کلیدستان

نسخه‌ی کامل: نوروپانکچر چیست؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
نوروپانکچر (Neuropuncture) نوعی سیستم نوین در طب سوزنی است که توجه اصلی آن بر روی علوم اعصاب برای مدیریت درد، شرایط ارتوپدی و پزشکی داخلی  است. این علم به متخصصان طب سوزنی نشان می دهد که چگونه می توانند تحقیقاتی را در مورد مکانیسم های فیزیولوژیکی عصبی طب سوزنی و علوم اعصاب اعمال کنند.

به طور کلی نوروپانکچر یک سیستم خاص از طب سوزنی است که به ترکیب علوم اعصاب و سایر علوم پزشکی غربی و  مدل کلاسیک طب سوزنی TCM که از دیرباز استفاده می شده است،به هدف درک مکانیسم های آن و به کارگیری این یافته ها در تشخیص و درمان موارد درد، موارد داخلی، پزشکی ورزشی و ارتوپدی استفاده می شود.
می توان اشاره کرد که این یک رویکرد بسیار موثر برای تعدیل سیستم عصبی است. نوروپانکچر می تواند گیرنده ‌های خاص برای آزادسازی هورمون ‌های عصبی خاص، رفلکس‌های اتونوم احشایی ناکارآمد، دپلاریزاسیون ریشه ‌های عصبی تحریک ‌شده در مدیریت درد و … را مورد هدف قرار دهد.

[عکس: patient-getting-dry-needling-neck.jpg]


جزئیات نوروپانکچر



هدف نوروپانکچر عمدتا تحریک بافتی خاص در بدن می باشد. بیش از 2500 سال از گسترش طب سوزنی می گذرد و تا مدتها، پزشکان آن زمان در مطالعه  فیزیولوژی و آناتومی بدن، زیست شناسی سلولی، ژنتیک مولکولی، زیست شناسی مولکولی و به ویژه علوم مربوط به اعصاب درک و پیشرفتی نداشتند. اما امروزه، با دانش بیشتر نسبت به بدن و ترکیب آن با طب سوزنی، بسیاری از ابهامات گذشته کنار رفته و یک روش درمانی کاملاً شگفت‌انگیز و نوین عصبی-پزشکی، یعنی نوروپونکچر به وجود آمده است.

در نوروپانکچر به ترکیب تحقیقات مکانیسم های عصبی فیزیولوژیکی طب سوزنی، ترکیب تحقیقات اثرات طب سوزنی الکتریکی بر گیرنده های عصبی خاص را شامل می شود.

توجه داشته باشید که ایجاد پروتکل های درمانی مبتنی بر دانش  و به کارگیری علوم پزشکی غربی در طب سوزنی، از کارایی سیستم طب سوزنی سنتی کم نمی کند،بلکه عملکرد آن را دو چندان می سازد.


“ کلینیک های فیزیوتراپی محدودی هستند که با این علم جدید به درمان بیماری های فرد می پردازند”



کلینیک توانبخشی بهسا واقع در غرب تهران (سعادت آباد)، با بهره گیری از نوروپانکچر و توسط متخصصین مجرب می تواند شرایط فرد را تا حد زیادی بهبود بخشد. اگر شما هم با مشاهده مقاله بالا، از طرفداران نوروپانکچر شدید، می توانید به کلینیک فیزیوتراپی بهسا مراجعه کرده و در مورد مسائل خود مشاوره بگیرید.


منبع: کلینیک فیزیوتراپی بهسا