کلیدستان

نسخه‌ی کامل: هیترهای تابشی در مقابل بخاری های همرفتی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
برای گرمایش منطقه، بخاری های همرفتی و تابشی گزینه های استاندارد هستند. آنها حتی می توانند از اجزای مشابه مانند عناصر گرمایش لوله ای پره دار استفاده کنند. اما کدام بهترین است؟ ما به مزایا و معایب هر نوع بخاری نگاه می کنیم تا مشخص کنیم کدام یک برای مصارف مختلف بهترین است.

برای شروع، مروری بر نحوه عملکرد هر بخاری:

بخاری های کانوکشن چگونه کار می کنند
بخاری های کانوکشن بخاری های غیر مستقیم هستند. آنها هوایی را که در ناحیه مورد نظر در گردش است گرم می کنند. جریان های همرفت هوا از طریق عناصر گرمایشی معمولاً توسط یک فن کشیده می شود. هوا گرم می شود و در تمام اتاق گردش می کند و دمای کل اتاق را بالا می برد.

بخاری های تابشی چگونه کار می کنند
گرمایش تابشی گرمایش مستقیم بیشتری را ارائه می دهد. پرتوهای مادون قرمز گرما را مستقیماً به هوا در محدوده ساطع می کنند. این بخاری ها نسبت به بخاری های همرفتی جهت دارتر هستند و مساحت کمتری را پوشش می دهند اما گرمایش هدفمندتری را ارائه می دهند.

ملاحظات در انتخاب بین بخاری های همرفتی و تابشی
محیط/منطقه هدف
منطقه مورد نظر که گرم می شود یکی از مهم ترین عوامل تمایز در انتخاب بین این بخاری ها است. گرمایش همرفت برای فضاهای بسته ایده آل است. از آنجایی که هوای در گردش را گرم می کند، می تواند کل اتاق ها را به راحتی گرم کند. اتکا به گردش به این معنی است که فقط در یک منطقه بسته موثر است.

هر چه مساحت بزرگتر باشد، دستیابی و حفظ دما برای بخاری همرفتی دشوارتر است.

برای یک محیط باز، مانند فضای باز، بخاری تابشی گزینه بهتری است. این گرمایش موثر را به اشیاء و افراد در محدوده اشعه مادون قرمز ارائه می دهد. یک بخاری تابشی نیز انتخاب خوبی برای گرم کردن یک منطقه خاص به جای کل اتاق است..


https://akhgartabesh.com/%d9%87%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%b4%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%a2%d9%86/