کلیدستان

نسخه‌ی کامل: خرید پرینتر سه بعدی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
خرید پرینتر سه بعدی 
 
 به دنبال خرید پرینتر سه بعدی هستید؟ برای کسب و کارتان به خرید پرینتر سه بعدی نیاز دارید؟ ما در این مقاله راهنمایی های لازم را درباره پرینتر سه بعدی برای شما قرار داده ایم. پس با ما همراه باشید. اطلاع بیشتر از مقاله به اینجا کلیک کنید
  • خرید پرینتر سه بعدی
خرید پرینتر سه بعدی
 
پرینت سه بعدی یک فرآیند تولیدی است که از فایل مدل دیجیتالی یک شیء فیزیکی ایجاد می کند. این فناوری با افزودن لایه به لایه مواد برای ساخت یک شیء کامل کار می کند.
  • خرید پرینتر سه بعدی
مقدمه ای بر پرینت سه بعدی
 
فرآیند چاپ سه بعدی در دهه 1980 ابداع شد و در ابتدا به عنوان نمونه سازی سریع شناخته شد. این فرآیند شرکت ها را قادر می سازد تا نمونه های اولیه را با سرعت و دقت بیشتری نسبت به روش های دیگر توسعه دهند. پس از بیش از 30 سال نوآوری، امروزه کاربردهای آن بسیار متنوع تر شده است.
 
تولیدکنندگان، مهندسان، طراحان، مربیان، پزشکان و علاقمندان به طور یکسان از این فناوری برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده می کنند.
  • خرید پرینتر سه بعدی
توسعه پرینتر های سه بعدی
 
توسعه پرینترهای سه بعدی فشرده تر (رومیزی) و هزینه مقرون به صرفه آنها نیز به مرور زمان این فناوری را به طور فزاینده ای در دسترس قرار داده است.
  • خرید پرینتر سه بعدی
پرینتر سه بعدی چگونه کار می کند؟
 
فرآیند چاپ سه بعدی شامل ساختن لایه روی لایه پلاستیک مذاب برای ایجاد یک شیء است. همانطور که هر لایه تنظیم می شود، لایه بعدی در بالا چاپ می شود و شیء ساخته می شود.
  • خرید پرینتر سه بعدی
رایج ترین فرمت فایل 
 
برای ساخت پرینت سه بعدی، به یک فایل دیجیتالی نیاز است که به پرینتر سه بعدی می گوید کجا مواد را چاپ کند. رایج ترین فرمت فایل برای این فرآیند  فایل های G-code است. این فایل اساسا حاوی «مختصات» برای هدایت حرکات چاپگر، هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی است ( که به عنوان محورهای X، Y و Z نیز شناخته می شود.)
  • خرید پرینتر سه بعدی
آیا چاپگر ها می توانند با ضخامت بیشتری چاپ کنند؟
 
چاپگرهای سه بعدی می توانند این لایه ها را در ضخامت های مختلف چاپ کنند که به عنوان ارتفاع لایه شناخته می شود. کمی شبیه پیکسل های روی صفحه نمایش، لایه های بیشتر در یک چاپ "رزولوشن" بالاتری می دهد. با این کار نتیجه بهتری به دست می‌آید، اما چاپ بیشتر طول می‌کشد.
 
چاپ سه بعدی در مقابل تولید مواد افزودنی
 
اغلب عباراتی را می بینید که اشاره به همان فرآیند تولید می کنند. 
  • خرید پرینتر سه بعدی
تولید افزودنی چیست؟
 
تولید افزودنی برعکس فرآیندهای «کاهشی» است که در آن مواد از یک بلوک بزرگ‌تر حذف می‌شود (یا کم می‌شود) تا شیء نهایی ایجاد شود، برای مثال ماشینکاری CNC.
 
