کلیدستان

نسخه‌ی کامل: 6 کاربرد متداول لیبل حرارتی (ترمال)
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
چه چیزی در مورد لیبل حرارتی خاص است؟
آنها بسیار مقرون به صرفه هستند و توسط فرآیندهای تولیدی بسیار قابل اعتماد و با ظرفیت بالا تولید می شوند. استفاده از آن‌ها آسان است و هزینه کارکرد آنها بسیار کمتر از سایر چاپگرها است. تصاویر تولید شده زیبا و واضح و دارای لبه های دقیق هستند و قابلیت شخصی سازی بالایی دارند.

مزیت دیگر این است که از آنجایی که چاپ حرارتی به جای جوهر از واکنش شیمیایی استفاده می کند، تصویر چاپ شده بسیار بادوام است. جوهری برای لکه دار شدن یا محو شدن وجود ندارد. برچسب های حرارتی را می توان در مقادیر بسیار سریع چاپ کرد. کاربردهای برچسب های حرارتی تقریباً بی پایان است! بیایید به برخی از روش هایی که می توان از برچسب های حرارتی استفاده کرد نگاهی بیندازیم.



1. برچسب های حمل و نقل

در مورد آن فکر کنید. هر جعبه یا پاکتی که پست یا ارسال می شود یک چیز دارد: لیبل! برچسب می تواند فرستنده، گیرنده، بارکد یا سایر اطلاعات حمل و نقل را نشان دهد. برچسب‌های حمل و نقل همچنین می‌توانند حاوی اطلاعات مهمی در مورد محتویات بسته باشند، مانند نحوه نگهداری، نحوه نگهداری و سایر اطلاعاتی که می‌خواهید تحویل دهید.



2. برچسب های دارویی

قوانین و مقررات زیادی در مورد بسته بندی و برچسب گذاری داروها و محصولات دارویی وجود دارد. ممکن است از آنها خواسته شود اطلاعاتی مانند تاریخ انقضا، شماره دسته، دوز، شماره نسخه و غیره را نمایش دهند. روزانه میلیون ها و میلیون ها برچسب از این دست استفاده می شود و برچسب های حرارتی یکی از بهترین راه ها برای پاسخگویی به این تقاضای عظیم است.



3. برچسب قیمت

به صدها میلیون کالای فروش در خرده فروشی ها در همه جا فکر کنید. وجه اشتراک همه آنها چیست؟ یک برچسب قیمت! هر کالایی باید به طور خاص با قیمت، رنگ، سبک و نام تجاری و سایر اطلاعاتی که محصول را مشخص می کند برچسب گذاری شود.

بارکد کردن یک راه کارآمد برای جمع آوری آن اطلاعات با اسکن سریع در ایستگاه پرداخت است.



4. برچسب های مواد غذایی و نانوایی

نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها و شرکت‌های تنقلات – مهم نیست که غذاها و نوشیدنی‌های آنها طعم عالی داشته باشند. آنها نیز باید عالی به نظر برسند! بیشتر و بیشتر، شرکت های مواد غذایی و نوشیدنی با چاپ برچسب های زیبای مواد غذایی خود به موفقیت دست می یابند - این نیز نوعی "استراتژی بازاریابی بسته بندی" است.

برچسب های مواد غذایی با چاپ حرارتی روشی بسیار منظم و مقرون به صرفه برای برآوردن الزامات برچسب گذاری مواد غذایی مانند نمایش مواد تشکیل دهنده، محتوای غذایی، دستورالعمل های پخت و پز و غیره است.



5. برچسب های بارکد

بارکد که گاهی به آن کدهای محصول جهانی نیز گفته می شود، برچسب های بارکد در واقع کاربردهای بسیار بیشتری نسبت به قیمت گذاری و ردیابی کالا در فروشگاه ها دارند، مانند شماره سریال، شماره محصول و شماره دسته.

برچسب‌های بارکد در انواع مختلفی مانند UPC-A، EAN-13، UPC-E، EAN-8، GS1 DataBar و ITF-14 عرضه می‌شوند. به طور معمول، آنها به صورت الکترونیکی با استفاده از دوربین یا سیستم های مبتنی بر لیزر اسکن می شوند یا با دستگاه های دستی یا ماژول های ثابت تعبیه شده در باجه های صندوق در سوپرمارکت ها و سایر فروشگاه ها.

تخمین زده می شود که روزانه بیش از 5 میلیارد بارکد در سراسر جهان اسکن می شود که میزان موفقیت آن 99 درصد است.



6. برچسب گذاری محصول

بسیاری از لیبل های دیگر در کنترل کیفیت و پیشرفت خط مونتاژ استفاده می شوند، برچسب های بارکد حرارتی در هر مرحله از فرآیند تولید تولید می شوند. به عنوان مثال، آنها ممکن است شماره سریال محصول را برای استفاده در دریافت خدمات، یا شماره مدل، یا شاید شماره تماس شرکت را نشان دهند. محصولات ذخیره شده در انبارها ممکن است دارای برچسب شناسایی موجودی باشند. هر چه نیاز باشد، می توانیم آن را تولید کنیم!



نتیجه گیری:

برچسب حرارتی تا حدی مشابه لیبل های کاغذی است اما مانند برچسب های کاغذی در برابر رطوبت و کشش مقاومت بالایی ندارد. بنابراین برای برطرف کردن این مشکل می توانید از لیبل صدفی حرارتی که هم خاصیت صدفی و هم خاصیت حرارتی دارد استفاده کنید.