کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چگونه جاب آفر کانادا بگیریم؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
جاب آفر کانادا یکی از روش‌های بسیار مهم‌ برای شروع پروسه ویزا امن‌ترین کشور جهان می‌باشد.. زمانی که می‌خواهید روند Express Entry را شروع کنید، با دارا بودن یک Job Offer معتبر از کارفرمای کانادایی، امتیاز بالاتری خواهید داشت و می‌توانید به مراتب آسان‌تر و سریع‌تر از افرادی که جاب آفر کارفرمای کانادایی را ندارد وارد کانادا شوید، چرا که از قبل کار خود را پیدا کرده‌ایید.

سه روش برای مهاجرت کاری کانادا از طریق پیشنهاد کاری وجود دارد:
- اکسپرس اینتری: برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program )

برنامه نیروی کار ماهر فدرال تنها مشاغل خاصی را در بر دارد. علاوه بر داشتن دعوت نامه پیشنهاد کاری و LMIA، شغل شما می بایست در لیست طبقه بندی مشاغل کانادا (NOC) در سه سطح صفر، A ،B قرار داشته باشد تا با شرایط این برنامه مطابقت داشته باشید.

در صورتی که توسط برنامه نیروی کار ماهر فدرال امکان مهاجرت کاری کانادا از طریق پیشنهاد کاری برای شما فراهم باشد، پس از آن باید برای اقامت دائم کانادا در سیستم اکسپرس اینتری ثبت نام کنید. اما پیش از آن باید برای ثبت نام دعوت شده باشید. برنامه نیروی کار ماهر فدرال ابتدا شما و افراد واجد شرایط دیگر را در مرحله pool قرار می دهد. اگر همگی افراد واجد شرایط دارای رتبه باشند و شما در رتبه بالاتری نسبت به آنان قرار داشته باشید آنگاه دعوت نامه ثبت نام از طریق اکسپرس اینتری به شما تعلق می گیرد.


- اکسپرس اینتری: گروه تجربه کاری کانادا (Canadian Experience Class)

با در دست داشتن LMIA شما می توانید برای work Permit در کانادا  اقدام کنید. پس از گذراندن 12 ماه کاری در سطوح مشاغل صفر، A ،B به صورت تمام وقت می توانید از طریق گروه تجربه کاری کانادا برای اقامت دائم کانادا ثبت نام کنید. ابتدا درخواست CEC شما و دیگران در مرحله Pool قرار می گیرد. در صورتی که نزدیک به رأس pool قرار داشته باشید دعوت نامه ثبت نام در اکسپرس اینتری برای شما صادر می شود. در این مرحله شرایط خاصی وجود ندارد زیرا هر متقاضی منحصر به فرد تلقی می شود. تنها اسناد مربوطه از شما درخواست می شود.

شرایط جاب آفر کانادا

شرایط جاب آفر کانادا بستگی به نوع شغل و تخصص متقاضیان متفاوت می باشد. همچنین شرایط جاب آفر در کانادا در ایالت های مختلف، متغیر است. اداره مهاجرت هر ایالت با توجه به نیاز ها و اهداف آن ایالت، این شرایط را تعریف می کنند. به طور کلی شرایط گرفتن جاب آفر در کانادا به شرح زیر می باشد.
داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایی در کانادا
داشتن تحصیلات مرتبط با پیشنهاد کاری
دریافت LMIA (در مواردی که پیشنهاد شغلی مربوطه نیاز دارد)
داشتن تخصص و سابقه کاری مرتبط با پیشنهاد کاری ارائه شده از طرف کارفرما
تمکن مالی (متناسب با تعداد اعضاء خانواده )
قصد زندگی در ایالت و شهری که از آن پیشنهاد کاری دریافت شده
داشتن دانش زبان مورد نیاز و متناسب با موقعیت شغلی پیشنهادی