کلیدستان

نسخه‌ی کامل: خرید باکس رشد گیاه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
خرید باکس رشد گیاه یا گروباکس (Grow Box) برای فراهم کردن محیط مورد استفاده برای کشت و پرورش گیاهان است اما قبل از اینکه به دلایل خرید آن بپردازیم ابتدا بد نیست که مختصری در مورد آن توضیح دهیم که بیشتر در مورد آن بدانید. گروباکس به جعبه های ]معمولا[ مربعی یا مستطیل شکلی افقی یا عمودی و یا سینی های مخصوص رشد گیاه گفته می شود که در محیط داخلی استفاده می گردند.
گروباکس یا باکس رشد گیاه بیشتر مناسب مواقعی است که در محیط بیرون فضای کافی برای رشد ندارید و هم قصد دارید نظارت دقیقتری بر روی گیاه داشته باشید تا با فراهم کردن فضای مناسب و نور مصنوعی (برای جبران میزان نور طبیعی از دست رفته) به کمک لامپ رشد گیاه مخصوص، مثل ال ای دی رشد گیاه، شرایط برای رشد هرچه بهتر گیاهان فراهم شود. ضمنا این محصول برای سیستم آکواپونیک (Aquaponics) و سایر روش های پرورش گیاه هم مناسب هستند.
البته توجه داشته باشید که حتی می توان برای محیط های بیرونی هم اقدام به خرید باکس رشد گیاه کرد تا میزان رشد محصولات خاص فصلی را بیشتر کرد و بیشتر هم از جنس موادی ساخته می شوند که سازگار با محیط زیست هستند و بسته به نیاز شما در انواع سایز و شکل قابل طراحی است.
  • تجهیزات کامل در یکجا:
    با خرید گروباکس هر تجهیزاتی که برای رشد عالی گیاه داشته باشید در اختیار شماست. با درست محیطی مناسب از لحاظ دمای، حرارتی و رطوبتی اصطلاحا در داخل باکس رشد گیاه یک خرده اقلیم یا Micro-climate درست می کنید که دقیقا متناسب با نیاز گیاه شماست. همچنین گروباکس مجهز به پروژکتور های رشد گیاه مخصوص باکس رشد گیاه   هستند. ضمنا می توانید برای پرورش گیاهان فتوپریودیک (Photoperiodic)، تنظیم کنید که چه موقع نوررسانی انجام شود و چه موقع نوررسانی قطع شود.


  • فن های داخلی:
    از جمله دلایل خرید باکس رشد گیاه این است که هر گیاهی با هر نوع نیاز خاصی را می توان پرورش داد بدون اینکه شرایط کلی اقلیم شما مهم باشد چون همانطور که گفتیم خرده اقلیمی که ایجاد می شود کاملا تحت اختیار شماست تا متناسب با نیاز گیاه باشد. برخی گیاهان نیاز به دمای بالا و برخی دمای پایین دارند و برخی نیز نیاز به رطوبت خاصی دارند که با گروباکس کاملا قابل رفع است.


  • نصب و راه اندازی راحت:
    نصب و راه اندازی گروباکس اصلا نیازی به دانش فنی خاصی ندارد و تمامی تجهیزات مورد نیاز شما از قبل فراهم شده و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به برق زده و گیاهان خود را کشت دهید. به همین راحتی!

منبع: https://iransunlight.com/7-%d8%af%d9%84%...%a7%d9%87/