کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چرخ گوشت نیمه صنعتی برای خانه در چه سایزی تولید می شود؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اگر از چرخ گوشت های خانگی استفاده می کنید، بی شک با طرز کار کردن و عملکرد این دستگاه ها آشنایی دارید و می دانید که قدرت موتور و بازدهی آن ها کم است. بسیاری از افراد هستند که ترجیح می دهند اگر برای مصارف خانگی هم که شده، چرخ گوشت نیمه صنعتی تهیه کنند. ولی چه سایز؟ شاید این سوال شما نیز باشد. بهترین دستگاه مناسب برای مصارف خانگی، سایز 12 است. البته از سایز 22 نیز می توان برای این مصارف استفاده نمود که این مورد بسته به نیاز و مصرف شما خواهد بود.  
گوناگونی شکل و ویژگی های این محصولات انتخاب را برای کاربر راحت می سازد چرا که تنوع این دستگاه ها در بازار بسیار زیاد می باشد. از جمله برند های تولید کننده Semi-industrial meat grinder می توان به: الکتروکار، امگا، مینروا، براکس، فیمار و … اشاره نمود. 
این محصولات قادر هستند تا تکه های گوشت را با سرعت و حجم بالایی، چرخ بگیرند. نمای ظاهری این دستگاه ها نیز به صورت رومیزی است و با بدنه ای با بهترین متریال در دسترس خریداران قرار می گیرد. منازل، شرکت ها، مدارس و سایر مراکز تهیه غذا از عمده مراکزی هستند که نیاز به خرید این دستگاه ها را دارند. 
این دستگاه ها دارای وزن سبک و ابعاد کوچک بوده و حمل و نقل و جابجایی آن ها بسیار راحت می باشد. منبع انرژی تعیین شده برای آن ها، برق مصرفی از نوع تکفاز با ولتاژ 220 ولت است. توجه داشته باشید یک چرخ گوشت نیمه صنعتی خوب از قابلیت هایی نظییر: توان موتور، تیغه های گوناگون، وزن سبک، ضد لغزش در زمان کار کردن، بدون صدا، داشتن روکش محافظ، و تعداد چرخ دنده برخوردار است.
[عکس: Semi-industrial-meat-grinder-1-300x150.jpg]
عملکرد چرخ گوشت گیربکسی خانگی
meat grinder نیمه صنعتی در نوع گیربکسی قرار دارد. یعنی این دستگاه با موتور پر قدرت قادر به چرخ گرفتن تنها گوشت است و از آن ها نمی توان برای چرخ گیری مواد آبدار هم استفاده کرد. در صورتیکه در مدل تسمه ای، برخلاف مدل گیربکسی قادر به چرخ گیری مواد آبدار نیز هستید. قابل ذکر است که سرعت این نمونه محصولات نیز بالاتر بوده ولی در مقابل قدرت موتور ضعیف تر است. 
حال این سوال پیش می آید که اگر مواد آبدار را همراه با چرخ گوشت گیربکسی چرخ بگیریم چه می شود؟
موجب خواهد شد تا این مواد به داخل دستگاه رفته و به راحتی خارج نشوند که این عملکرد سبب ایجاد اختلالاتی در دستگاه خواهد شد که خرابی محصول را به همراه دارد. 
از میان این برند ها چرخ گوشت نیمه صنعتی فیمار را بیان می کنیم که توانسته یکی از بهترین تولید کنندگان این دستگاه ها به بازار با بهترین عملکرد باشد. فیمار از جمله برند های ایتالیایی است که با سمت و سو بخشیدن به نوآوری و رفع نیاز کاربر، توانسته با حرکت به سمت قله های پیشرفت، یکی از عرضه کنندگان نمونه تجهیزات آشپزخانه صنعتی به بازار با بهترین کیفیت باشد. تلاش 35 ساله این کمپانی که مبتنی بر اصولی ترین روش است، رشد قابل توجهی در صنعت ساخت کالاهای ساده، قوی و مرغوب داشته است. تولید دستگاه هایی با سایز 12 و 22 بر طرف کننده نیاز های مصارف صنعتی کوچک است که قابلیت استفاده برای مصارف خانگی را نیز دارد. 
نکات لازم و با اهمیت در زمان خرید بهترین Semi-industrial meat grinder 
  1. موتور: قدرت موتور بالا سبب دوران زیاد تر برای چرخ کردن می شود که در صرفه جویی زمان با صرفه است. 

  2. طول عمر دستگاه: انتخاب درست سبب می شود تا پس از بارها شست و شوی دستگاه، عملکرد محصول همچنان مانند روز اول باقی بماند. پس لازم است که meat grinder از بدنه و قطعات استیل و تیغه های آن از فولاد ضد زنگ باشد که در شست و شوی های مکرر، دچار زنگ زدگی نگردد. 

  3. ظرفیت: توجه داشته باشید که این مورد باید بر طبق نیاز شما انتخاب گردد. در واقع ظرفیت، میزان گوشت خروج شده از گلوگاه دستگاه است که در ارتباط با عملکرد محصول خواهد بود. 

  4. تیغه: بهتر است تا جنس تیغه ها از فولاد ضد زنگ باشد تا دیرتر خراب شده و زنگ نزند. تیغه باید تیز باشد که پس از چند بار استفاده دچار کندی نگردد.

  5. قیمت: در انتخاب بعضی از افراد، الویت اول، قیمت می باشد. پس دقت نمایید که مطابق با بودجه ی مصرفی خود انتخاب نمایید. قیمت این دستگاه ها نیز با توجه به گستردگی تنوع آن ها متفاوت است. 

  6. قابلیت سیستم خنک کننده موتور: این سیستم نیز از داغ کردن موتور در حین کارکردن های زیاد جلوگیری می کند. 

  7. چرخش معکوس: این سیستم سبب می شود تا گوشت های انسداد یافته در مسیر خروجی، با زدن این دکمه خارج شوند. 

  8. قابلیت جدا شدن قطعات: این مورد سبب شست و شوی راحتو تمیز تر دستگاه می شود پس در زمان خرید توجه داشته باشید که قطعات به راحتی از هم جدا شده و نصب شوند. 

  9. گارانتی و خدمات پس از فروش: سبب می شود تا در زمان ایجاد مشکل در دستگاه به راحتی به نمایندگی این مراکز مراجعه کرد و به رفع عیوب کالا پرداخت.