کلیدستان

نسخه‌ی کامل: دانستنی های کاربردی برای طراحی نمای ساختمان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
وقتی به ساختمان نگاه می کنید اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند چیست؟ بله، نمای ساختمان بیشترین توجه را به خود جلب می کند. نمای بیرونی ساختمان نمای ساختمان است. طراحی نما تاثیر زیادی در درک افراد از کیفیت و ساخت هر پروژه ساختمانی دارد. همچنین طراحی نمای ساختمان باید با انتهای ساختمان مجاور همخوانی داشته باشد.
 
هنگام ورود به یک منطقه مسکونی و مشاهده ساختمان های آن منطقه، اولین و مهمترین چیزی که نظر بیننده را به خود جلب می کند، طراحی نمای این ساختمان ها است. نمای ساختمان ها جزء اصلی ساختمان است و سیمای هر ساختمان، جسم و تصویر ذهنی ساکنان این شهر است. بنابراین طراحی نما یکی از مهمترین عوامل در صنعت ساختمان می باشد.
 
یک معمار مجرب و با تجربه زمانی که به درستی طراحی میکند به ساختمان زیبایی، شخصیت و اقتدار می بخشد. وقتی به یک ساختمان نگاه می کنید، باید نوع و هدف آن را درک کنید و هدف آن را به بیننده منتقل کنید. به این معنی که اگر ساختمان اداری است، طراحی نمای ساختمان باید با عملکرد آن مطابقت داشته باشد. توجه به بافت محیط نیز ضروری است. به عنوان مثال طراحی نمای ساختمان در مهرشهر کرج یا طراحی نمای ساختمان در زعفرانیه یا پاسداران با طراحی نمای ساختمان در بافت سنتی مرکز شهر بسیار متفاوت است. این باید توسط معمار بررسی شود.
 
 در تمامی پروژه ها سلیقه شخصی کارفرما را در نظر می گیریم. اما گاه این امر را می توان فقدان مقیاس شهری و افکار عمومی بدون در نظر گرفتن اصول زیبایی شناسی و بافت شهری دانست که باعث ناهماهنگی و نامناسبی در ظاهر بافت شهری شده است. بنابراین اعمال سلیقه شخصی بدون توجه به ظاهر محیط، نه تنها کمکی به زیباتر شدن ساختمان نمی کند، بلکه باعث به هم ریختگی و بی نظمی آن می شود.
 
 طراحی نمای هر ساختمان در شهر به طور مستقیم بر ساختار خیابان ها یا میادینی که در آن قرار دارد تأثیر می گذارد. ظاهر یک ساختمان تحت تأثیر عوامل زیادی است. در اینجا به برخی از عوامل اشاره می کنیم: ظاهر ساختمان ها چشم نوازتر می شود. عدم انتقال آلودگی صوتی، انرژی را در فصول مختلف سال هدر ندهید. ساختمان را در برابر شرایط جوی مانند زلزله، باد و باران محافظت کنید.
 
 طراحی نمای رومی
 
 دفتر معماری پلان کده در نظر دارد کلیه پروژه ها از مرحله طراحی پلان تجاری ساختمان مسکونی اداری، طراحی نما به سبک مدرن و کلاسیک، طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی تجاری ساختمان مسکونی اداری، طراحی ویلا را انجام دهد. و طراحی نما مطابق با صحیح. ضوابط و عناصر معماری برای ارائه خدمات حضوری و آنلاین به کارفرمایان در تمامی شهرهای ایران «در کمترین زمان ممکن با هزینه مناسب توسط بهترین طراحان». درباره ساختمان را بیشتر بدانید
 
تعریف نما در ساختمان
 
 در ساختمان سازی به نمای بیرونی ساختمان نما می گویند. به طور کلی نمای ساختمان از دو عنصر اصلی تشکیل شده است که شامل عناصر و گره ها می باشد. المان های نما، ریتم های عمودی و افقی و تراز آسمان ساختمان و همچنین تمامی جزئیاتی که به صورت عمودی 140 درجه و افقی 160 درجه قابل مشاهده است و همچنین طراحی در و پنجره ها در نظر گرفته شده است.
 
 مانند نمای خانه هنگام طراحی نمای خانه، نما مهمترین قسمت است زیرا نما نحوه عملکرد سایر اجزای ساختمان را تعیین می کند. بسیاری از نماها دارای ارزش تاریخی هستند و قوانین سختگیرانه ای در مورد اصلاح نما در کشورهای مختلف وجود دارد که برخی از آنها هرگونه تغییر نماهای تاریخی را ممنوع می کنند.برای خواندن ادامه این مطلب و سایر مطالب کاربردی اینجا کلیک کنید.