کلیدستان

نسخه‌ی کامل: نکات مهم در مورد کتیبه پرده
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
نکات مهم در مورد کتیبه پرده

کتیبه پرده یکی از انواع ابزارهای مدرن در دکوراسیون است و به دلیل جلوه زیبایی که به پرده می دهد طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر زیبایی که کتیبه به پرده می دهد، برای پوشش میله پرده نیز از آن استفاده می کنند.

جنس کتیبه
جنس کتیبه که به آن قاب پرده هم می گویند، از جنس چوب و پلاستیک است. جنس کتیبه پلاستیکی پلیمر و ضد آب است. نوع چوبی کتیبه نیز به طرز هنرمندانه ای دارای طرح های منبت کاری شده و بسیار شیک و زیبا است. کتیبه ها از نظر طرح و رنگ و کیفیت، تنوع بسیاری دارند و به راحتی می توانید با  های کوتاه، بلند، ساده، سلطنتی و هر رنگی آن را ست کنید. قیمت کتیبه پرده بسیار مناسب است و همه می توانند با صرف هزینه ای بسیار کم آن را تهیه کنند. رنگ های موجود کتیبه شامل سیاه قلم، صدفی، طلایی، قهوه ای و سفید طلایی است.

تنوعی که در قاب پرده از نظر طرح و رنگ وجود دارد و همچنین دوام بالا و قیمت مقرون به صرفه، باعث شده تا از آن بجای قرنیز و گچ بری که از ابزارهای قدیمی و گران قیمت محسوب می شود، استفاده کنند. از آنجا که استفاده از این قاب ها موجب پوشش لکه ها، سوراخ ها و چوب پرده می شود، باعث زیباتر شدن سقف و  نیز می شود.

پرکاربردترین نوع قاب پرده
پرکاربردترین کتیبه پرده، نوع پلاستیکی و منبت کاری شده آن است. دلیل استفاده از قاب های پلاستیکی قیمت بسیار کم آن است که توجه بسیاری را معطوف خود کرده است. نصب این قاب ها بدون کوچکترین کثیفی انجام می شود و پس از نصب نیاز به تمیز کردن خانه ندارید. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این کتیبه، ضد آب بودن آن است که به آسانی می توانید آن را نظافت کنید بدون آنکه نگران آسیب دیدن آن باشید.

کتیبه های منبت کاری به دلیل حکاکی هنر دست بر روی آنها، طرفداران بیشتری دارند. قیمت کم، نقوش سنتی و با ظرافتی که بر روی این کتیبه ها حک شده است، می تواند حتی مدل پرده های ساده را به زیباترین و  تبدیل کند.

استفاده از کتیبه و تأثیر آن در زیبایی منزل
کتیبه ها دارای رنگ بندی های متنوعی هستند و به همین دلیل با هر نوع پرده ای ست می شوند. قیمت مناسب کتیبه پرده و همچنین نمای زیبایی که در خانه ایجاد می کنند، باعث شده تا استفاده از آن به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. استفاده از کتیبه در ترکیب با پرده های بلند، علاوه بر زیبایی که به اتاق می دهد باعث بزرگ تر دیده شدن اتاق نیز می شود.

نقل قول:منبع: گروه طراحی و دکوراسیون داخلی بارون مدرن دیزاین (Barown Modern Design)