کلیدستان

نسخه‌ی کامل: هواساز صنعتی چیست؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
کولر گازی صنعتی برای تهویه مطبوع سوله های صنعتی، تهویه هوا انبار، سالن های غول پیکر تولیدی، سالن های فعالیت های ورزشی و غیره ساخته شده است. در نتیجه خانه غول پیکر سوله ها، افزایش مقدار گردش هوا (گردش هوا) و استفاده از فیلترهای کاملاً متفاوت برای جلوگیری از اتلاف انرژی با گردش هوا و جلوگیری از ورود یا سوئیچ آلودگی تجاری پیشنهاد می شود، البته در اجرای کامل آن بسیار شبیه به نوع ساخت است.

سیستم تهویه مطبوع صنعتی و خانگی

عناصر اصلی سیستم تهویه مطبوع مسکونی (ساختمان) و صنعتی
1. فن سانتریفیوژ یا محوری

۲. کویل های آب سرد و گرم یا کویل های مبرد DX یا اواپراتور (اغلب کویل ها محصول لوله مسی با پره های آلومینیومی برای افزایش قیمت سوئیچ گرما هستند).

3. فیلترهای قابل شستشو، HEPA و ULPA محصول بوروسیلیکات، فیلتر کربن فعال و ... با قابلیت جذب ذرات معلق 0.3 تا 12 میکرون (در صورت نیاز)

4. رطوبت ساز و رطوبت گیر

5. محفظه اختلاط هوای اخیر و هوای برگشتی (محفظه ای که به مقدار معینی از هوای معاصر اجازه می دهد از پوست وارد شده و با هوای برگشتی موجود در ساختمان مخلوط شود).

6. لرزشگیر (برای جلوگیری از لرزش در ساختمان و سیستم تهویه مطبوع صنعتی)

7. ابزار و عناصر الکتریکی و مکانیکی به همراه ترموستات یا سنسور تنظیم دما، تنظیم کننده رطوبت، ابزارهای مدیریت سرعت هوا و …

8. هوای داخل مجرای را فراهم می کند

تصویر زیر عملکرد سیستم را در حالت خنک کننده نشان می دهد.

کاندو و کولرهای صنعتی

مزایا و معایب کولر گازی
همانطور که گفته شد، این سیستم ابزاری است که پس از خنک کردن، گرم کردن و فیلتر کردن و تنظیم رطوبت هوا، هوا را با کانال کشی در سرتاسر سازه و مزایا و معایب آن به تفکیک روش های بدون کانال، به همراه فن کویل ها قرار دارند. به همین دلیل در سیستم فن کویل برای هر اتاق یا قسمتی از ساختمان یک فن کویل در نظر گرفته می شود و تمامی فن کویل ها با لوله کشی آب سرد و گرم مربوط به چیلر و دیگ می باشد و از کانال کشی استفاده نمی شود. اما مزیت کولرگازی نسبت به فن کویل ها این است که می توان مقدار زیادی هوای امروزی را به ساختمان تزریق کرد که از این نظر به فرش عجیب و غریب و کامل (کامل معاصر) تقسیم می شود. فرش کامل به این معنی است که صد درصد هوای عبوری از کولر از بیرون (هوای آزاد) تامین می شود و هیچ نسبتی از هوای داخل یک بار دیگر وارد دستگاه نمی شود.


https://betatahvie.com/%d9%82%db%8c%d9%8...%a7%d8%b2/