 FDM در مقابل چاپ سه بعدی FFF 
 
چیز دیگری که ممکن است افراد تازه وارد را در پرینت سه بعدی سردرگم کند، دیدن ارجاع به فرآیندهای FDM (مدل سازی رسوب ذوب شده) و FFF (ساخت رشته فیلامنت ذوب شده) است. باز هم، اینها اساساً نام‌های متفاوتی برای یک چیز هستند، زیرا هر دو به نوع خاصی از چاپگر سه بعدی اشاره می‌کنند. برای دسترسی به سایت مقالات به اینجا کلیک کنید
 
 
 
انواع مختلفی از پرینترهای سه بعدی وجود دارد؟
 
 آره! اما نیازی به سردرگم شدن نیست - در ادامه نگاهی گذرا به این موارد خواهیم داشت.
  • خرید پرینتر سه بعدی
فناوری های مختلف پرینت سه بعدی چیست؟
 
پلاستیک ها نوعی مواد همه کاره هستند و در نتیجه راه های زیادی برای تولید انواع محصولات با آن وجود دارد. چاپ سه بعدی نیز از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین بیایید روش های مختلف را بررسی کنیم.
  • پرکاربردترین فناوری ها عبارتند از پرینت سه بعدی FFF، SLA (استریولیتوگرافی) و SLS سینترینگ لیزری انتخابی.

  • خرید پرینتر سه بعدی
پرینت سه بعدی FFF چیست؟
 
یک چاپگر FFF رشته ضخیمی از مواد را که معمولاً به آن رشته می گویند، از طریق یک نازل گرم شده بیرون می کشد. نازل بر روی یک سیستم حرکتی نصب شده است که آن را در اطراف یک ناحیه ساخت و ساز حرکت می دهد، جایی که رشته ذوب شده بر روی صفحه ساخت قرار می گیرد. همانطور که ماده سرد و جامد می شود، صفحه ساخت به اندازه کسری از میلی متر لایه به لایه به سمت پایین حرکت می کند تا اینکه جسم کامل شود.
 
پرینت سه بعدی SLA چیست؟
 
چاپ سه بعدی SLA از یک رزین قابل پخت با اشعه ماوراء بنفش به عنوان ماده خام استفاده می کند. رزین در ظرفی با کف شیشه ای ریخته می شود که یک سکوی ساخت داخل آن غوطه ور است. لیزر نور ماوراء بنفش را به رزین می تاباند تا مقطعی به شکل مورد نیاز را به صورت انتخابی سخت کند. پلت فرم به تدریج از ظرف بیرون می آید تا چاپ را ایجاد کند.
 
پرینت سه بعدی SLS چیست؟
 
چاپ سه بعدی SLS از یک ماده خام پودری استفاده می کند که معمولاً یک پلیمر است. پودر در یک ظرف قرار می گیرد، جایی که یک تیغه لایه نازکی از مواد را روی قسمت ساخت پخش می کند. لیزر ذرات کوچک مواد را با هم ذوب می کند تا یک لایه افقی واحد از قطعه را تشکیل دهد، سپس ظرف کسری از میلی متر حرکت می کند تا یک لایه جدید شروع شود، و تیغه با کشیدن انگشت در منطقه ساخت و ساز یک لایه جدید خام را رسوب می دهد. مواد این فرآیند برای ایجاد شیء تمام شده تکرار می شود.
 
DLP چیست؟
 
DLP (پردازش نور مستقیم) - یک فرآیند مبتنی بر رزین شبیه به SLA به جای اینکه لیزر یک نقطه از رزین را در یک زمان خشک کند، DLP  از نور برای نمایش تصویری از کل لایه به رزین استفاده می کند.
  • خرید پرینتر سه بعدی
بایندر جتینگ چیست؟
 
بایندر جتینگ - یک فرآیند مبتنی بر پودر شبیه به SLS، با این تفاوت که پودر به جای لیزر توسط یک عامل اتصال دهنده ذوب می شود.
  • خرید پرینتر سه بعدی
جت کردن مواد چگونه است؟
 
جت کردن مواد - یک تغییر در چاپ جوهر افشان دو بعدی که می تواند قطعات سه بعدی را با قرار دادن موم یا مواد پلاستیکی ایجاد کند و سپس آن را با نور ماوراء بنفش سخت کند.
  • خرید پرینتر سه بعدی
SLM چیست؟
 
SLM (ذوب لیزری انتخابی) - یکی از چند نوع مشابه فناوری SLS برای چاپ سه بعدی فلزی.
  • خرید پرینتر سه بعدی
چه موادی در پرینت سه بعدی استفاده می شود؟
 
پلیمرهای پلاستیکی رایج ترین ماده ای هستند که در چاپ سه بعدی استفاده می شود. استفاده از این مواد دیگر امکان پذیر است. به عنوان مثال، پرینترهای سه بعدی فلزی اختصاصی وجود دارد، اما در مقایسه با چاپگرهای پلیمری، جایگاه ویژه ای دارند و ماشین‌هایی با اندازه فوق‌العاده مبتنی بر فناوری چاپ سه ‌بعدی شروع به توسعه برای مصالح ساختمانی مانند بتن کرده‌اند.
 
