوبی می‌تواند در کنترل بیماری و کاهش عوارض آن به بیمار کمک کنه.


زیبایی و طب سوزنی
طب سوزنی برای چین و چروک، لیفت کردن و شادابی پوست بسیار موثره. این روش با کلاژن سازی و بهبود جریان خون باعث کاهش چین و چروک روی پوست میشه. یک نکته مثبت در مورد استفاده از این روش برای زیبایی اینه که بیشتر از اینکه باعث زیبایی بشه باعث سلامت پوست میشه. در نتیجه این سلامت، زیبایی پوست و چهره نمود پیدا می کنه.


لیفت و فرم دهی سینه با طب سوزنی
استفاده از از طب سوزنی برای لیفت سینه با کمترین میزان عوارض همراهه. سایر روش‌ها علاوه بر هزینه بالا با بیهوشی و ایجاد زخم همراه هستند. فرم دهی به سینه‌ها و همچنین کوچک کردن سینه و یا حتی بزرگ کردن آن با استفاده از طب سوزنی امکان پذیره. البته هرگز نباید اهمیت مراجعه به پزشک ماهر را هم فراموش کرد.

کاهش وزن با طب سوزنییکی دیگر از مهمترین کاربردهای طب سوزنی که امروزه فواید بسیار فراوانی داره درمان چاقی و کاهش وزنه. در این روش با روش‌های مختلف مانند کاهش اشتها، کاهش پرخوری، افزایش متابولیسم بدن، بهتر شدن دستگاه گوارش، افزایش سوخت و ساز و… می‌تواند باعث کاهش وزن بدن بشه. البته نباید انتظار داشته باشیم با یک جلسه شما ۱۰ کیلو وزن کم کنید. معمولاً اینطوریه که بعد از ۱۰ جلسه شما ۳ تا ۵ کیلو و در حالت خوشبینانه ۸ کیلو وزن کم خواهید کرد.

مقاله طب سوزنی برای من بسیار جالب بود که خواستم آن را با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم.