کلیدستان

نسخه‌ی کامل: انواع دیفرانسیل در خودروهای چینی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.


     1. خودروهای چینی دیفرانسیل جلو یا FWD
  • این نوع سیستم دیفرانسیل، اوایل قرن بیستم در کشور فرانسه تولید شد که در گذشته از این سیستم دیفرانسیل معمولاً در خودروهای مسابقه ای بهره برداری می شد. اما در حال حاضر از این نوع دیفرانسیل در خودروهای شهری استفاده می شود و این دیفرانسیل یکی از رایج‌ ترین نوع دیفرانسیل به حساب می آید. در این نوع دیفرانسیل، قدرت موتور تنها به چرخ‌ های جلو منتقل می شود. از معروف ترین خودروهای دیفرانسیل جلوی چینی می توان به خودروی جک K7 اشاره داشت.
     2. خودروهای چینی دیفرانسیل عقب یا RWD
  • این نوع سیستم دیفرانسیل، یکی از قدیمی‌ ترین نوع دیفرانسیل‌ است امروزه کمتر در خودروهای چینی مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در گذشته از این نوع دیفرانسیل اکثرا در خودروهای شهری استفاده می‌شد. این نوع دیفرانسیل قدرت موتور را به محور و چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. همچنین در این نوع دیفرانسیل نیروی گیربکس توسط میل گاردان به دیفرانسیل عقب ارسال می‌شود.
     3. دیفرانسیل چهار چرخ متحرک یا (۴WD)
  • این نوع سیستم دیفرانسیل، اکثراً در خودروهای آفرودی و خودروهای شاسی بلند چینی مورد استفاده قرار می گیرد. در این سیستم دیفرانسیل معمولا قدرت موتور، به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود و نیروی حرکتی در چهار چرخ اتومبیل جریان پیدا می کند.
نقل قول:منبع: شارکو یدک (فروشگاه لوازم یدکی اصلی خودروهای چینی)