چه چیزی به عنوان کامپوزیت شناخته می شود؟
 
انواع پرینترهای سه بعدی اصلی مانند FFF و SLS می توانند ترکیبی از پلیمرها و سایر مواد (مانند فلز، شیشه یا چوب) را چاپ کنند. اینها به عنوان کامپوزیت شناخته می شوند و برخی از خواص مواد مخلوط را ارائه می دهند.
  • در زمینه چاپ سه بعدی FFF، ممکن است عبارات «مواد چاپ سه بعدی» و «فیلامنت چاپ سه بعدی» را به جای یکدیگر مشاهده کنید. این به این دلیل است که مواد خام روی قرقره هایی از رشته نازک می آید. در بخش‌های بعدی، برخی از رشته‌های پرینت سه بعدی را با جزئیات بیشتر بر اساس دسته‌ بندی بررسی خواهیم کرد. با مواد اولیه پرینت سه بعدی در ادامه این مقاله آشنا خواهید شد.
PLA
 
PLA  برگرفته از منابع ارگانیک و تجدیدپذیر و چاپ آسان با آن، فیلامنتی است که برای مبتدیان مورد استفاده قرار می گیرد. PLA همچنین دارای خواص بصری بسیار خوبی است. اما مقاومت دمای پایین آن و این واقعیت که خواص مکانیکی می تواند در طول زمان کاهش یابد، به این معنی است که PLA اغلب برای محصولات کاربردی و مکانیکی نادیده گرفته می شود.
 
PETG
 
ترکیبی از خواص متعادل باعث شده است که PETG به یکی از پرکاربردترین مواد چاپ سه بعدی تبدیل شود. به راحتی می توان آن را به عنوان یک "مواد مهندسی" طبقه بندی کرد، اما همچنین به دلیل قابلیت چاپ خوب، گزینه خوبی برای مبتدیان است. ترکیبی از مقاومت در برابر ضربه ومواد شیمیایی با خواص حرارتی خوب، در عین حال ارزان ‌تر از بسیاری از مواد مهندسی دیگر، برای بسیاری از کاربران رشته‌ای برای کاربردهای مهندسی است.
 
نایلون
 
نایلون با داشتن مقاومت شیمیایی و تحمل فشار مکانیکی قابل توجه، گزینه ای همه کاره برای قطعات مصرفی نهایی است.
  • خرید پرینتر سه بعدی
ABS
 
ABS  با ارائه خواص مکانیکی و مقاومت حرارتی برتر در مقایسه با  PLA، ماده ای برای کاربردهای سخت تر است. با این حال، چاپ کردن با آن، به خصوص بر روی یک چاپگر سه بعدی با قاب باز ارزان تر، می تواند دشوار باشد. یک محفظه ساختمانی محصور و دمای کنترل شده تجربه بسیار قابل اعتمادتری را ارائه می دهد.
 
مواد پرینت سه بعدی انعطاف پذیر
 
برای برخی از پرینت های سه بعدی به مواد انعطاف پذیری نیاز داریم. برای آشنا شدن با این مواد، ادامه این مطلب را بخوانید.
  • خرید پرینتر سه بعدی
TPU
 
TPU  با خواص لاستیک مانند خود می تواند پیچ خورده، کشیده شود و بدون مشکل در برابر ضربه مقاومت کند.
 
PP
 
نیمه انعطاف پذیر و مقاوم در برابر خستگی، PP (یا همان طور که ممکن است بدانید پلی پروپیلن) برای کاربردهایی که نیاز به انعطاف پذیری دارند، مانند لولا یا ظروف مایع، ایده آل است.
 
مواد کامپوزیت
 
این رشته‌ها یک پلیمر را با الیافی از ماده دیگر ترکیب می‌کنند تا خواص افزایش ‌یافته‌ای به دست آورند. دو دسته اصلی وجود دارد. کامپوزیت های مهندسی از جمله الیاف شیشه، کربن یا فلز خواص مکانیکی افزایش یافته ای مانند استحکام و سفتی را ارائه می دهند. و برای ویژگی‌های بصری منحصربه ‌فرد، گزینه‌های کامپوزیتی مانند رشته‌های سرامیکی یا چوبی برای پرینت سه بعدی یا حتی درخشش در تاریکی وجود دارد. (توجه: الیاف موجود در رشته های کامپوزیت می توانند باعث ساییدگی شوند، بنابراین قبل از استفاده از چاپگر خود بررسی کنید که سازگار است).
  • در حالی که آنها گاهی اوقات با دسته بندی های بالا همپوشانی دارند، رشته های پرینت سه بعدی تخصصی بیشتری مانند مواد ایمن برای ESD یا مواد مقاوم در برابر شعله برای کشف در بازار وجود دارد.
مواد پشتیبانی
 
ابتدا اجازه دهید به سرعت توضیح دهیم که اینها چیستند. هر لایه جدید پرینت سه بعدی نیاز به لایه زیر برای پشتیبانی از آن دارد. مشکلات زمانی به وجود می‌آیند که طراحی چاپی نیاز به یک آویز یا عنصری دارد که در هوا معلق باشد. بنابراین این مواد به معنای واقعی کلمه در طول فرآیند چاپ از آن پشتیبانی می کنند و پس از آن حذف می شوند. ساپورت ها را می توان با همان مواد چاپی، چاپ کرد، اما حذف آنها می تواند بر کیفیت سطح و دقت ابعاد آن تأثیر بگذارد. برای جلوگیری از این امر، مواد پشتیبانی تخصصی توسعه داده شده است.
 
مواد پشتیبانی محلول
 
مواد پشتیبانی محلول قابل حل هستند، بنابراین هیچ خطری برای آسیب رساندن به قطعه شما در حین برداشتن دستی وجود ندارد. مواد پشتیبان PVA در آب حل می شوند، در حالی که HIPS به حلال دی لیمونن نیاز دارد.
 
جدایی
 
جایی بین گزینه هایی که تاکنون ذکر شد، ماده ای مانند Ultimaker Breakaway  یک ماده پشتیبانی متمایز است که به صورت دستی حذف می شود. این باعث می شود روند سریعتر از انتظار برای حل شدن آن باشد، در حالی که دقت ابعادی قطعه را حفظ می کند.
 
از کجا پرینتر سه بعدی با کیفیت بخرم؟
 
اما پرسشی که برای بسیاری از شما پیش می آید این است که، چگونه یک چاپگر سه بعدی مناسب بخریم؟ تناسب کیفیت و قیمت را از کجا بدانیم؟
  • حتما تا الان متوجه شده اید که تنوع دستگاه های پرینتر سه بعدی زیاد است و شما برای اینکه مناسبترین دستگاه را انتخاب کنید، باید ابتدا نیاز های خود را به خوبی  بررسی کرده و بعد از آن سراغ مدل و اندازه ی مورد نیاز بروید. همچنین یکی از موارد بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید خرید فیلامنت مناسب است. در این مورد هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید. فیلامنت با کیفیت از برندهای معتبر، می تواند نتیجه ی کار را برای شما مطلوب تر کند.
تحقیق کامل قبل از خرید
 
 نکته ی مهم دیگر این است که، قیمت پرینتر های سه بعدی نسبتا بالاست. بنابراین حتما قبل از اقدام به خرید، به خوبی درباره ی آن تحقیق کنید. برای اینکار می توانید از وب سایت های معتبر داخلی و خارجی  که در این زمینه کار می کنند بهره مند شوید. برای خواندن مقالات بیشتر وارد لینک شوید.
 
به کدام فروشگاه اعتماد کنیم؟
 
و در آخر برای خرید، به کدام فروشگاه اعتماد کنیم؟ آیا در داخل ایران هم می توانیم دستگاه پرینتر سه بعدی خوب و با کیفیت بخریم؟ جواب مثبت است.
 
چند نمونه از بهترین مرجع های خرید این ماشین آلات وب سایت های آمازون و علی بابا هستند، اما به دلیل مشکلاتی که سر راه شما قرار دارد بهتر است از نمونه های ساخته شده در داخل یا نمونه های وارداتی استفاده کنید که توسط شرکت های معتبر برای فروش ارائه می شود.