کلیدستان

نسخه‌ی کامل: تحصیل در کانادا چه شرایطی دارد؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
چرا تحصیل در کانادا را انتخاب کنیم؟

تحصیل در کانادا برای متقاضیان بین المللی بسیار هیجان انگیز می باشد. سطح دانشگاه های کانادا بسیار بالا است و بسیاری از دانشگاه های این کشور در لیست دانشگاه های برتر جهان قرار دارند. مدارکی که دانشگاه های کانادا ارائه می دهند بسیار معتبر هستند و در تمامی کشورهای جهان اعتبار دانشگاه های این کشور همتراز دانشگاه های ایالت متحده می باشد. از مزایای تحصیل در کانادا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

هزینه تحصیل ارزانتر نسبت به باقی کشورهای انگلیسی زبان

مهاجرپذیر و چند فرهنگ بودن کانادا

بورسیه های تحصیلی متنوع

فرصت تحقیقاتی حین تحصیل

برخورداری از سیستم بهداشتی و درمانی

اجازه اقامت پس از تحصیل

نرخ بیکاری پایین و وجود فرصت های شغلی بسیار

اجازه کار همزمان با تحصیل

از کانادا می توان به عنوان سرزمین طلایی فرصت ها نام برد. فرصت های پژوهشی، علمی و حتی کاری بسیاری در این کشور وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

تحصیل در کانادا و اخذ اقامت دائم

تحصیل در کانادا با وضعیت اقامت موقت همراه است. معمولا با پایان دوره تحصیلی، ویزای دانشجویی نیز منقضی می گردد و دانشجویان بین المللی می بایست پس از آن به کشور خود برگردند. کانادا دارای برنامه های مهاجرتی متنوعی می باشد و این فرصت را برای دانشجویان بین المللی مهیا می سازد تا پس از اتمام دوره تحصیلی، برای اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند. همچنین گزینه ای همانند مجوز کار پس از تحصیل در کانادا PGWP نیز به دانشجویان بین المللی کانادا این امکان را می دهد تا پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار در این کشور شده و تجربه کاری کانادایی بدست آورند. اکثر استان های کانادا دارای برنامه اقامتی هستند که پیش نیاز آنها تجربه تحصیل و کار در کانادا است. همچنین برنامه های اقامتی فدرال، همانند برنامه نیروی ماهر فدرال، امتیاز های اضافه ای برای سابقه کار و تحصیل در کانادا، در نظر گرفته اند.

مزایای تحصیل در کانادا

افزایش امتیاز در برنامه های مهاجرتی به واسطه تحصیل در کانادا
واجد شرایط شدن برای برنامه هایی که یکی از شرایط آنها تحصیل در کانادا می باشد
اخذ ویزای کار بعد از تحصیل
کسب امتیاز در برنامه های مهاجرتی، بابت سابقه کار در کانادا
واجد شرایط شدن برای برنامه هایی که یکی از شرایط آنها داشتن تجربه کاری کانادایی می باشد
دوره تحصیل و یا کار در کانادا ، هنگام درخواست برای پاسپورت کانادایی (سیتیزن شیپ) یک سال محاسبه شده و متقاضیان پس از اخذ PR، می توانند سریعتر جهت دریافت پاسپورت کانادا اقدام نمایند.
همچنین متقاضیان برنامه های مهاجرتی با داشتن سابقه کار و تحصیل کانادایی در برنامه هایی رقابتی، نظیر برنامه مهاجرت نیروی ماهر فدرال در سیستم اکسپرس اینتری افزایش امتیاز قابل توجهی خواهند داشت.
در صورتی که متقاضی مهاجرت تحصیلی کانادا، متاهل باشد می تواند برای همسر خود درخواست ویزای کار نماید . در صورتی که همسر متقاضی در کانادا یک سال کار نماید، می تواند از طریق برنامه تجربه کانادایی جهت اخذ اقامت اقدام نماید.

شرایط تحصیل در کانادا

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، نظام آموزشی این کشور به صورت استانی اداره می‌شود؛ از این رو نمی‌توان نکات مشخص و ثابتی را به عنوان شرایط تحصیل در کانادا ذکر کرد. اما به‌طور کلی تحصیل در یک کشور انگلیسی‌زبان در قدم اول نیازمند تسط کافی به این زبان است. البته زبان تحصیل در بیشتر موسسات آموزشی استان کبک زبان فرانسوی‌ست؛ به همین دلیل جهت دریافت پذیرش تحصیلی از این موسسات و حتی ویزای تحصیلی باید به زبان فرانسوی هم تسلط داشت.

