کلیدستان

نسخه‌ی کامل: هیتر تابشی گرمایشی چیست و کجا استفاده می شود
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
بخاری تابشی لوله ای بدون شک یکی از پرکاربردترین برنامه های گرمایش صنعتی است که ممکن است به دلیل قیمت پایین خرید و کارایی بیش از حد آن بسیار مورد استفاده قرار گیرد. بخاری های شاد را می توان برای بسیاری از مصارف صنعتی و عمومی به همراه مکان های غذاخوری، سوله های صنعتی غول پیکر، انبارها، انبوه پارکینگ های عمومی و استفاده های غول پیکر فراوان استفاده کرد. با توجه به تولید گرمای مستقیم و آنی، بخاری تابشی لوله‌ای برای مناطقی که خواهان گرمایش سریع هستند مناسب است و دارای شرایط خاص و متمایز برای راه‌اندازی است. به طور کلی، گرمایش هیتر تابشی با انرژی بنزینی کار می‌کند و تعدادی طرح کاملاً متفاوت برای کلید گرما دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی بخاری های اقتصادی کارگاه بپردازیم. با مناست همراه باشید…

بخاری تابشی چگونه کار می کند؟
بخاری تابشی لوله ای استراتژی تولید گرما در نوع بخار سوزان و مادون قرمز با بنزین بنزین پروپان است، در برخی موارد از بنزین خالص و روغن نیز به عنوان بنزین بخاری استفاده می شود. دمای تولید شده توسط بنزین موجود در لوله فلزی (گرمایش لوله) یا کف سرامیکی (گرمایش انعکاسی) گرمای مستقیم را با قابلیت و شعاع پرتاب مشخصی به خانه منتقل می کند. در هر استراتژی، گرمای کف توسط گرمای مادون قرمز تولید می شود. بازتابنده‌ها نیروی حیاتی مادون قرمز را به سمت پایین هدایت می‌کنند تا اشیا و زمین خانه را در طول زمان گرم کنند. به طور کلی دو نوع بخاری تشعشعی سقفی و دو نوع بخاری تشعشعی کف توسط شرکت های ایرانی تولید و تجهیز می شود که شامل موارد زیر می شود:
  • بخاری تابشی لوله فلزی
  • بخاری تابشی سرامیکی
  • بخاری قارچی (هیتر پاسیو)
  • وب سایت ساختمان بخاری کف
بخاری تابشی لوله ای
بخاری تابشی لوله ای از دو حالت خطی و آپشنال تشکیل شده است که به وسیله آن گرما با بنزین متروپلیس و بنزین مایع از طریق فن مکش هوا در داخل لوله های اجاق جریان می یابد. گرمای تولید شده مستقیم پرتاب می شود و شعاع گرمایی را به دور و زمین قلمرو ایجاد می کند. باید مشهور باشد که محاسبه قابلیت گرمایش بخاری تابشی گرمایشی موجود در بازار باید توسط متخصص راه اندازی محاسبه و پذیرفته شود.

بخاری تابشی سرامیکی
بخاری های تابشی سرامیکی یکی دیگر از مانکن های گرمایش مستقیم صنعتی هستند که تعدادی از آنها به طور گسترده در مناطق باز و نیمه باز عمومی و تجاری مانند مکان های غذاخوری، خرده فروشی های اسپرسو، باغ های پشت بام، تراس ها، آلاچیق ها و غیره استفاده می شوند. در این بخاری جریان گرما از یک طبقه به طبقه دیگر توسط موج مغناطیسی منتقل می شود و مستقیماً خانه را گرم نمی کند. ابتدا میله های بخاری گرم می شوند و گرما را به پایین می اندازند. پرتوهای گرما پس از برخورد به اجزای مختلف خاک منعکس می شوند و مستقیماً خانه را با تهویه مطبوع اشباع نمی کنند.

بخاری تابشی قارچی
بخاری قارچی یا بخاری پاسیو مقیاس کوچک شده ای از بخاری های تابشی است که به سادگی در پایین قرار می گیرد و گرمای خود را به صورت شعاعی به محیط اطراف منتقل می کند. این بخاری ها برای گرم کردن باغ های پشت بام، مکان های غذاخوری و باز کردن خرده فروشی های اسپرسو استفاده می شود.

وب سایت ساختمان بخاری کف
این مدل از بخاری ها شعاع گرمایش و پرتاب قوی تری نسبت به بخاری های قارچی دارند و برای گرم کردن کارگاه های ساختمانی کوتاه مدت اعم از ساختمان یا سوله در زیر ساختمان استفاده می شوند. این بخاری معمولا برای خشک کردن کفپوش و لوازم دیواری یا گرم کردن کارمندان ساختمان در فصول سرد سال استفاده می شود.