کلیدستان

نسخه‌ی کامل: آشنایی بیشتر با باسکول آویز دیجیتال
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
همانطور که در بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم باسکول دیجیتال سقفی ( Digital pendant scales ) مدل های مختلفی دارد. انتخاب این دستگاه ها باید بنابر نیاز کاربر و استفاده ای که از دستگاه دارد تعیین شود. با استفاده از این وسیله توزین قادر هستید تا جرم اجسام را اندازه گیری نمایید. این دستگاه نیز همانند دستگاه های ترازو از بخش و یا قسمت هایی تشکیل شده است که می توان به شاسی، قلاب بست، قلاب آویز، لودسل، مادربورد و نمایشگر اشاره کرد. 
  • تمامی تجهیزات این محصول بر روی شاسی سوار است. 
  • قلاب بست در قسمت بالای دستگاه قرار گرفته و وظیفه ی آویخته شدن از نگهدارنده را بر عهده دارد. 
  • برای توزین و یا آویختن بار در جهت وزن کشی، قلابی دیگر قرار گرفته که به قلاب آویز معروف است و شبیه به علامت سوال بوده که بار از آن آویز می شود. 
  • لودسل، سنسوری که عمل توزین را در قالب الکترون و سورس به مادربورد باسکول می رساند. 
  • محاسبه سورس های لودسل را مادربورد انجام می دهد. 
  • برای نمایش اطلاعات توزین شده، نمایشگر این اطلاعات را نشان می دهد. 
در بسیاری از باسکول های آویز یک نمایشگر به صورت جداگانه قرار دارد تا به صورت وایرلس به باسکول متصل گردد. این اقلام با آویخته شده از ارتفاعی معین و یا جرثقیل های کارگاهی قابلیت این را دارند تا بتوانند جرم اجسام را انجام دهند که به همین خاطر با عنوان باسکول جرثقیلی نیز شناخته می شوند. 
[عکس: Crane-pendant-scale-600x300.jpg]
انواع باسکول سقفی کدام اند؟
در تقسیم بندی باسکول های آویز می توان به ظرفیت 150، 200، 300، 500، 600 کیلوگرم، 1 تن، 2 تن، 3 تن و 5 تن اشاره کرد که دقت در هر کدام از این ظرفیت ها متفاوت می شود. در زمان خرید نیز باید پارامتر ظرفیت و دقت را مورد بررسی قرار دهید و در کنار آن ها از قیمت، قابلیت اتصال به دستگاه کارت خوان، ساختار ظاهری دستگاه، قابلیت اتصال به رایانه، تعداد لودسل، نمایشگر، حافظه داخلی، منبع انرژی و … غافل نشوید. 
از مهم ترین نکات و یا مسئله ای که تقاضا در خرید این سری از محصولات را افزایش می دهد، قابل حمل بودن دستگاه است که سبب می شود حتی در دریاچه های صید ماهی نیز بتوان از آن ها به راحتی استفاده کرد. همچنین حساسیت در این گروه از تجهیزات صنعتی بسیار بالاست تا بتواند نتیجه گیری درست از اطلاعات توزین شده را ارائه دهد. 
این Digital pendant scales با داشتن ریموت کنترل از راه دور به صورت حرفه ای اداره دستگاه را حتی در فاصله های دور نیز قرار می دهد. همچنین با داشتن نمایشگری بزرگ نیز این قابلیت را فراهم می آورد تا به راحتی بتوان نتیجه ی اطلاعات توزین شده را دید. قابلیت هایی قرار داده شده بر روی دستگاه که باید به اتصال رایانه و چاپگر اشاره نمود سبب شده تا بتوان به راحتی اطلاعات توزین شده را تبادل و یا نگهداری کرد. 

نقل قول:حتما بخوانید : چه کسب کارهایی نیاز به باسکول آویز جرثقیلی دارند؟