مدرک زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی با نمره متوسط به بالاست. البته ناگفته نماند که از سال 2019 پذیرش تحصیلی برای متقاضیانی که موفق به کسب نمره قابل‌توجهی از آزمون بین‌المللیِ زبان نشده‌اند، به‌صورت «پذیرش مشروط» صادر می‌شود.

در این صورت متقاضیِ تحصیل در کانادا، پس از ورود به خاک این کشور ابتدا در دوره زبان شرکت می‌کند و پس از دریافت نمره مورد نظر می‌تواند وارد دوره تخصصی منتخب شود. این دوره‌ها در همان موسسه آموزشی منتخب برگزار می‌شود و بسته به سطح زبانِ متقاضی 3 ماه تا یک‌سال زمان می‌برد. پس برای عملی کردن تصمیم تحصیل در کانادا، در قدم اول باید سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی را تقویت کرد.

شرط معدل اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا

از نظر مسئول پذیرش تحصیلی و حتی افیسر ویزای تحصیلی، معدل آخرین مدرک تحصیلی از جمله نکات مهم برای تحصیل در کانادا برشمرده می‌شود. البته این پیش‌شرط ارتباط مستقیمی با رشته تحصیلی مورد نظر دارد. در برخی دانشگاه‌ها این نکته اهمیت بسیاری دارد؛ در حالی که در برخی کالج‌ها نکته چندان مهمی محسوب نمی‌شود.

شرایط سنی تحصیل در کانادا

تحصیل در مقاطع مختلف شرایط سنی مشخصی دارد؛ به طور کلی بهترین بازه سنی جهت تحصیل در مقطع کارشناسی 18 تا 25 سال، برای مقطع کارشناسی ارشد 22 تا 30 سال و برای مقطع دکتری 24 تا 35 سال در نظر گرفته می‌شود؛ اما این پیش‌شرط به قوانین پذیرش دانشگاهِ مقصد بستگی دارد.

یکی از اصطلاحات متداول در مقوله تحصیل در کانادا گپ تحصیلی یا Study gap است؛ در واقع همان وقفه تحصیلی! اگر بیش از 5 سال از تاریخ دریافت آخرین مدرک تحصیلی متقاضی گذشته باشد، وقفه تحصیلی شامل حال او می‌شود؛ این امتیازِ منفی، هم در زمینه درخواست پذیرش تحصیلی و هم در پروسه درخواست ویزای تحصیلی گریبان‌گیر متقاضیِ تحصیل در کانادا خواهد بود. البته با ارائه سوابق شغلیِ مرتبط با رشته تحصیلی تا حدی می‌توان این وقفه را پوشش داد.
تحصیل در کانادا به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی جلب توجه زیادی دارد. این کشور با تنوع فرهنگی، مناظر طبیعی خیره‌کننده، و سیستم تحصیلی معترف به جهانیت و کیفیت عالی، به مقصدی مطلوب برای دانش‌آموزان از سراسر دنیا تبدیل شده است. در حقیقت، تحصیل در کانادا فرصتی منحصر به فرد برای دستیابی به دانش علمی و تجربه زندگی در یک محیط دوستانه و متنوع فراهم می‌آورد.

به تحصیل در مدارس کانادا نگاه کردن، فرصتی است که به دانشجویان امکان می‌دهد تا به کشوری زیبا و پر از مزایا سفر کنند و در آنجا مسیر تحصیلی و شغف‌های خود را دنبال کنند. با داشتن یک سیستم آموزشی تمامی مقاطع از تحصیلات ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی را پوشش دهنده و امکان دستیابی به دوره‌های تخصصی در مختلف رشته‌ها، تعلیم و تربیت در کانادا به عنوان یک مرحله مهم در مسیر رشد و توسعه دانشگاهی شناخته می‌شود. اینجا، ما به بررسی عمیق‌تر تحصیل در مدارس کانادا و مزایای این تجربه خواهیم پرداخت.

برای کسب اطلاعات در مورد قوانین مدارس کانادا لینک را بررسی نمایید.